Wysłany: Nie Mar 04, 2012 11:03 [r25]Czujnik w kolektorze ssacym?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2002
witam chwiałbym sie dowiedzieć za co odpowiada czujnik w kolektorze ssącym bo przekładałem silnik z 1.4 na 1.6 a w wiązce kabli niema do niego wtyczki czujnik widoczny na foto.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 04, 2012 11:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ten czujnik odpowiada za wskazanie temperatury powietrza w dolocie. Oto jego opis z RAVE`a:
The intake air temperature sensor is located in the
side of the inlet manifold. This sensor is of the
negative temperature coefficient (NTC) type,
designed to reduce its resistance with increasing
temperature. The ECM receives a signal
proportional to the temperature of the intake air.
When used in conjunction with the signal from the
manifold absolute pressure sensor the ECM can
calculate the volume of oxygen in the air and adjust
the quantity of fuel being injected to achieve
optimum fuelling of the engine.
Ja również mam silnik 1.6 i jest ten czujnik wkręcony w kolektor ale nie mam do niego wtyczki. Wczesniej był 1.8 tylko że ja juz go takim kupiłem bez wtyczki, ciekawe komu przeszkadzał ten czujnik? może jakby wymienić całą wiązkę kabli od komputera to by to działało. Mimo że silnik jezdzi normalnie i o dziwo komputer magnati marelli logic nie pokazuje jego błędu ani nie swieci sie check engine to jego brak powoduje raczej napewno podwyższone spalanie. Aha czy wtyczka powinna być koloru zielonego tak jak czujnik?
A czy wy nie macie czujnika ciśnienia w kolektorze po prawej stronie? bo chyba wtedy jest w nim zintegrowany czujnik temperatury i ten działa tylko jak zaślepka
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
sTERYD czy tobie może chodzi o map sensor? bo z tego co wiem to on odpowiada za podcisnienie w kolektorze. Jak najbardziej map sensor mam tylko ze posiłkując sie programami takimi jak Autodata czy Vivid workshop kazdy silnik od 1.4 do 1.8 ma ten i ten czujnik a wtyczki brak. Może sakieś różnice w komputerze może w różne kolektory naprawdę nie mam punktu zaczepienia.
Udało sie!!!!!! odwieczna zagatka rozwiązana!
powołując sie na ten wątek http://forums.mg-rover.or...light=iat+cable oraz jeszcze raz sprawdzając Vivid Workshop data wiem dlaczego mam pusty czujnik IAT w kolektorze, więc jesli ktoś ma zamontowany MAP sensor na kolektorze to nie jest potrzebny IAT ponieważ MAP Sensor spełnia dwie role podciśnienia oraz temperatury. A więc ten zielony czujnik to tylko zaślepka:) Z tego co doczytałem po 1999 zaczęto montowac MAP sensor o ile sie nie myle.
jeśli masz normalnie wyprowadzone przewody do czujnika w kolektorze, to nie będzie problemu. gorzej jak w tym nowym komputerze masz czujnik podciśnienia w środku. wtedy musiałbyś zobaczyć, czy da się podłączyć ten czujnik połączony z czujnikiem podciśnienia w kolektorze.
A w ogóle to niepotrzebnie sobie wymieniałeś komputer Stary by normalnie działał z tym silnikiem
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum