Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Uszczelka kolektora ssącego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Uszczelka kolektora ssącego
Autor Wiadomość
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 20:07   [R400] Uszczelka kolektora ssącego
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam, mam problem z padającą uszczelką kolektora ssącego. Otóż od jakiegoś czasu, powiedzmy 2 lata, regularnie czyli powiedzmy co jakieś 6-7 miesięcy muszę wymieniać uszczelkę kolektora ssącego.
Za każdym razem gdy zauważę ubytki płynu wiem co jest problem.

W związku z tym, że chcę się uporać raz na zawsze z tym problemem myślę aby wymienić na nową uszczelkę + dodatkowo wyciąć na kształt kolektora uszczelkę z korka. Co wy na to?

Nie wiem czemu tak się dzieje, że to właśnie ona pada, co jest przyczyną?
LPG? Krzywy silnik/kolektor?

Ostatnim razem przed skręceniem wszystkiego napakowałem tam silikonu ale i to nie pomogło. Już nie mam pomysłu. Chciałbym uniknąć wymiany kolektora bo mam tam wtryski od LPG i wwiercanie się od nowa w kolektor mi się nie uśmiecha. Szlif na łączeniu? Tyle, że sam tego nie robię :/

Ma ktoś jakieś pomysły?
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 06, 2012 20:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 21:02   

W miejscu gdzie jest wejście płynu chłodzącego w kolektorze powinien być zaworek (taki śrucik w 3 łapkach). Sprawdź czy on u Ciebie funkcjonuje tzn czy po prostu jest luźny. Może być tak, że ten kanał masz zatkany i powód sypiącej się uszczelki co jakiś czas.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 22:27   

A można go wywalić? Czemu on służy?
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 23:17   

des napisał/a:
A można go wywalić? Czemu on służy?

Mozna , trzeba kulke z niego wydlubac. Bylo na forum.

[ Dodano: Pon Lut 06, 2012 22:17 ]
http://forum.roverki.eu/v...teoria&start=20
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 07, 2012 13:20   

A może po prostu kolektor ssący masz zniekształcony ??
Przegrzałeś kiedyś roverka ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Wto Lut 07, 2012 14:48   

leszczu napisał/a:
A może po prostu kolektor ssący masz zniekształcony ??
Przegrzałeś kiedyś roverka ??


Moim zdaniem zbyt mocne tworzywo aby je zniekształcić od temperatury silnika.

Pozostaje jeszcze kwestia w jakiej kolejności dokręcasz śruby w kolektorze ;) i z jakim momentem :)

\---6--1-- 7---/
\-4--2--3--5-/

Ztcp :)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Lut 07, 2012 20:10   

leszczu napisał/a:
A może po prostu kolektor ssący masz zniekształcony
Gdyby był zniekształcony to by płyn od razu po wymianie uszczelki wyciekał, a tak to zawsze po ok. 6 miesiącach zaczyna powoli ubywać i z czasem coraz szybciej i więcej.
leszczu napisał/a:
Przegrzałeś kiedyś roverka
Odkąd mam R wskazówka od temp. tylko raz poszła ok. 2 mm powyżej połowy więc to na pewno nie to.
Tomi_114 napisał/a:
Pozostaje jeszcze kwestia w jakiej kolejności dokręcasz śruby w kolektorze i z jakim momentem

\---6--1-- 7---/
\-4--2--3--5-/

Ztcp
No to chyba tu popełniam błąd.
Zawsze dokręcałem każdej po trochu ale nie zważałem na kolejność, o momencie to już w ogóle nie myślałem. Dosyć mocno to na pewno.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 07, 2012 20:51   

des, a jaszcze takie pytanko mam. Jakiej firmy zakładasz uszczelkę ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Lut 07, 2012 21:50   

Ostatnio brałem z allegro, nie wiem jakiej firmy. Uszczelka była zielona.
Przedostatnio kupiłem tutaj http://englishcars.pl/?pr...1870&rollback=,
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Wto Lut 07, 2012 22:30   

des napisał/a:
Zawsze dokręcałem każdej po trochu ale nie zważałem na kolejność, o momencie to już w ogóle nie myślałem. Dosyć mocno to na pewno.


To teraz jak ściągniesz kolektor to sprawdź dokładnie kolektor w miejscach gdzie jest przykręcany. Są tam tuleje i jeśli zdarzyło ci się przykręcić za mocno to w tych miejscach mógł popękać kolektor. Właśnie dlatego pamiętam o momencie bo jeden mi tak strzelił przy dokręcaniu.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 08, 2012 11:56   

des napisał/a:
Ostatnio brałem z allegro, nie wiem jakiej firmy. Uszczelka była zielona.
Przedostatnio kupiłem tutaj http://englishcars.pl/?pr...1870&rollback=,

Pytałem, bo dość niedawno Tomi pisał, że te najtańsze uszczelki to szajs i szybko padają, że lepiej kupić droższą i mieć spokój. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 20:00   

leszczu, pokaż mi tą droższą. Bo ja innych nie widziałem.

Tomi_114, to jakim momentem to przykręcić?
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 21:29   

des napisał/a:
leszczu, pokaż mi tą droższą. Bo ja innych nie widziałem.

Tomi_114, to jakim momentem to przykręcić?


Kolejność taka jak pisałem, Moment - 17Nm.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 21:36   

des napisał/a:
to jakim momentem to przykręcić?

17Nm i w kolejnosci podanej pow.
des napisał/a:
pokaż mi tą droższą. Bo ja innych nie widziałem.

Uszczelka orginalna jest duzo twardsza od nieorginalnych. W swoim aucie mam nieorginalna z kompletu FAI i byla identyczna jak z tych najtanszych zestawow na allegro (bo taki tez jeszcze jeden mam) .Orginalna zalozylem koledze do R25 ,ale nie na dlugo bo padla uszczelka pod glowica wiec profilaktycznie wymienilismy tez ta kolektora na ta walsnie z taniego kompletu wszystkie byly ok.

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 20:36 ]
troche sie spoznilem :wink:
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 21:42   

Dzięki chłopaki. Jak się tylko troszkę ociepli to biorę się za wymianę, a póki co będę dolewać płyn.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 09, 2012 14:13   

des napisał/a:
leszczu, pokaż mi tą droższą. Bo ja innych nie widziałem.

http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=436
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] Uszczelka kolektora ssącego
lewismajster Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Sty 15, 2015 17:01
lewismajster
Brak nowych postów [R400] Uszczelka kolektora ssącego?
michu1123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Sty 01, 2009 21:50
michu1123
Brak nowych postów [R400] Uszczelka kolektora ssącego:(
macenty27 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Gru 16, 2007 17:10
Brt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [biały dym, uszczelka głowicy uszczelka kolektora ssącego]
squid2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Lip 26, 2015 15:34
sTERYD
Brak nowych postów [MG ZS] Uszczelka kolektora ssącego
Mateusz092 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Gru 20, 2015 22:41
Mateusz092



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink