Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 14 Skąd: Brzesko
Wysłany: Sob Lut 18, 2012 11:03 [Rover 220 SDi] wymiana silnika a wał
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
witam.Mam takie pytanie ostatnio auto bylko u mechanika ,wymieniaana była pompa wtryskowa i olej.Kazalem im wymienic olej przy okazji,okazalo sie sie ze prawdopodobnie urwalo koncówke od bagnetu a zalali mi olej 10w-40 a wczesniej lałem 15w-40 bo powiedzili ze na takich mrozach lepszy rzadszy olej.I po tygodniu jazdy zapaliła sie kontrolka od oleju,przejechalem pare kilometrow bo olej na bagnecie byl nagle ,silnik zaczal sie porzycierac.Okazalo sie rozwalilo panewki i ryse na wale. co moze byc przyczyna??czy za rzadki olej??czy gdzies poszla ta koncowka od bagnetu??kolega mi doradza zeby kupic sam dol silnika??i mam do was pytanie czy bawic sie w to probowac uratowac stary silnik czy kupic uzywke?chcialbym jak najtaniej to zrobic.I pytanie ile kosztue pompa oleju i czy ja dostane??[/b]
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 18, 2012 11:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sob Lut 18, 2012 11:34
kret napisał/a:
czy za rzadki olej??
10w40 jest przewidziany zdaje się do tego silnika(przynajmniej do iDT był), tu nie szukał bym przyczyny
Czy będzie lepiej ratować stary? czy nowy używany kupić, musisz porównać ceny na allegro, popytać ile za robociznę itd - ja w każdym razie na pewno profilaktycznie zmienił bym mechanika
ilej nie był winny a co było w misce olejowej jak rozebrali silnik ale ogólnie za mało zalali i sie zatarł i tak jak mówi bociannielot, zmien mechanika. Odnośnie silnika wysłałem ci na Priv wiadomosc
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 14 Skąd: Brzesko
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 19:24
Witam.No wiec w misce byly resztki z panewek i jakies opiłki.Ale jest mozliwe zevt koncowka bagneta sie zlamala i zatkala kanały/?tak sie popytalem to tez mogl ten rzadszy olej wyplukac i rozszczelnic pompe oleju.Obrocilo w sumie tylko jedna panewke ale i tak rysa na wale jest.Wiec tak podzwonilem i popytalem i wal z panewkami gossciu na zlomie ma za 500zł.A szlif wału z wymiana panewek korbowodowych 270 zł.I tak mysle wyciagnac wal ,zrobic ten szlif ,pokupic uszczelki i zalozyc.Tylko kwestia jest jeszce czy pompa oleju nie siadla,czy dostane taka pompe w razie w??a jak nie to silnik
kolego policz sobie
-wał z panewkami 500
-plus uszczelki
-plus olej plus robota
-plus pompa
moim zdaniem to kupiłbym drugi silnik, zmienił rozrząd i olej, powinien chodzić
zmień mechanika
Ofert w tym przedziale cenowych jest naprawde sporo ,wiec ja równiez nie widzie sensu dłubania w uszkodzonym.
Co do samej pompy olejowej to ona tania równiez nie bedzie ,ta mimośrodowa
uzywki chodzia po ok 300zł ze wzgledu iż sa z cała obudowa.(odlew) o cenie nowej
chyba szkoda rozmawiac.
Mam Kompletny dół silnika bez głowicy.za 250 ci go oddam.przebieg 220 tysięcy.mi pierdolnęły popychacze.kupiłem nowy silnik a ten leży.tłoki całe nie pogięte.jedyne co to trzeba by wymienić to pompę oleju bo w moim właśnie ona była przyczyną rozwalenia popychaczy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum