Forum Klubu ROVERki.pl :: Moc/moment/obroty a przyspieszenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Moc/moment/obroty a przyspieszenie
Autor Wiadomość
Mundekk 




Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Mar 24, 2012 22:59   Moc/moment/obroty a przyspieszenie

Bardzo ciekawi mnie sprawa dotycząca przyspieszenia w samochodach a dokładniej jak moc i moment obrotowy przekładają sie dokłądnie na przyspieszenie a nie mogłem nigdzie znaleźć dokładnego objaśnienia. Weźmy za przykład roverowego klekota iDT po modach rozwijający około 150km i 350nm. Z tego co wyczytałem na necie to auto teoretycznie najlepiej przyspiesza wtedy kiedy maksymalny moment jest największy, a w takim dieselku jest duża górka momentu przy około 2500 obr a potem moment spada. Mimo tego ludzie ciągną ten silnik aż do 4500 obr kiedy moment jest sporo niższy niż przy tych 2500. W takim razie jeśli silnik najlepiej przyspiesza przy maksymalnym momencie to po co go ciągnąć tak wysoko gdzie jest on niższy? Wychodziło by z tych teoretycznych założeń, że najlepiej będzie przyspieszał jeśli obroty utrzymamy koło tej górki momentu przy 2500 obr. Teraz inna sprawa - jeśli moc odpowiedzialna jest za prędkość maksymalna a moment za przyspieszenie to założmy że mamy dwa takie same klekoty 350nm tylko że jeden będzie miał 150km a drugiemu założy sie ogranicznik na 70km. Będą przyspieszać tak samo? Zmieni sie jedynie prędkość maksymalna? Czy rzeczywiście tylko moment odpowiada za przyspieszenie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 24, 2012 22:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sob Mar 24, 2012 23:11   

Poczytaj ze zrozumieniem:

http://www.epi-eng.com/pi..._and_torque.htm

http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html

http://www.autogen.pl/art...y-silnikow.html
 
 
Firq 




Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Mar 25, 2012 17:39   

mówi sie ze moment idzie w przyśpieszenie a moc w predkość a tak naprawde moc i NM sie jakos sumuje i wtedy wychodzą właśnie te dane zatem auto 70 KM i 350 nm będzie dużo słabsze niż 150 km i 350 nm.
Racją jest ze najlepiej przyśpiesza w okolicy max momentu ale nie warto przy sprincie trzymać się max momentu od 3-3 tys rmp bo stracisz na tym dużo czasu bo jak auto idzie swoim pędem to i tak lepiej przyśpieszy niż byś mieszał biegami co 1 tys obrotów
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Marian_K 




Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Mar 26, 2012 13:58   

Mundekk napisał/a:
Z tego co wyczytałem na necie to auto teoretycznie najlepiej przyspiesza wtedy kiedy maksymalny moment jest największy
Przyspieszenie samochodu zależy od momentu obrotowego na kołach. Moment na kołach zależy od mocy silnika, a nie od jego momentu obrotowego. Maksimum momentu na kołach (najlepsze przyspieszenie) osiągane jest w punkcie mocy maksymalnej silnika, a nie w punkcie maksymalnego momentu.
Wysoki moment, nisko położony i najlepiej z płaską charakterystyką daje... dużą elastyczność=wysoki komfort jazdy=brak machania biegami. Jednak jak chcesz w danej chwili osiągnąć maksymalne przyspieszenie to - redukujesz bieg (lub robi to skrzynia automatyczna) tak, aby osiągnąć obroty silnika w punkcie jego maksymalnej mocy.

Pozdrawiam!

[ Dodano: Pon Mar 26, 2012 14:58 ]
Mundekk napisał/a:
założmy że mamy dwa takie same klekoty 350nm tylko że jeden będzie miał 150km a drugiemu założy sie ogranicznik na 70km. Będą przyspieszać tak samo? Zmieni sie jedynie prędkość maksymalna?
Absolutnie nie - odpowiedź jest wyżej :wink:
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
Firq 




Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Mar 27, 2012 20:34   

Marian_K, Najlepiej Ujęte :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyśpieszenie 0-140 km/h
Mietkowski Offtopic 18 Sro Wrz 24, 2008 14:09
kolin
Brak nowych postów [Ford Focus WRC] Falujące obroty
Colin McRae 2.0
Viniu Offtopic 17 Pią Kwi 10, 2009 19:34
Markzo
Brak nowych postów [R 416] - Obroty silnika zapytanko takie offtopowe
greg_szczytno Offtopic 2 Pon Mar 09, 2009 21:59
greg_szczytno



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink