Typ: SLi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: wszystkie
Mam w swoim Roverku kilka problemów i przy tej okazji kilka pytań. Model 111 silnik 1.1 na Monowtrysku.
1. Silnik chodzi na za wysokich obrotach - sądzę że to wina uszkodzonego czujnika temperatury. Regulator wolnych obrotów działa w pełnym zakresie - dręczyłem go różnymi ustawieniami przepustnicy i zawsze sobie radził z ustawieniem obrotów na taki sam poziom. Ale potrafi czasami falować - tyle że przy prawie zamkniętej przepustnicy.
2. Sonda lambda chodzi bez przerwy na 0.75V i nie oscyluje. Silnik chodzi za bogato. Jak działają procedury awaryjne w tym silniku? Czy elektronika lubi sondy np. Bosala czy Magnetti Marelli - uniwersalne?
3. Czy znacie parametry pracy czujnika temperatury i czy komputer czyta temperaturę silnika z tego samego czujnika co wskaźnik temperatury na desce?
4. Potrzebuję schematu instalacji elektrycznej lub rozpiski pinów w komputerze sterującym.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 01:08, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 17:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Silnik chodzi na za wysokich obrotach - sądzę że to wina uszkodzonego czujnika temperatury. Regulator wolnych obrotów działa w pełnym zakresie - dręczyłem go różnymi ustawieniami przepustnicy i zawsze sobie radził z ustawieniem obrotów na taki sam poziom. Ale potrafi czasami falować - tyle że przy prawie zamkniętej przepustnicy.
Sprawdz wtyczke przepustnicy (poruszaj podczas pracy silnika i podoginaj w lekko w ktoras strone blaszki stykow) i potencjometr przepusynicy czy plynnie zmienia opornosc i bez zadnej dziury w zakresie od min. do max. Sprawdz napiecie "zasilajace" na potecjometr powinno byc 5V, natomiast na przepustnicy 0.5V zamknieta, 4.25V otwarta.
kefirsky napisał/a:
2. Sonda lambda chodzi bez przerwy na 0.75V i nie oscyluje. Silnik chodzi za bogato. Jak działają procedury awaryjne w tym silniku?
Czyli sonda skopana lub czujnik .Odepnij jakis przewod podcisnienia z kolektora dolotowego (zrob przeciek w dolocie) i zobacz czy sonda cos sie ruszy jesli nie to po sadzie. Zakres dla sondy 0.2V-0.8V .Czujnik mozesz odpiac wtedy komputer przyjmuje ze jest jakos 60 stopni...chyba , ale nie jestem pewien w kazdym razie taka temperature ze silnik normalnie pracuje po nagrzaniu za to kiepsko zapala. Dane dla czujnika to 3.5V zimny , 0.5V cieply.
Czujniki sa dwa jeden na deske i drugi na ECU. A i jeszcze jedno wszystko to co napisalem nie ma sensu jesli jest inaczej niz w silniku 1.4 bo tylko do takiego mam dane. Moze ktos mnie poprawi jak jest bardziej obeznany z 1.1 jesli jest jakas roznica przy monowtrysku.
U mnie problem z obrotami byl spowodowany kiepskim polaczeniem na wtyczce przepustnicy. A i jeszcze jedna opcja ,czujnik na wale korbowym, jesli jest walniety kompletnie to wiadomo auto nawet nie zapali, ale jesli jest brudny (jest namagnesowany, zbiera metalowy syf) lub czesciowo padniety to daje zle inf. do ECU i swiruje na obrotach. Opornosc dla czujnika ok1200 ohm, 11V do 14 V od obrotow jalowych do wyzszych ale to jak wspomnialem dla 1.4, ale czesc czujnikow jest napewno ta sama.
Regulator wolnych obrotów działa w pełnym zakresie - dręczyłem go różnymi ustawieniami przepustnicy i zawsze sobie radził z ustawieniem obrotów na taki sam poziom. Ale potrafi czasami falować - tyle że przy prawie zamkniętej przepustnicy.
jeśli kręciłeś tą śrubką przy przepustnicy, to musisz teraz jeszcze ustawic ją tak, żeby przy zamknietej przepustnicy potencjometr miał odpowiednią wartość, w tym temacie masz wszystko podane:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=37242
dla pewności przeczyściłbym jeszcze regulator obrotów.
Szczerze to ja tez. To sa dane z ksiazki ktora mam jak zobaczylem dane w Voltach to tez byelm troche zdziwiony, ale tak faktycznie jest. I w linku ktory podales ze niby jest to dla silnika K-seri, bez wyszczegulniania czy to silnik z kopulka czy juz z nowszy bez kopulki. I dane w Voltach sa troche inne dla tych silnikow (bo inne systemy). Nie robilem nic z tych rzeczy przy silniku z kopulka, ale silnik z elektronicznym zaplonem wlasnie skonczylem i dane w Voltach sa o tyle lepsze ze pokazuja jak czyjnik pracuje z zasilaniem ,podczas pracy silnika. Latwiej znalezc problem jesli wina jest w polaczeniach ,a nie w sanym czujniku. A te ustawienie przepustnicy tez mi sie jakos mie pokrywa bo znowu mam dane w Voltach i jak ustawialem te 595 ohm to mi silnik z obrotow nie schodzil ,jak sprawdzilem napiecie to udalo mi sie to ustawic i jest oki ,ale teraz zamknieta przepustnica ma 508ohm . Nie wiem bo moja nigdy nie dotykana 45-tka ma 608ohm ,napiecie sie zgadza z tym co mam. Absolutnie sie nie kloce o to bo raczej zajmuje sie mechanika, z elektronika najpierw dzwonie do kolegi o porade (niestety tylko porade bo daleko mamy do siebie), kupilem ksiazke z danymi czujnikow itp. (w innych markach jest roznie ,albo napiecie ,albo opornosc) bo moj skaner OBD nie dzialal w mojej 25-tce. Napisalem dwa posty odnosnie danych czujnikow i moich klopotow z R25 i nikt nie raczyl sie odezwac . Troche mnie to kosztowalo ,ale pomoglem sobie sam. Teraz juz jest oki. Pozdr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum