Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Witam, mam problem z padającą uszczelką kolektora ssącego. Otóż od jakiegoś czasu, powiedzmy 2 lata, regularnie czyli powiedzmy co jakieś 6-7 miesięcy muszę wymieniać uszczelkę kolektora ssącego.
Za każdym razem gdy zauważę ubytki płynu wiem co jest problem.
W związku z tym, że chcę się uporać raz na zawsze z tym problemem myślę aby wymienić na nową uszczelkę + dodatkowo wyciąć na kształt kolektora uszczelkę z korka. Co wy na to?
Nie wiem czemu tak się dzieje, że to właśnie ona pada, co jest przyczyną?
LPG? Krzywy silnik/kolektor?
Ostatnim razem przed skręceniem wszystkiego napakowałem tam silikonu ale i to nie pomogło. Już nie mam pomysłu. Chciałbym uniknąć wymiany kolektora bo mam tam wtryski od LPG i wwiercanie się od nowa w kolektor mi się nie uśmiecha. Szlif na łączeniu? Tyle, że sam tego nie robię
Ma ktoś jakieś pomysły?
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 06, 2012 20:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W miejscu gdzie jest wejście płynu chłodzącego w kolektorze powinien być zaworek (taki śrucik w 3 łapkach). Sprawdź czy on u Ciebie funkcjonuje tzn czy po prostu jest luźny. Może być tak, że ten kanał masz zatkany i powód sypiącej się uszczelki co jakiś czas.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Lut 07, 2012 20:10
leszczu napisał/a:
A może po prostu kolektor ssący masz zniekształcony
Gdyby był zniekształcony to by płyn od razu po wymianie uszczelki wyciekał, a tak to zawsze po ok. 6 miesiącach zaczyna powoli ubywać i z czasem coraz szybciej i więcej.
leszczu napisał/a:
Przegrzałeś kiedyś roverka
Odkąd mam R wskazówka od temp. tylko raz poszła ok. 2 mm powyżej połowy więc to na pewno nie to.
Tomi_114 napisał/a:
Pozostaje jeszcze kwestia w jakiej kolejności dokręcasz śruby w kolektorze i z jakim momentem
\---6--1-- 7---/
\-4--2--3--5-/
Ztcp
No to chyba tu popełniam błąd.
Zawsze dokręcałem każdej po trochu ale nie zważałem na kolejność, o momencie to już w ogóle nie myślałem. Dosyć mocno to na pewno.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Zawsze dokręcałem każdej po trochu ale nie zważałem na kolejność, o momencie to już w ogóle nie myślałem. Dosyć mocno to na pewno.
To teraz jak ściągniesz kolektor to sprawdź dokładnie kolektor w miejscach gdzie jest przykręcany. Są tam tuleje i jeśli zdarzyło ci się przykręcić za mocno to w tych miejscach mógł popękać kolektor. Właśnie dlatego pamiętam o momencie bo jeden mi tak strzelił przy dokręcaniu.
Uszczelka orginalna jest duzo twardsza od nieorginalnych. W swoim aucie mam nieorginalna z kompletu FAI i byla identyczna jak z tych najtanszych zestawow na allegro (bo taki tez jeszcze jeden mam) .Orginalna zalozylem koledze do R25 ,ale nie na dlugo bo padla uszczelka pod glowica wiec profilaktycznie wymienilismy tez ta kolektora na ta walsnie z taniego kompletu wszystkie byly ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum