Wysłany: Nie Lut 26, 2012 17:12 [Rover 25 1.6] nagły spadek temperatury
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2002
Witam, mam takie szybkie pytanie, załóżmy ze po przejechaniu 15 km oczywiście normalnej jazdy i nagle zredukuje powiedzmy do drugiego biegu i przycisnę do końca i w pewnym momencie wskazówka temp. płynu chłodniczego leci w oczach do czerwonego pola. Kiedy włączę trzeci juz tak nie gazując wskazówka wraca równie szybko jak spadła na swoje miejsce. Co to może oznaczać? termostat ma może 25 tyś. km. Proszę o w miare sprawna podpowiedz.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 26, 2012 17:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ok, a jaka jest żywotnośc termostatu i czy termostaty do tego silnika mogą sie różnic minimalnie parametrami? ale to sie dzieje tylko przy wciskaniu do konca gazy a np jezdząc powiedzmy do 4 lub 5 tys. obr. to nic sie nie dzieje
wszystko było robione jakie 35 tys km temu także nie powinno być zle, czujnik temp ECU był też zmieniony na nowy o Tomiego firmy EPS wiec własnei nie wiem gdzie szukać punktu zaczepienia aha i tak jak ty sądzisz co może miec do tego pompa?
oo ta odpowiedz jest mocna:) dobra czy to zależy od firmy termostatu czy od konstrukcji akurat do tego modelu czy moze sa jakieś własciwe firmy które trzeba kupowac? termostat mam firmy Calorstat
Nie wiem czy to wina konstrukcji czy jakości wykonania, ale przypadki zamontowania wadliwego termostatu są nie takie rzadkie, ja też przez to przechodziłem. Niektórym dopiero trzecia sztuka działała poprawnie
Najlepiej kupić termostat Waxstat. Jest to oryginał Rovera made in UK i nie słyszałem aby ktoś na nie narzekał.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Pon Lut 27, 2012 12:08
samuro napisał/a:
termostat mam firmy Calorstat
Pudełko jest tej firmy, a w środku Vernet siedzi, wiem bo miałem i po 1000 km przestał się zamykać Może być termostat, ale jeśli sytuacja pojawia się tylko przy tak dużych obrotach to tak jakby pompa nie wyrabiała, zresztą podczas dużej prędkości obrotowej pompy tworzy się bąbel powietrza na wirniku i to opóźnia otwarcie termostatu. A dzieje się tak tylko przy pełnym bucie czy też przy spokojnej jeździe Bo max. obrotów na 2 to żadko się zdaża
dziej się tak miedzy około 6 do 7 tys obr. i to nie zawsze owszem rzadko tak sie tak jezdzi ale jezeli potrzeba mocy no to do konca:P przy spokojnej jezdzie nigdy mi sie to nie zdarzyło. Może przy okazji zapytam o coś jeszcze:P czujnik temperatury powietrza ten zielony w kolektorze dolotowym jest on wkręcony ale nie mam do niego wtyczki jest goły czujnik więc moje pytanie czy kostka która tam powinna byc idzie bezposrednio do komputera czy łączy sie jakoś z MAP sensorem? jak to jest?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum