Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 2.0iTD 05r] - nowy nabytek i już kilka problemów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 2.0iTD 05r] - nowy nabytek i już kilka problemów
Autor Wiadomość
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Wto Lut 07, 2012 07:57   

mirwin napisał/a:
Nie wiem jak to jest w klimatronikach, ale klima nie powinna sie załączyc w temperaturach poniżej zera.


No i właśnie dlatego nie mogłem jej dobrze sprawdzić. Jednak gdy brałem auto to po włączeniu ogrzewania szyby, w klimatroniku wszystko było ok. Nadmuch ustawiał się na full i wiało na szyby. Teraz gdy to włącze to ze sprężarki wydobywa się straszliwy pisk. Jak z gwizdka jakiegoś, tylko bardzo głośnego. Uporam się z tym gdy będzie cieplej.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 07, 2012 07:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Wto Lut 07, 2012 21:31   

Ja bym próbował wymienić samo sprzęgło. Przynajmniej czynnik, jeśli jest obecny, nie wydostanie się przy tej operacji. Wymiana sprężarki wiąże się już z wizytą w serwisie.
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Wto Lut 07, 2012 22:20   

Myślę o tym. Tylko nie wiem jak to rozmontować, oraz skąd wziąć sprzęgło na wymianę?
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Czw Lut 09, 2012 11:56   

Może wyje jeden lub oba wentylatory, które wlaczaja sie w momencie właczenia klimy....mam od niedawna auto z climatronic i nie moglem sie do niego przyzwyczaic ale teraz troche go ogarniam ...... wcale nie musisz miec ciagle właczonej climy, ustaw na eco , temperatura HI i tyle....kiedy dasz na AUTO wtedy uruchamiasz climatronic, wlaczaja sie wentylatory ( przed chłodnica ) i słyszysz wycie...moze to wlasnie ktorys z nich wyje.....pisze o tym bo u mjie słysze takie wycie od czasu kiedy nastały mrozy a wyje tylko wtedy kiedy włącza sie wentylatory....mam zamontowane kontrolki zalaczenia wentylatorów wiec wiem kiedy sie kręcą a w przypadku climatronic wentylatory właczają się na bardzo krótko ( 5 s ) dosc czesto , nawet jak samochod jest zimny i clima wyłaczona.....u mnie wycie trwa doslownie 3 sek , a po 5/6 sek wentylatory sie wyłaczają
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Czw Lut 09, 2012 12:21   

Niestety u mnie po włączeniu klimy wentylatory się nie uruchamiają :( Możliwe że najpierw musi kompresor załapać.
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Czw Lut 09, 2012 12:33   

w takim razie wentylatory odpadają......jak tylko wcisnę AUTO wlacza sie klima i startuja wentylatory, wydaje mi sie ze działa to wszystko poprawnie bo z climatroniku byłem w upały bardzo zadowolony, zreszta teraz przy dogrzewaniu chyba climatronic też (jako układ ) działa, sugeruje sie zalaczaniem na krótko wentylatorów, nawet jak silnik jest nierozgrzany a wentylatory właczaja sie jednocześnie z tym że jeden kreci sie szybciej a drugi polowe wolniej i to sa te same wentylatory które chłodzą silnik przy przegrzewaniu sie ....przynajmniej jeden z nich.
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Lut 10, 2012 18:07   

wooy11, JESTEŚ WIELKI. Masz reaję. To wentylator piszczy. Dziś pogrzebałem przy aucie i sprawdziłm to dokładnie. Wcześniej gdy włączyłem klimatronik to wentylatorów nie widziałem. Dziś uświadomiłem sobie że popełniałem błąd sprawdzając je. Mam zasłoniętą chłodnicę i dlatego nie mogłem przyjżeć się im dokładnie. Dziś włączyłem chłodzenie i popatrzyłem bez osłony. To pisk lewego wentylatora. Dziękuję za naprowadzenie mnie.

Teraz pozostaje kwestia naprawy tego. Ktoś wie co tam się może popsuć? Jakieś łożyska, tuleje? Jest sens rozbierać, czy wymienić?

Uff kolejny problem prawie rozwiązany. Pozostaje pukanie silnika i stuki przy kole.
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Pią Lut 10, 2012 19:10   

U mnie wentylatory sa centralnie przed chłodnicą.....kiedyś ( tuż przed fala mrozów ) po jeździe w deszczu, zaglądnałem pod mache i zauważyłem że wentylatory sa całe mokre.....napewno dobrze im to nie robi :wink: a zaraz po tym fakcie przyszły mrozy i pojawił sie chwilowy pisk podczas ich pracy....narazie nic z tym nie robie i myśle że jak sie ociepli , przestanie gwizdać - wydaje mi sie że to kwestia paru kropel ojeju i piszczenie ucichnie.
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Sob Lut 11, 2012 09:59   

Na wentylator ja bym dał raczej smar silikonowy. Pomaga w wentylatorach w komputerze to i w większej wersji też da radę ;-)
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Nie Lut 19, 2012 16:17   

Coś do posmarowanie się znajdzie. Zobaczymy gdy go rozbiorę.

Kolejne pytanie dotyczy EGR. Elektrozawór który jest pod szybą na ściance, ciągle hałałasuje. Wystarczy go pyknąć palcem i wydaje dźwięk jakby coś w nim latało. Jakaś kuleczka lub coś podobnego. Tak ma być? Denerwuje mnie to brzęczenie.

[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 20:00 ]
No i autko trafiło do Mariusza418. Wymiana rozrządu + sprawdzenie stuków w silniku i zawieszeniu. Pozostaje czekać na diagnozę lub wyrok:/

[ Dodano: Nie Lut 19, 2012 16:17 ]
Hej. Właśnie wróciłem z 250km trasy. Wyruszyłem w nią zaraz po tym jak odebrałem auto od Mariusza 418. Więc opiszę co było robione i jaki jest efekt. Wymienione zostały tuleje w prawym tylnym wahaczu.
Efekt jest taki że autko super się prowadzi, a zawieszenie nie wydaje żadnych dźwięków. Zostały wymienione też końcówki kierownicze. Dowiedziałem się że mam mocno pokrzywnioną prawą tylną felgę. Czy może ona powodować takie objawy że jak jadę powyżej 100km/h to czuję bicie na kierownicy i jakiś hałas z kół? Kolejna zrobiona rzecz to ustawiony kąt wtrysku. Nie wiem czy to tylko moje odczucia czy rzeczywiście się zmieniło, ale wydaje mi się że praca silnika zrobiła się cichsza. Okazało się że rozrząd był wymieniany i nie było potrzeby by robić to teraz ponownie:). Dowiedziałem się też że pozostałą głośną pracę silnika powodują hydrauliczne popychacze i że trzeba już oswajać się z koniecznością ich wymiany. Wymienione zostały też tylne tarcze i klocki bo poprzednie nie nadawały się już do niczego. Ogólnie wrażenia z jazdy po odebraniu są bardzo pozytywne. Swietnie jeździ :) Niestaty tylko do 90km/h bo potem bardzo odczuwalne stają się wstrząsy i hałasy z któregoś koła. Postaram się w przyszły weekend podskoczyć na prostowanie felg i zobaczymy co się zmieni. Na tygodniu wymienię filtr oleju wraz z olejem na Max Live Diesel 10-W40, oraz olej w skrzyni. Po tym zostaną już tylko drobnostki do poprawek.

Co myślicie o spalaniu? Poprzednio zrobiłem 420km z czego 200 to trasa a reszta to miasto na odcinkach do 5km. Do tego głównie w ostatnich mrozach. Po zatankowaniu okazało się że spalił równo 8l na 100km :/ Zaś dziś gdy na już rozgrzanym silniku zrobiłem zrobiłem równiutko 84 km to wlałem 3,8l. Była to jazda między 90 a 140/h z jeszcze jedną osobą na pokładzie i ponad 100kg bagażu w bagażniku. Bak przed wyjazdem był oczywiście pod korek i do tego samego stopnia ponownie wlałem. Wynik ten bardzo pozytywnie mnie zaskoczył.

Ostatnie pytanie. Nigdzie nie znalazłem informacji na ten temat. Mam taki przycisk nad radiem do blokowania zamków drzwi. Nawet gdy go nie wciskam to po ruszeniu drzwi same się blokują. Potem muszę wciskać ten guzik by je odblokować, gdy ja lub ktoś inny chce wyjść. Nie da się tego jakoś wyłączyć? Strasznie to wnerwiające.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 19, 2012 18:05   

Kobi84 napisał/a:
Dowiedziałem się że mam mocno pokrzywnioną prawą tylną felgę. Czy może ona powodować takie objawy że jak jadę powyżej 100km/h to czuję bicie na kierownicy i jakiś hałas z kół?
Jeżeli krzywa jest tylna felga, to będzie telepało nadwoziem a nie kierownicą. Jak z przodu byłaby krzywa, to wtedy tak.
Kobi84 napisał/a:
Zostały wymienione też końcówki kierownicze.
A po wymianie końcówek ustawiana była zbieżność ?? Zła zbieżność może powodować bicie na kierownicy.
Możesz jeszcze dać do wyważenia wszystkie koła.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 15:46   

Po wymianie została ustawiona zbierzność. Nadwoziem troszkę telepie:/ Gdy podjadę do zakładu zajmującego się felgami to powiem by wszystkie sprawdzili. Może inne też są krzywe. Oczywiście je wyważą.

[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 10:34 ]
Muszę pozbyć się tego blokowania drzwi. Dziś odpaliłem auto i wysiadłem by usunąć lód z szyb. Trzasnąłem drzwiami za sobą i wyobraźcie sobie co się stało. Pyk i wszystkie drzwi zablokowane. Silnik pracuje, auto na ręcznym a drzwi zamknięte i zablokowane. Zaś w nim wszyskie moje rzeczy i klucze do mieszkania. Dobrze że dziewczyna była jeszcze w mieszkani i przyniosła mi zapasowe kluczyki. Tragedia.

[ Dodano: Pon Lut 27, 2012 15:46 ]
Po naprawach autko dobrze się sprawowało do dziś. Znów piski i stuki z tylnego zawieszenia. To samo co wcześniej tylko że teraz po drugiej stronie. Czyli pęknięte tuleje tylnego wahacza górnego (jest tam tak zwany cukierek i normalna tuleja). Czy ktoś wie gdzie mogę dostać te tuleje lub cały wahacz? W inter cars i focie mówią że nie mają do Rovera:/ Może zapytać o taki do Hondy? Tylko do jakiej? Ma ktoś namiary na sklep w którym uda się to zakupić przed weekendem? Niestety w weekend muszę wyjechać i śpieszy mi się z naprawą.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 27, 2012 16:36   

Kobi84 napisał/a:
Muszę pozbyć się tego blokowania drzwi. Dziś odpaliłem auto i wysiadłem by usunąć lód z szyb. Trzasnąłem drzwiami za sobą i wyobraźcie sobie co się stało. Pyk i wszystkie drzwi zablokowane. Silnik pracuje, auto na ręcznym a drzwi zamknięte i zablokowane. Zaś w nim wszyskie moje rzeczy i klucze do mieszkania. Dobrze że dziewczyna była jeszcze w mieszkani i przyniosła mi zapasowe kluczyki. Tragedia


Na T4 jedz i da się to wyłączyć, no nie ciekawa sprawa ale normalnie to się to rygluje dopiero jak auto jedzie powyżej 20km/h :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 17:28   

Remigiusz napisał/a:

Na T4 jedz i da się to wyłączyć, no nie ciekawa sprawa ale normalnie to się to rygluje dopiero jak auto jedzie powyżej 20km/h :wink:


Moje zamyka się zaraz po ruszeniu, Mam max 10km/h gdy zamyka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 400] Nowy nabytek - kilka pytań
godzu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sro Wrz 25, 2013 07:26
bizon
Brak nowych postów [R45] , świeży nabytek pare problemów
KubaSubi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Sty 10, 2018 21:14
KubaSubi
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [416 si] nowy nabytek i nowy problem
adisek7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Gru 22, 2013 21:26
darkane
Brak nowych postów [R45] - kilka problemów
reeadon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Maj 21, 2019 13:55
sTERYD
Brak nowych postów [R400] Kilka problemów z układem PB
des Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Sie 25, 2011 18:26
driftdreamer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink