Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 14 Skąd: Wałbrzych/Męcinka
Wysłany: Pią Mar 09, 2012 20:29 [200]Skrzynia biegów 5C39
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam jestem tu nowy ale bede czynny
Otuz nabylem rover model 200si 1,4 16V
i pojawił sie problem skrzynia na 3:4 i 5 biegu chromoli podczas jazdy.Panowie czy to jest powazna usterka? jak długo tak mozna jezdic zanim padnie całkiem,A wogóle to co to chromoli .Doradzcie powiedzcie pomózcie.To mój pierwszy roverek ,wczesniej byl opel calibra i audi
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 09, 2012 20:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Pią Mar 09, 2012 21:12
Podobno to synchronizatory biegów, koledzy wcześniej w wielu tematach pisali o tym że nie warto tego robić bo drogo i lepiej kupić używaną skrzynię Gdyby mi się coś takiego stało z pewnością zajrzałbym do skrzyni bo co gorszego można jej zrobić
A co do jeżdżenia to za nim padnie, to zajrzyj pod auto i zobacz w jakim stanie są: cięgna, lewarek, połączenie wodzików. Może to tylko błaha usterka, kilka tematów wcześniej bylo to poruszane
Pozdrawiam i życzę miłej jazdy RoVerem
Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 14 Skąd: Wałbrzych/Męcinka
Wysłany: Czw Mar 15, 2012 20:34
ok dzieki a czy ma ktos moze ksiazke sam naprawian chcial bym zdemontowac i podmienic ta skrzynie sam pojecie mam ale nie chcial bym zbednej roboty sobie naddac.I najwazniejsze czy da sie ja zdiac bez przesuwania silnika chodzi mi o wałek sprzeglowy czy da sie ja na tyle odsunac zeby wyjac dołem.
ok dzieki a czy ma ktos moze ksiazke sam naprawian chcial bym zdemontowac i podmienic ta skrzynie sam pojecie mam ale nie chcial bym zbednej roboty sobie naddac.I najwazniejsze czy da sie ja zdiac bez przesuwania silnika chodzi mi o wałek sprzeglowy czy da sie ja na tyle odsunac zeby wyjac dołem.
Do wyciągnięcia skrzyni konieczne jest wyciągnięcie półosi. (W sumie tylko lewej ale później gorzej jest włożyć skrzynie więc jeśli nie chcesz sie wku... później wyciągnij obie )
Auto na kanał lub podnośnik dwukolumnowy.
1. Odkręcasz śruby mocowania półosi w piaście - klucz 32mm
2. Auto w górę na kobyłki i ściągamy koła.
3. Odkręcamy zacisk hamulcowy i mocowanie węża w piaście (klucz 12mm)
4. Odkręcamy końcówkę drążka kierowniczego (17mm)
5. Odkręcamy śrubę mocowania piasty w wahaczu (pod półosią ) (18mm)
6. Odchylamy wahacz ku ziemi i wyciągamy piaste z wahacza poi czym wyjmujemy przegub zewnętrzny z piasty.
7. Spuszczamy olej ze skrzyni (17mm) i możemy wyciągnąć półosie podważając je delikatnie przy skrzyni (czasem trzeba delikatnie szarpnąć)
Teraz pod maską:
1. Obudowa filtra - 8mm
2. Akumulator o ile jest przykręcony to 10mm
3. Podstawa akumulatora - 3 x 10mm od góry i 3 x 10mm pod podstawą krecone do podłużnicy (Przed sciągnięciem mozowania należy wykręcić z mocowania ECU i wypiac dwa przekaźniki)
4. Rozrusznik - 1x13mm (plus akumulatora), 1 x wsuwka od instalacji, 3 x 13mm mocowanie do skrzyni.
5. Blachy zabezpieczjące połączenie skrzyni z silnikiem - 3 sztuki wszystkie kręcone śrubami na klucz 8mm. Blachy są od przodu silnika, pod silnikiem od strony miski i za silnikiem.
6. Wypinamy kostki od biegu wstecznego, impulsatora i połaczenie wodzików skrzyni i linke od sprzegła.
7. Podwieszamy silnik na belce lub podstawiamy podnoscnik pod miske zabezpieczjac aby miska nie uległa wgięciu i zaczynamy demontować skrzynię.
8. Cztery śruby na klucz 17mm (od prozdu obok kolektora, za silnikiem obok półosi, pod kopułką 2 sztuki obok siebie - jedna z nich zostaw na sam koniec). Dwie śruby na klucz 15mm pod przepustnicą .
9. Demontujesz poduszki od skrzyni (pod autem jak i ta na podłużnicy)
10. Teraz delikatnie popuszczasz tą śrubę która została na koniec - skrzynia powinna zacząć (odchodzić od silnika) i przydałaby sie druga osoba ale samemu też da rade.
11. Trzymasz skrzynie i odkręcasz ostatnią śrubę po czym delikatnie wysuwasz skrzynie w strone podłużnicy. Skrzynia jak wyjdzie z docisku to powinna wyjść pod auto.
Żeby sobie ułatwić to możesz jeszcze odkręcić wodzik od belki do wahacza przedniego (tylko od wahacza - 2 x 15mm) wtedy łatwiej skrzynia wychodzi na dół.
Przy okazji nasmaruj wałek w skrzyni, żeby łożysko lżej pracowało no i sprawdź stan sprzegła.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum