Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Odpowietrznik płynu chłodzącego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: apples
Czw Sie 18, 2011 09:24
[R75] Odpowietrznik płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
tomi00777 




Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 79
Skąd: Grudziądz



  Wysłany: Sro Sie 17, 2011 14:00   [R75] Odpowietrznik płynu chłodzącego
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam
jestem całkiem nowy na tym forum. Piszę bo mam problem. Odkryłem wyciek płynu chłodzącego i cieknie on jakby z jakiegos odpowietrznika... na takiej gumowej rurce pod filtrem powietrza. Co mam zrobic ? czy da się ten odpowietrznik sam wymienić ? gdzie taką cała rure mozna kupic? szukałem na forum i nic nie ma w tym temacie. Proszę o poradę.
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Sie 18, 2011 09:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 17, 2011 14:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sie 18, 2011 09:29   

tomi00777 napisał/a:
Co mam zrobic ?
Kupić trójnik w sklepie budowlanym. Rozciąć wąż i wstawić trójnik. W wolny otwór wkręcić odpowietrznik od grzejników domowych.
tomi00777 napisał/a:
gdzie taką cała rure mozna kupic?
http://allegro.pl/listing...p&change_view=1
 
 
tomi00777 




Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 79
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Czw Sie 18, 2011 10:08   

czyli trzeba sie zdać znowu na kombinowanie dzięki wielkie. Pozdrawiam
 
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 11:13   

miałem tą samą sytuację i wstawiłem takie cudo

może i śmiesznie to wygłąda pod maską ale działa o milion razy lepiej niż oryginalna śrubeczka co się ukręca przy każdym jej dotknięciu
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 19:25   

odpowietrzniki z grzejnika rulez :D u mnie to samo, działa perfekcyjnie :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tomi00777 




Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 79
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pią Lis 25, 2011 18:09   

takie pytanko moze dośc głupie...ale sie nie znam... czy to odpowetrzynik reczny czy automatyczny?
 
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 26, 2011 20:52   

odpowietrznik ręczny
 
 
 
tomi00777 




Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 79
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pon Lis 28, 2011 08:18   

dzięki wielkie przyjacielu
w wolna chwile zabieram się za założenie czegoś takiego
 
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 24, 2012 14:00   

koledzy mam pytanko. wstawiłem odpowietrznik grzejnikowy z plastikowym trójnikiem(fotka kilka postów wyżej) i jest tam zwężenie ok 1 cm. będzie to miało znaczenie na temperature układu chłodzenia? a koledzy którzy wmontowali trójnik z odpowietrznikiem mogli by wstawić tutaj zdjęcia lub poradzić jaki trójnik dobrać. Wczoraj jechałem w trase prudnik-opole i temp na kompie była 87*C-90*C(zależało od jazdy) a w mieście do 92*C w korku z włączoną klimą, na dworze +17,5*C. Powiedzcie, jest się czym martwić ? Dzięki wielkie
 
 
 
tomi00777 




Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 79
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Nie Mar 25, 2012 16:56   

witam
mój mechanik wymyślił co innego... wstawił kawałek rury a w to wyciął dziurę naspawał nakrętke i wkręcił śrubę na podkładki miedziane i to zamontował na gumowym wężu na opaski i działa znakomicie.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 25, 2012 17:02   

Wszystko masz w porządku, trzyma elegancką temp ;) Forma zmiany odpowietrznika jest dowolna ;) byle było szczelnie :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Legwan1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Słupsk

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 12, 2013 12:22   

Jako że pierwszy raz w życiu zabieram się za wymianę płynu nie wszystko jest dla mnie takie oczywiste :oops:

Po odnalezieniu odpowietrznika trochę się zdziwiłem - miała być tutaj jakaś nakrętka ale nie ma...
Trzeba kombinować tak jak koledzy powyżej czy jest jakieś szybsze rozwiązanie ?
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 12, 2013 12:33   

masz ukręcone pokrętło a głębiej została końcówka
Na zewnątrz powinna być taka okrągła radełkowana nakrętka do odkręcenia palcami lub śrubokręte
Tutaj widać
http://gallery.xpowerforu...06_09090002.JPG
http://www.mredd.me.uk/Ph...5/inlet0018.jpg
http://www.rimmerbros.co....e/PYP10008L.jpg
Ostatnio zmieniony przez Pieta Wto Mar 12, 2013 12:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Legwan1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Słupsk

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 12, 2013 12:40   

Więc tak czy inaczej w żaden sposób nie wykręcę tego ?
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 12, 2013 12:46   

Ja nie widzę możliwości wykręcenia
Można rozwiercić, ale rozwiercanie napewno na odłączonem przewodzie od samochodu aby nic do układu nie wpadło. Potem może zwykła śruba przypasuje
Z tego co widzę w sieci to takie dpowietrzniki były w wielu roverach, nie tylko w R75, więc może na szrocie łatwo dostać

http://allegro.pl/rover-2...3025375468.html
http://allegro.pl/trojnik...3064222853.html
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 12, 2013 12:58   

miałem tak samo urwany, znaczy urwałem tak samo i udało mi się odkręcić w ten sposób ze dałem bardzo mała ilość kropelki na koniec drugiej części odpowietrznika i jakoś poszło. Później założyłem taką samą śrubkę którą wymontowałem z Renault Scenic 2 (szrot mam pod domem :mrgreen: )
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Legwan1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Słupsk

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 12, 2013 14:42   

Odkręciłem ! A jaki prosty sposób na to :D

Najpierw zdjąłem pokrywę filtra razem z tą rura prowadzącą do przepustnicy (co do tego tez będę miał pytanie ale to za chwilę). Mając już dobry dostęp płaski i wąski śrubokręt i zapalniczka, podgrzałem śrubokręt i wtopiłem się lekko w ułamaną końcówkę śruby. wyszło bez problemu :)

A co do tej rury filtr-przepustnica - strasznie się poci taka jakby wodno-oleista maź. Ze dwa tygodnie temu czyściłem ją bo była dosłownie tak samo upaćkana, włożyłem na swoje miejsce (auto od tamtej pory nie było ruszane) i znowu to samo

[ Dodano: Wto Mar 12, 2013 14:33 ]
Już po odpowietrzaniu układu ;)

Przy odpalonym silniku korek zbiornika powinien być odkręcony czy zakręcony ? Zrobiłem to z zakręconym
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 12, 2013 19:44   

w tej gumie będzie olej ponieważ tam "wpadają" odmy, taki czarny twardy wężyk wpięty w przepustnice, i to z niego jest tam olej, możesz zastosować separator oleju, było na forum tylko poszukać tak jak i jest opisane odpowietrzenie układu. a urwaną śrubkę też przerabiałem ale innym patentem(wyżej fotka) i teraz też mam inny zastosowany, bo poprzedni strasznie zawężał mi przelot. jutro pstryknę zdjęcie i postaram się wrzucić.
 
 
 
Legwan1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Słupsk

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 12, 2013 19:51   

O tym separatorze za chwilę poszukam, a w miejsce śrubki odpowietrznika dałem zwykłą śrubę z tym że gumówką zrobiłem wcięcie na płaski śrubokręt a jako podkładkę przełożyłem kawałek dętki
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 13, 2013 13:29   

Jak ci bardzo pluje na kolektor to jest cos nie tak wytwarza sie cisnienie i dlatego masz tyle oleju w kolektorze ktory potem splywa na przepustnice i uszkadza rowniez VISY .

Cel > Sekcja pod pokrywkami zaworow tam jest problem wytwarza sie cisnienie ktore awaryjnie jest wyrzucane odmami do kolektora .

Na dobra sprawe mozna odmy puscic z boku niech wyrzuca pod auto albo obok .

Kolektor nie powinien miec takiej ilosci oleju, elementy plastikowe tego nie wytrzymują i zaczyna klekotac .
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wąż płynu chłodzącego
Lynxior Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Cze 30, 2015 21:07
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Temperatura płynu chłodzącego
Gość Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Maj 25, 2009 19:45
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Wyciek płynu chłodzącego
szkodowy Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Maj 20, 2017 04:51
tommasino
Brak nowych postów [R75] wyciek płynu chłodzącego
swiru1982 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Lip 08, 2012 11:13
swiru1982
Brak nowych postów [R75] Wyciek płynu chłodzącego
lolindo Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Paź 04, 2015 12:36
lolindo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink