Forum Klubu ROVERki.pl :: Wytrzymałość paska rozrządu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Wytrzymałość paska rozrządu
Autor Wiadomość
szoso 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 10:34   

tylko coś rozrządy nie wytrzymują w IDT po modach, najpierw Krzysi3k teraz Remigiusz, czy to tylko zbieg okoliczności :wink:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 21, 2012 10:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 21, 2012 11:05   

Dla mnie zawsze benzyna bedzie do sportu a dieselek do ruchu codziennego - zupelnie inna charakterystyka i nie mozna tego porownac w zaden sposob. Sam zreszta rozwazam zakup takiego autka bo bardzo fajnie mi sie jezdzi tym na trasy ale nie bede go grzebac napewno natomiast do zadzioru bedzie turbo awd :mrgreen: Osiagi tego co mam mi wystarczaja ale jezdzenie juz FWD totalnie mnie nudzi od dawna i to jest glowne waskie gardlo w wyciskaniu jakis mocy - ja temat olalem - po co mi cos co jezdzi po krzakach i mieli kolami przy starcie z powodu nadmiaru mocy. Ciekawe jak te rozrzady. W vvc to praktycznie konczy sie wyrzuceniem silnika i nie ma co zbierac.
Ostatnio zmieniony przez Bumelant Wto Lut 21, 2012 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tuners 




Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 11:08   

Nom właśnie ciekawe z czego może po zimie coś im się podziało ;/ hmm.. Ciekawe czy krzysiek lub remi mieli osłony pod silnik bo wiem że jakby więcej śniegu było to można brnąć paskiem ;/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 11:11   

tuners napisał/a:
Ciekawe czy krzysiek lub remi mieli osłony pod silnik bo wiem że jakby więcej śniegu było to można brnąć paskiem

no ale na paskach też masz przecież osłony
 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 12:24   

Bumelant napisał/a:
napewno natomiast do zadzioru bedzie turbo awd
masz już coś na oku? A co do samego przednionapędowca, z Torsenem dawał by radę, ale zimą i tak nie poszalejesz, Ja w swoim kombi 1.6 z AWD zimą objeżdżałem wszystkie przednio i tylno-napędówki bez wyjątku heh po prostu jako jedyny miałem trakcje
 
 
 
Krzysi3k 




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 14:31   

U mnie najprawdopodobniej jakaś wada fabryczna paska...
NIE KUPUJCIE GATES'ów !
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 14:37   

Kurde ja mam gatesa....moze go zmienie na contitecha :/
 
 
kzrr 




Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 14:43   

Krzysi3k napisał/a:
U mnie najprawdopodobniej jakaś wada fabryczna paska...
NIE KUPUJCIE GATES'ów !


Ale możecie to w jakiś sposób reklamować ? Skoro jest wada fabryczna tych pasków to "teoretycznie" producent powinien zwrócić koszty naprawy/wymiany uszkodzonych elementów.
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
szoso 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 14:45   

panowie nie róbmy popłochu, może nie wszystkie Gatesy zaraz będą strzelać :wink:
co prawda słyszałem kiedyś taką plotkę od kolegi ze sklepu moto że Gates nie jest już taki dobry jak był kiedyś i zdarza się że strzelają te paski i mu je przynoszą z pretensjami
ja miałem Gatesa przez rok i zmieniłem na Contitecha żeby spać spokojnie :grin:
 
 
Kozik 




Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 14:51   

Cytat:
ja miałem Gatesa przez rok i zmieniłem na Contitecha żeby spać spokojnie :grin:


to ja pewnie też zmienię...
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 15:22   

Krzysi3k napisał/a:
IE KUPUJCIE GATES'ów !

nie wiem czemu tak uważasz ale gates robie jedne z lepszych pasków

sobrus napisał/a:
Kurde ja mam gatesa....moze go zmienie na contitecha :/

ostatnio jeden mechanik mi mówił,ze w jego aucie pasek rozrządu contitecha strzelił po 20 tys. więc powiedział, że tego już nie będzie pakował do żadnych samochodów
 
 
 
Krzysi3k 




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 15:23   

A co ja zrobię po takim czasie? ;)
Do faktury jakbym się dokopał to cud :D
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 15:24   

Cytat:
Ale możecie to w jakiś sposób reklamować ? Skoro jest wada fabryczna tych pasków to "teoretycznie" producent powinien zwrócić koszty naprawy/wymiany uszkodzonych elementów.

reklamacja będzie odrzucona dlaczego?
a) złe napięcie paska
b) uszkodzenie mechaniczne paska
c) uszkodzona np. pompa wody, zatrzymała się i poleciał pasek
d) odpalanie auta na lince
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 21, 2012 15:33   

Z czesciami jest troche sprawa sezonowa. Jeden rok jedna firma robi dobre - drugi inna. Dlatego ja zawsze pozostawialem ta decyzje mechanikowi, a ze akurat moj robi mase Roverkow i jest w nich kozak - ma rozenanie na biezaco - odpukac jak na razie to podejscie zaplusowalo. Wole powierzyc calosciowo naprawe z czesciami i robocizna - sa wtedy jakies mozliwosci odkrecenia sprawy. Podejrzewam, ze bedzie trudno cos wyegzekfowac - znajac zycie gosciu w sklepie powie blad montazu i tyle. Standard
 
 
kzrr 




Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 15:37   

Harry, no domyślam się ze takie będą tłumaczenia, chyba że się robi coś w ASO ma wszystkie papiery, pierdoły etc.
Chociaż jest z drugiej strony tez jest o co walczyć jeśli faktycznie pasek był wadliwy (i jakimś cudem-sposobem da się to udowodnić) i trzeba np: wymienic silnik to koszty są spore.
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
kadzaf 




Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 15:39   

Zeby ktos uwzglednił reklamacje to za wymiane rozrzadu musiałby brac min 3tys .
A tak to raczej nierealne aby ktos zrobił za free. :wink:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Pływak 




Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 15:44   

Haha jeden rzuciła hasło i teraz połowa forum zmieni paski z Gatesa na contitecha :rotfl: Swoja drogą ojciec coś wspominał, że rozsypał mu się pasek contitecha po kilku miesiącach całe szczęście wielorowkowy od osprzętu :]

Co do reklamacji to zapomnijcie musiał by pozwać producenta i biegły musiał by stwierdzić wadę fabryczną, a jeśli takowej nie stwierdzi producent powie, ze paski są do silników seryjnych, a nie modyfikowanych i wszystko w temacie :] Swoją drogą 40kkm przebiegu na zamiennikach to nie jest mało i przy takich modyfikacjach jakie robicie powinniście zdawać sobie sprawę, że takie rzeczy mogą mieć miejsce i trzeba pewne elementy wymieniać częściej no ale jak liczą się tylko cyferki z hamowni, a o reszcie się zapomina to później tak jest :p
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
szoso 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 15:47   

Krzysi3k, zrobił 60tyś
Remi zrobił 40tyś ale to nie był Gates
dochodzić reklamacji to tylko z turbokamerą trzeba by było :lol:
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 21, 2012 16:03   

kzrr napisał/a:
hyba że się robi coś w ASO ma wszystkie papiery, pierdoły etc.

ASo może powiedzieć,że odpalałeś auto za pomocą linki, ew. wierzgasz lewą nogą i pasek się posypał

a jak wymieniasz pasek to byś musiał im udowodnić,ze korzystałeś z przyrządu pomiarowego do naciągu paska
Pływak napisał/a:
Co do reklamacji to zapomnijcie musiał by pozwać producenta i biegły musiał by stwierdzić wadę fabryczną, a jeśli takowej nie stwierdzi producent powie, ze paski są do silników seryjnych, a nie modyfikowanych i wszystko w temacie :] Swoją drogą 40kkm przebiegu na zamiennikach to nie jest mało i przy takich modyfikacjach jakie robicie powinniście zdawać sobie sprawę, że takie rzeczy mogą mieć miejsce i trzeba pewne elementy wymieniać częściej no ale jak liczą się tylko cyferki z hamowni, a o reszcie się zapomina to później tak jest :p


pływak dobrze mówi, zakładacie paski od serii, kręcicie silniki,
wystarczy parę razy nie umiejętnie zmienić bieg (tzw. strzał ze sprzęgła) i pasek może polecieć.
Pierwsza wymiana paska to zazwyczaj jest 100-120 lub 5 lat
zaleca się wymianę przy -20% od deklarowanej wartości producenta tzn. np. 80 tys.
Tylko,ze te wartości są przy normalnym użytkowaniu auta, jeżeli ktoś podniósł moc samochodu i bardziej jeździ sportowo to powinien takie rzeczy częściej wymieniać

BTw. Może któryś mod wydzieli rozmowę o rozrządzie do innego tematu :wink:
Ostatnio zmieniony przez Harry Wto Lut 21, 2012 16:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 16:05   

Harry napisał/a:
nie wiem czemu tak uważasz ale gates robie jedne z lepszych pasków
tak a goodridge robi super elastyczne przewody hamulcowe w oplocie metalowym, poza tym że strzelają po paru miesiącach nawet czasem, kurcze takie czasy że w każdej branży każdy producent oszczędza, a płacą za te oszczędności najdrożej właśnie ich klienci :/ .

[ Dodano: Wto Lut 21, 2012 16:05 ]
Harry napisał/a:
Może któryś mot wydzieli rozmowę o rozrządzie do innego tematu
wydzielmy rozmowę z wydzielonego już tematu :grin:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wytrzymałość felg aluminiowych na polskich drogach?
Wasze doświadczenia i opinię.
Piotrass Offtopic 30 Pon Lut 02, 2009 14:39
Brt
Brak nowych postów Wymiana paska klinowego
tronsek Offtopic 1 Czw Kwi 29, 2010 12:26
darek_wp
Brak nowych postów Wymiana rozrządu
Mietkowski Offtopic 6 Pią Wrz 04, 2009 00:15
filo
Brak nowych postów Żory / Rybnik / J-bie Zlecę wymianę rozrządu R75 v6 2.5
falko29 Offtopic 0 Nie Sty 27, 2013 17:28
falko29
Brak nowych postów Pierwszy na świecie diesel ze zmiennymi fazami rozrządu
Marian_K Offtopic 0 Wto Cze 08, 2010 11:34
Marian_K



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink