Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 si 97r] problem z układem chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416 si 97r] problem z układem chłodzenia
Autor Wiadomość
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 19:33   

Znam już trochę ten samochód ale takich numerów jeszcze nie miałem. Powiem tak jak przejadę kilka km a z nawiewów leci zimne powietrze, otwieram maskę sprawdzam węże to są twarde i gorące. Jak tylko odkręcę korek to po chwili wszystko wraca do normy czyli z nawiewów leci ciepłe powietrze a węże miękną. :???: Mój mechanik mówi że to raczej przedmuchy do układu i dlatego takie jaja się robią. Chyba przyjdzie oddać samochód do mechanika i niech sprawdza co i jak. :sad:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 31, 2012 19:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 20:20   

Kolego... HGF :(
Co do zestawu uszczelek itd.
Kupiłem kiedyś identyczny. Śruby są chyba z plasteliny. Jedna z nich nie wytrzymała drugiego obrotu o 180 stopni. Na moje nieszczęście nie trafiłem na informacje które w porę mnie zniechęcą do zakupu takiego kompletu. Co do uszczelki... trudno powiedzieć ale po ok. 500km jazdy połączenie głowicy i bloku puszczało na całej płaszczyźnie. Dodam że głowica była planowana blok też był oczyszczony. Prawdopodobnie po nagrzaniu się silnika szpilki głowicy wyciągały się bardziej niż powinny.

Zrobisz jak zechcesz ale ja przestrzegam.
Z jakiegoś powodu za takie pieniądze jak w tych aukcjach to się tylko szpilki kupi.
Wiem że oferta jest cudowna... . Tak czy inaczej... ja już to macałem i Tobie odradzam.
_________________
01100011 01101111 01110011 01110011 01101001 01100101 01110000 01110010 01111010 01111001
01101010 01100101 01100010 01100001 01101100 00111111
 
 
orric 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Staszów

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 01, 2012 23:26   

a ja dalej twierdze ze to termostat zacinajacy sie, tez mialem zabawy tak jak z Twoim samochodem wymieniona uszczelka ale i tak nie puszczal mi termostat pozniej wymienilem na zamiennik i raz puscil a raz nie i wymienilem na org. waxtata i do tej pory (odpukac) mam spokoj :) a z tego co piszesz tak wlasnie wnioskuje ze termostat zacina sie.
 
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Sob Lut 11, 2012 13:05   

Termostat już zakupiony czeka tylko na wymianę. Wczoraj próbowałem ale poległem. termostat jest bardzo ciekawie umieszczony :/ . Muszę zaopatrzyć się w odpowiedni klucz i pewnie go wymienię w tym tygodniu. :mrgreen:

[ Dodano: Sob Lut 11, 2012 13:05 ]
Mam kolejne pytanie po przeczytaniu paru tematów dotyczących uszczelki kolektora dolotowego. Kilka miesięcy temu wymieniłem samodzielnie uszczelkę kolektora. Problem polega na tym ze nie przykręciłem śrub tak jak każe instrukcja tzn nie zachowałem kolejności i nie miałem klucza żeby zrobić to z odpowiednią siłą :/ .
Czy może to mieć wpływ na to co się obecnie dzieje z układem??
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Lut 22, 2012 12:03   

*bump*
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Sro Lut 22, 2012 18:22   

Mam jeszcze jedno pytanie czy może być to wina pompy??
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 23, 2012 21:36   

polakpolak29 napisał/a:
Czy może to mieć wpływ na to co się obecnie dzieje z układem??
Raczej nie.
Cytat:
Mam jeszcze jedno pytanie czy może być to wina pompy??
Sprawdź, czy ona działa. Na rozgrzanym silniku sprawdź czy po dodaniu gazu, do zbiorniczka wyrównawczego wlewa się ciecz poprzez cienki wężyk prowadzący od chłodnicy.

Termostat wymieniłeś?
 
 
 
dorkanred 



Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Lut 26, 2012 19:16   

Jako, że kolega pisał posty około 30 stycznia, mam poważne podejrzenia, że zamarzł mu układ chłodzenia(chłodnica, nagrzewnica i termostat), bo w układzie miał płyn z marketu ewentualnie jakiś inny nie wskazany, ten że płyn i jego zamarznięcie, ostatecznie uszkodził termostat, z którym to kolega ma obecnie problem.
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pią Mar 09, 2012 18:26   

Termostat wymieniony. Wciąż to samo czyli węże robią się twarde. w tygodniu będzie sprawdzany płyn na obecność spalin.
 
 
dorkanred 



Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pią Mar 09, 2012 20:49   

polakpolak29 napisał/a:
w tygodniu będzie sprawdzany płyn na obecność spalin.

Wydaje mi się, że to raczej nie realna historia.
Zmień mechanika, albo wyjmij na stałe termostat, autko będzie się dogrzewało wolniej, ale zaoszczędzisz na mechaniku.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 09, 2012 20:57   

polakpolak29,
Korek zbiorniczka wymieniałeś?
 
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Sob Mar 10, 2012 13:01   

Na mechanika nie wydałem jeszcze ani złotówki w tej sprawie. Korek wymieniany już 2 razy. :/ Pompa sprawna. już nie wiem co może być przyczyną. czy jakiś syf krąży po układzie i zapycha go czy może to ze na zimnym silniku jest jakaś nieszczelność która ze wzrostem temperatury znika :(
 
 
dorkanred 



Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Mar 11, 2012 07:34   

Jest już ciepło więc silnik nie zamarznie - wylej cały płyn, odkręć dolny wąż od chłodnicy, spuść płyn, następnie uruchom na chwilkę silnik, żeby pompa wypompowała resztki płynu z kanałów silnika, zalej wszystko wodą, uruchom silnik i zaczekaj aż do załączenia wiatraka na chłodnicy, wylej wodę i wypompuj z silnika jak poprzednio. Przepłucz tak ze 2 - 3 razy, zalej ostatecznie wodą i czekaj do załączenia wiatraka, kontroluj węże, jeśli to miałby być jakiś syf to już nie powinno być problemu, ale jeśli węże dalej będą twardnieć, to będę się upierał przy termostacie, to że wymieniłeś na nowy, wcale nie musi znaczyć, że wymieniłeś na sprawny termostat, na forum kilka osób miało przygody z nowymi wadliwymi termostatami.
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pią Mar 16, 2012 14:40   

Test wykazał ze spaliny dostają się do układu na zimnym silniku na ciepłym problem nie występuje. :cry: Zastanawiam się czy opłaca się go robić czy już odpuścić sobie ten samochód. :/

[ Dodano: Pią Mar 16, 2012 14:40 ]
Chciałbym wszystkim podziękować za pomoc jaką niejednokrotnie uzyskałem na forum. Szkoda ze przygoda z marą Rover tak się kończy ponieważ lubiłem ten samochód. Może żeby nie silnik to jeszcze bym nim pojeździł kilka lat. Pozdrowienia i szerokości.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Mar 17, 2012 11:05   

wydaje mi się, że wymiana samej uszczelki by rozwiazała Twój problem.
niestety nasz silniki napinaja się po rozgrzaniu (aluminium rozszerza się bardziej niż spinające je stalowe śruby) przez co uszczelka jest cyklicznie ściskana i luzowana, i przez to mogła zacząć puszczać ze starości.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Problem z układem chłodzenia
r0wl3n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Kwi 19, 2014 09:32
dawid257
Brak nowych postów [R416] PROBLEM Z UKŁADEM CHŁODZENIA
wolft1234 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Wto Lip 08, 2008 19:02
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Problem z układem chłodzenia!
Johny9p Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Cze 17, 2007 08:46
marthinez
Brak nowych postów [R416] Problem z układem chłodzenia
klozub Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Mar 13, 2008 11:21
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Problem z układem chłodzenia i ogrzewaniem
kri2304 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Czw Wrz 25, 2008 12:54
kri2304



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink