Wysłany: Czw Mar 01, 2012 01:12 [Rover 200 1,4 16v] Termostat nie otwiera
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam
Po kilku tysiącach nakręconych kilometrów postanowiłem wymienić rozrząd... z racji, że miałem dość dziwne objawy, iż auto grzało, grzało a po chwili przestawało, i był ku temu dobry pretekst, aby również termostat wymienić.
Myślałem po części, że winą takiego zachowania można obarczyć również pompę wody, ale chyba jednak nie.
Po krótce po wymianie rozrządu (pasek, napinacz, pompa wody), problem wystąpił przy nowym termostacie, gdyż za "Chiny ludowe" nie chce puścić gorącego płynu dalej.
Płyn rośnie w zbiorniczku wyrównawczym.
Ominąłem również nagrzewnicę i poprowadziłem wąż bezpośrednio z wyjścia obudowy termostatu do bloku silnika (przy czujniku), ale i to nie przyniosło oczekiwanych rezultatów.
Wspomnę również, że dawno, dawno temu strzelił mi wężyk od przelewu, a właściwie ten trójnik co łączy węże z bloku silnika oraz chłodnicy (ten cienki), wstawiłem tam zwykły trójnik hydrauliczny mosiężny....
Czy on może być przyczyną zapowietrzania się układu, czy tam nie było jakiegoś zaworku?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 01, 2012 01:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
kreciu84, ten trójnik niema nic spólnego zapowietrzeniem układu. Po prostu kupiłeś zepsuty termostat który się nie otwiera. Na przyszłość przed montażem sprawdź go kilka razy, czy się otwiera.
Tylko, że ten poprzedni, który miałem zamontowany też niby w aucie nie działał, a jak go sprawdziłem po wyjęciu w szklance gorącej wody to się otwarł.... gdzie tu logika ..... niewiem
Ciekawe czy mi wymienią taki termostat? A jak sprawdzę ten, tak jak wyżej, i będzie "ok" to ciekawe, gdzie szukać przyczyn
Płyn w zbiorniczku "rośnie w oczach", korek "trzaska" ewidentnie słychać, że spełnia swoją rolę... wentylator chodzi, a wąż po termostacie zimny jak....cholera
Dodam jeszcze, że płyn w zbiorniczku jest ok, tzn. nie ma "masła" w postaci zmieszania z olejem itp. itd., ubytku płynu również nie zauważyłem, świece ok tzn. płyn nie mógł iść w tą stronę, z tłumika nie leci gęsty biały dym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum