Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam
Mam pytanie czy sygnał impulsów z czujnika prędkości (VSS) moge pobrac z licznika ? a dokladniej potrzebuje ten sygnal do uniwersalnego komputera pokladowego. Nie chce popelnic jakiegoś błędu i uszkodzić go.
Nie wiem czy dobrze znalazlem ale czy to ta sciezka gdzie jest napisane SP na liczniku ?
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 01, 2012 23:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na pewno jest to przewód pomarańczowy ale podejrzewam, że nie wykorzystasz go ponieważ nie ma tam "impulsów" (przynajmniej w moim nie było). Montowałem tempomat i też było mi to potrzebne. Okazuje się, że sygnał o prędkości pobierany jest z ABS-u i komputer ABS-u podaje go dalej, w każdym razie nie są to impulsy. Aby tempomat zaczął działać musiałem zamontować na kole czujnik.
Na pewno jest to przewód pomarańczowy ale podejrzewam, że nie wykorzystasz go ponieważ nie ma tam "impulsów" (przynajmniej w moim nie było). Montowałem tempomat i też było mi to potrzebne. Okazuje się, że sygnał o prędkości pobierany jest z ABS-u i komputer ABS-u podaje go dalej, w każdym razie nie są to impulsy. Aby tempomat zaczął działać musiałem zamontować na kole czujnik.
nawal a który masz rocznik Do 2003 r impuls był brany z impulsatora. W modelach przejściowych od 2003 (wersje przedliftowe ale już z białymi zegarami i dwukolorową deską) mają zaślepiony impulsator więc tym samym nie ma impulsu na tym przewodzie a wtyczka od impulsatora jest zostawiona w instalacji a prędkość brana z ABS.
Mam lipiec 2003, z białymi zegarami, w skórze, spryskiwacze na reflektorach i prędkość brana jest z ABSu. Tempomat podpięty do pomarańczowego kabelka nie działał.
Mam lipiec 2003, z białymi zegarami, w skórze, spryskiwacze na reflektorach i prędkość brana jest z ABSu. Tempomat podpięty do pomarańczowego kabelka nie działał.
No czyli masz przejściówkę ten kabelek u Ciebie nie jest wykorzystany. Wtyczka od impulsatora jest w instalacji ale impulsatora nie ma bo tak jak piszesz masz sygnał z ABS. W starszych modelach sygnał będzie na tym przewodzie.
No czyli masz przejściówkę ten kabelek u Ciebie nie jest wykorzystany.
Ok, na pewno masz racje, tylko, że kabelek pomarańczowy jest wykorzystany do podawania prędkości do prędkościomierza, bo gdy go odpiąłem to prędkościomierz nie działał. Podsumowując dyskusję na pomarańczowym przewodzie w rocznikach do 2003 są impulsy, a po 2003 jest coś innego podawane z ABSu. Pomarańczowy przewód jest również w kostce od radia (do regulacji głośności), oczywiście u mnie jest to sygnał z ABSu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum