Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Pon Lut 20, 2012 22:47 [MG ZT] Niskie tylne zawieszenie - butla LPG w kole
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witajcie,
W zasadzie mój problem dotyczy każdego, kto ma auto zasilane Pb+LPG a nie tylko MG ZT jakie posiadam.
Jak radzicie sobie z problemem obciążenia tylnej osi przez butle z gazem? W moim ZT-T nawet przy pustej butli zadek siedzi zdecydowanie za nisko
Gumowe odbojniki czy sztukowane pierścienie podwyższające wg. mnie nie mają sensu, bo żeby zachować charakterystyke zawieszenia i zrekompensować siadanie tyłu obciążonego bultą, najlepiej byłoby założyć sprężyny o większym współczynniku twardości lub w ostateczności nieco dłuższe.
Czy z Was ktoś zamawiał dłuższe/twardsze sprężyny do ZT?
Są jakieś renomowane zakłady w Polsce? Jak im podać parametry sprężyn do MG?
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lut 20, 2012 23:17, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 20, 2012 22:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a jesteś pewny że masz sprężyny od Kombi? bo od sedana są bardziej miękkie a nie wiem czy przypadkiem ZT 190 nie ma jakichś bardzo twardych.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
skąd ta pewność tym bardziej, że wiadomo o tym, że sprężyny w 75 pękają prawie tak samo jak psuje się pompka sprzęgła, czyli nigdy nie wiesz czemu i kiedy.
[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 23:35 ]
sprawdź pod siedzeniem tylnym jest podobno info jakie maja być i jakie masz w aucie.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
...dziwna sprawa bo u mnie nawet z pełnym zbiornikiem po aucie nie widać by było za nisko z tyłu (zbiornik 65l a jest zamontowany od 10 lat), więc może zwyczajna wymiana na nowe sprężyny wystarczy? ...może poprzedni właściciel woził coś naprawdę ciężkiego, co sprawiło że sprężyny są wyeksploatowane ponad normę
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Mam kombi i spręzny są naprawdę twarde. Jadąc na wakacje, tył załadowany po dach i nie widzę aby auto mocno siadało z tyłu.
Moim zdaniem masz wypracowane sprężyny lub od sedana.
Mierzyłeś jaką masz odlelość od błotnika do osi koła w pustym aucie?
Nominal height from hub centre to wheel arch*
Rover models: 399 ± 10 mm (15.71 ± 0.39 in)
MG models: 379mm ± 10 mm (14.92 ± 0.39 in)
Rear coil spring data
Total coils Rover models: 7.5
MG models: 6.8
Active coils Rover models: 6
MG models: 5.32
Wire diameter Rover models: 13.65 mm (0.53 in)
MG models: 14.45 mm ± 0.05mm (0.57 ± 0.002in)
⇒Pink 277.54 mm (10.93 in)
⇒Red 280.31 mm (11.03 in)
⇒Blue 283.08 mm (11.14 in)
⇒Lilac 234.33 mm (9.23 in)
Czyli wychodzi na moje, że ZT-T ma zupełnie inne sprężyny niż reszta rodziny i obstawiam że w aucie są nie takie, bo był problem z zakupem i ktoś zamontował takie jakie mu w łapy wpadły.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Czw Lut 23, 2012 10:11
No i znów jestem trochę mądrzejszy
Udało się odczytać kody zawieszenia (CI CODES - Spring and damper identification) z nalepki pod tylną kanapą. Samo podnoszenie tylnej kanapy dość uciążliwe, trzeba uważać żeby nie urwać tam sprężyn mocujących (jak zwykle podziękowania dla p. Midowicza z Krakowa).
Moje kody CI to: QJ | PD | GB | RF
Oznacza to, że mam z przodu KV6 Sports Suspension (sprężyny brown/brown) a z tyłu sprężyny RF grey oraz amortyzatory MG ZT Standard/Comfort.
Z tabelki powyżej znam już numery seryjne części.
Ponieważ oryginalne amortyzatory są cholernie drogie, kupię chyba z Allegro odpowiedni model z rozbiórki i dam do regeneracji do tego polecanego zakładu w Gdańsku. Natomiast sprężyny kupię nowe z tego sklepu w UK.
Zdam potem relację jak to wpłynęło na podniesienie tyłu.
Amory jak są dobre to zostaw w spokoju, od tego jak wysoko stoi są sprężyny.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Wto Mar 06, 2012 14:11
Pieta napisał/a:
Mierzyłeś jaką masz odlelość od błotnika do osi koła w pustym aucie?
Nominal height from hub centre to wheel arch*
Rover models: 399 ± 10 mm (15.71 ± 0.39 in)
MG models: 379mm ± 10 mm (14.92 ± 0.39 in)
Zmierzyłem te odległości u siebie (robiłem pomiar od obęczy do rantu i dodałem połowę wysokości felgi).
Puste auto, bulta LPG pusta, bez dojazdówki, bak paliwa na 1/4
- wysokość środek koła-rant przód: 360mm
- wysokość środek koła-rant tył: 330mm
Oznacza to, że przód mi 'siedzi' 2cm niżej niż norma, a tył aż 5cm niżej. Tył jest niżej o 3cm od przodu. Spora różnica.
W tym tygodniu mechanik będzie wymieniał sprężyny tył (nówki z Rimmerbros.UK) i amortyzatory tył (używki wyciągnięte z ZT-T o przebiegu 40tys mil). Po wymianie napiszę czy się podniosło i o ile
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum