Forum Klubu ROVERki.pl :: [ r416] pompka paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Sro Lut 15, 2012 15:21
[ r416] pompka paliwa
Autor Wiadomość
tombak25 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 87
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 15:19   [ r416] pompka paliwa
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam. Padła mi pompka paliwa, tzn chyba padła ponieważ auto pracowało przez 10 min. po czym silnik zaczął nierówno pracować aż w końcu zgasł. Po odkręceniu króćca przy filtrze paliwa i ponownej próbie zapłonu moim oczom nie ukazała się nawet kropla benzyny z odkręconego króćca. Dodam że przekaźnik pompki słychać a czujnik zderzeniowy jest wciśnięty. Wiem że pompka jest zamontowana w baku i żeby się do niej dostać niestety trzeba odkręcać bak. Powiedzcie mi w taki razie jakiego koloru są przewody zasilające pompkę ponieważ chce przed odkręceniem sprawdzić czy jest w nich napięcie chodzi mi o tą wiązkę kabli w przedziale bagażnika wchodzącą w podłogę. Z góry wielkie dzięki
_________________
tombak
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 15, 2012 15:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 15, 2012 17:32   

Taki schemat znalazłem w RAVE:
 
 
 
tombak25 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 87
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Czw Lut 16, 2012 16:34   

AdrianWWL, dzieki za schemat. Dzis wpiąłem się w przewód zasilający pompkę i co dziwne napięcie w nim jest pompkę też słychać a paliwa ni słychu ni widu. Mam odkręcony króciec dolotowy do filtra i nie pokazuje się z niego nawet kropla. W baku co prawda nie mam za dużo paliwa ale rezerwa mi się jeszcze nie świeci. Co może być przyczyną ze paliwo nie jest podawane?
_________________
tombak
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 16, 2012 17:37   

tombak25, może spróbuj dolać więcej paliwa. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
tombak25 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 87
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Czw Lut 16, 2012 19:38   

ale to nie możliwe żeby brakowało paliwa. Auto po tym jak zgasło dolałem 5 litrów.
_________________
tombak
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 16, 2012 20:06   

pompka paliwa jest na skos a nie prosto, więc ona i tak nie wyciągnie do końca paliwa (zawsze zostaje z 4 l na dnie), ja też dolewałem sobie po kilka litrów prawie na pustym baku, i co?? autko nie paliło bo było za mało byby, no to dolałem z 10 litrów i jest ok, ale też mi troche wskaźnik oszukiwał i pokazywał mi nieco ponad rezerwe, a w baku pusto (lampka się nie świeciła) więc mechanik mi troche wskaźnik nastawił i jest cacy, i teraz jak mam troche ponad rezerwe to szybko na cpn i z 10 litrów i styka:P

a tak przy okazji to już tak 3 pompki spaliłem jak tak do końca paliwo mi autko spaliło:P
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
tombak25 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 87
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Czw Lut 16, 2012 21:19   

wiem czym grozi jazda na rezerwie. Ale to dziwne do tej pory świeciła mi się rezerwa i auto paliło a teraz zaświeciła się i zgasło dolałem 10 litrów i nadal nic. Ja stawiam na wodę w paliwie, być może gdzieś w przewodach zamarzła tworząc zator.
_________________
tombak
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 17, 2012 11:08   

to już musisz ściągnąć bak i sprawdzić co tam jest.

i nie lej denaturatu, ja lałem i mechanik mnie za to opieprzył, bo powiedział mi że wtryski tak uszkodzę i nie leje już żadnych specyfików do paliwa

[ Dodano: Pią Lut 17, 2012 11:08 ]
co do pompki, to może masz ją za krótką??
miałem taki przypadek kiedyś że mój poprzedni "mechanik" zamówił mi pompkę paliwa,
i co się okazało?? za krótka była. benzyny było zawsze z 10l a tu pompka nie chciała pracować bo za mało byny było, i tak 3 pompki u niego wymieniłem, więc pojechałem do innego i mi powiedział, że za krótkie pompki były. ale to tylko podaje taki przykład.
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
tombak25 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 87
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sob Lut 18, 2012 19:01   

a czy jest w r 416si jeszcze jeden filtr paliwa oprocz tego pod maska?
_________________
tombak
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 18, 2012 19:33   

tombak25 napisał/a:
a czy jest w r 416si jeszcze jeden filtr paliwa oprocz tego pod maska?

Nie ma. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
dorkanred 



Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sob Lut 18, 2012 22:15   

Jak chcesz odpalić, są dwa sposoby: (pomijając dolanie paliwa)
Ta nasza pompka w zbiorniku potrafi się zapowietrzać.
Sposób pierwszy - silny prostownik, lub zespół prostowniczy z rozruchem - dolewasz paliwa i kręcisz aż zaskoczy...., minus w tym sposobie- przy zbyt wysokim i długim rozruchu, może paść rozrusznik i aku.
Sposób drugi - dolej paliwa i na linkę samochód, jeśli to wina zapowietrzonej pompki to po około 50 - 100 metrach autko zapali. Minus - uważaj na pasek rozrządu, pal na jak najwyższym biegu.
 
 
tombak25 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 87
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Pon Lut 20, 2012 13:51   

ok dzieki bede probowal. Dam znac czy odpalil

[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 13:51 ]
probowalem na hola go odpalic i lipa. Panowie czy to mozliwe ze pompke bedzie slychac jak parcuje a nie bedzie ona pompowala? dodam ze w wezyku idacym do filtra jest pozostalosc benzyny ktora nie zostala wpompowana we wtryskiwacze
_________________
tombak
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lut 20, 2012 21:26   

tombak25 napisał/a:
Panowie czy to mozliwe ze pompke bedzie slychac jak parcuje a nie bedzie ona pompowala?

Jest taka możliwość - czasem rozpadają się łopatki w pompce i mimo, że silniczek pracuje pompka nie pompuje. (nawet się zrymowało :grin: )
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tombak25 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 87
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 15:03   

a jeszcze jedno pytanie. Czy bez kanalu jest mozliwosc wymiany tej pompki? Moje auto stoi pod blokiem, niemam ani kanalu ani garazu. Chce podlewarowac tyl auta do gory i podstawic z obu stron drewniane pnie tylko teraz niewiem czy to wystarczy, czy musze calkiem ten zbiornik wykrecic czy tez wystarczy ze poluzuje obejmy i opuszcze tyl zbiornika zeby tylko dostac sie do pompki. Jak myslicie? Pewnie ktorys z was wymienial juz ta pompke.
_________________
tombak
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 15:18   

bez kanału nie ma (chyba) takiej możliwości
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
tombak25 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 87
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 15:27   

a czy teoretycznie dobra pompka gdyby w zbiorniku bylo malo paliwa powinna robic cisnienie? Juz wyjasniam oco mi chodzi. Moja pompke slychac a paliwa nie widac jednak gdy zatkam palcem kruciec ktory idzie do filtra i wlacze pompke pare razy poprzez przekrecenie kluczyka na zaplon w kruccu tym nie wytwarza sie cisnienie powietrza. Gdyby byla sprawna a nie zaciagala by paliwa to powinna chociaz pompowac powietrze niewiem czy dobrze kombinuje.
_________________
tombak
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 20:45   

tombak25 napisał/a:
czy musze calkiem ten zbiornik wykrecic

Niestety tak.
tombak25 napisał/a:
Gdyby byla sprawna a nie zaciagala by paliwa to powinna chociaz pompowac powietrze niewiem czy dobrze kombinuje.

Źle kombinujesz - pompka powietrza nie spręży, jedynie płyn.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
edek21 




Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 10



Wysłany: Nie Gru 23, 2012 23:18   

Mam w sumie podobny problem ... Wczoraj odpaliłem rano samochód i jechałem do kumpla paliła się rezerwa , dojechałem na miejsce zgasiłem auto po 10 min wsiedliśmy odpalił pochodził tak z 2 min na wolnych obrotach i ruszyliśmy przejechaliśmy z jakieś 20m zaczął szarpać spadał na obrotach i zdechł , pierwsze co że koniec paliwa to dzida na stacje po 5l paliwa auto stało i czekało na mnie tak z 45 min w (-13*C) wróciłem dolałem paliwa i nic mysle musi załapać ale nie załapało i ako się już wydoiło to co hol do domu i tam grzebać (na zapych nie próbowałem) . Jak odpalam silnik to kreci i kreci i puszcze raz tylko kluczyk i pompa sie załącza słychać ze chodzi (cały czas, że długo nie wyłącza się) A paliwa nie dostarcza. Myślałem że gdzieś sa wężyki zamarznięte to 12H stał przez noc w garażu miał ciepło ale i tak nic , ciągnę wężykiem paliwo przez filtr paliwa i paliwo idzie . Wiedz prawdo podobnie walnęła pompka paliwa chyba ze to coś innego .......... PROSZĘ O POMOC z góry dziękuje :wink:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 24, 2012 12:45   

Dolej jeszcze 10 litrów benzyny. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
gregor1507 



Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 3



Wysłany: Czw Sie 08, 2013 17:58   Rover 416 nie odpala- nie słychać pompki paliwa

Witam serdecznie!
Przepraszam że nawet się nie przedstawiłem w żadnym poście jednak czas mnie goni.
Mój ojciec ma rovera 416 1.4 benzyna 1997 rok.
Dzisiaj byłem z nim w sklepie autem, gdy wróciliśmy po 5 minutach - auto nie odpaliło.
Rozrusznik kręci jednak nie słychać pompy paliwa.
Sprawdzaliśmy na wszystkie możliwe sposoby- bezpieczniki całe, świece iskrzą. Nawet samostartem próbowaliśmy - odpaliło gdy psikałem w kolektor jednak gdy przestałem psikać, auto zdechło .
Ojciec podejrzewał ,że może zapowietrzyła się pompka bo często jeździ na rezerwie. Jak to sprawdzić bez kanału? Auto stoi pod sklepem.
Może na popych ? Bardzo proszę o porady, chcielibyśmy jeszcze dziś zdiagnozować problem.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Pompka paliwa?
Picia24 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Sie 19, 2008 18:01
Korczus
Brak nowych postów [R414] Pompka paliwa
gogo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sty 27, 2009 15:40
gogo
Brak nowych postów [r400] Pompka paliwa
Kot Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Sty 09, 2011 23:12
Kot
Brak nowych postów [R400] Pompka paliwa
nowak_robert Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Czw Sty 10, 2008 18:32
nowak_robert
Brak nowych postów [r400] problem z pompka paliwa
porter87 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 31 Nie Sty 29, 2012 10:11
Rzeski



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink