Wysłany: Sob Mar 31, 2012 07:26 [620Ti] Wycieki oleju w okolicach przepustnicy
Typ: GSi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
witam;
Mam wycieki oleju w komorze silnika a dokładnie całe kable i rurki pod przepustnicą, w miejscu gdzie jest taka gruba gumowa podkładka-uszczelka. Wytarłem ostatnio kable i cały dolot by dokładniej się przyjrzeć
Ruszyłem chwilę pojeździć, i wkręcałem go na obroty.
Otwarłem klapę i pod przepustnicą a dokładnie w miejscu gdzie kończy się guma a zaczyna kolektor dolotowy był olej i przewody lekko mokre. Przypuszczam, że gdybym jeździł dłużej, znów byłyby całe mokre.
Czy macie pomysły skąd się to bierze i co może być przyczyną?
Chcę zaznaczyć, że niedawno regenerowałem turbinę, więc puszczanie oleju przez nią raczej wykluczam.
Czy możliwe jest aby przy 6 tys obrotów np. aż tak cisnęło olejem w dolot???
Słyszałem też o separatorach oleju (np. z Properfekt), ale nie wiem czy tu o to chodzi i czy to rozwiąże problem.
Zaznaczyłem na żółto w którym to jest miejscu.
Z dołu nie pryska.
Wszelkie pomysły mile widziane
Darek
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 31, 2012 07:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Sob Mar 31, 2012 20:25
Zobacz czy masz w dolocie olej , jesli nie turbina do odma tak leje , to ten przewód który wychodzi od pokrywy zaworów i dochodzi do węża który jest między filtrem a turbiną .
Jak masz olej w dolocie to albo turbo albo odma .
To że turbo robiłeś to nic nie znaczy , może !@!$# robotę ?
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
Dzisiaj sprawdziłem. Odpiąłem rurę z turbo do przepustnicy. Na spodzie rury było trochę oleju i w przepustnicy też. Wytarłem w środku.
Przejechałem 30 km i sprawdziłem. Znów mokro pod przepustnicą.
Czyzby s.... mi regenerację turbiny?
Odmy jeszcze nie oglądałem.
No więc sprawa wygląda tak:
1. Rurka idąca od pokrywy zaworów do grubej rury która zasysa powietrze z filtra do turbiny, jest moim zdaniem ok. Trochę oleju, ale nic nie kapie, nie ścieka.
2. Rura gruba idąca od filtra powietrza do wirnika turbiny - lekko mokra przy wejściu do turbiny (foto samej turbiny od tej strony - widać olej).
Jeśli dobrze rozumuje - od tej strony turbina zasysa powietrze z puszki, po przejściu przez filtr-tak? Wyciągnąłem całą rurę i w miarę sucha, ale na wejściu turbiny widać mokre.
Więc skąd olej na wejściu?
Drugi otwór turbiny, który jak przypuszczam pcha powietrze do intercoolera, jak i rura miała niewielkie ślady oleju - lekko mokra w jednym miejscu
Na wejściu do IC - leciutko oleju.
Rura dolotowa powietrza do przepustnicy też niewiele.
A pod przepsutnicą, po 20 km - mokro.
Powiedzcie mi proszę jak rozumieć mam odmę? Wyciągnąłem całą gumową rurę idącą od filtra do turbiny i do której wchodzi przewód idący z pokrywy zaworów. Co to jest ta odma? Wg mnie tam nic nie ma co mogłoby filtrować olej.
Sorry za może głupie pytania ale próbuję to ogarnąć.
Wygląda więc na to, że puszcza turbina, ale co dziwne - skąd olej w tym miejscu (zasysanie)?
Acha... no i powiedzcie co to za dinks wychodzący ze skrzyni biegów? Czyżby jakieś odpowietrzenie? A jeśli tak, czemu ma służyć?
odma jest po to by w silniku nie było zbyt dużego ciśnienia w układzie zaworowym. możesz kupić taki mały stożek i go założyć do pokrywy zaworów zamiast tego wężyka a w grubej rurze przy turbo zrobić zaślepkę. ten wystający dynks ze skrzyni to również odpowietrzenie w sumie takie samo zadanie spełnia jak odma w silniku.
Proszę o wyjasnienie pewnej kwestii.
Zamierzam kupić oil catch tank albo inaczej - separator oleju - firma Properfekt. Jest na allegro.
http://allegro.pl/zbiorni...2254080168.html
Chcę sprawdzić, czy to coś pomoże. I pytanie brzmi jak go zamontować?
Przeszukałem chyba cały internet . Jest foto dla 75-tek i innych, ale zero info o Ti.
Rozumiem, że jeśli ma brać się skądś olej - to z rurki idącej od pokrywyw zaworów do odmy? - Tam zasysa turbina i "rzuca olejem" zarówno w IC jak i rurkę idącą od turbiny do przepustnicy od dołu.
Więc w wejście do zbiornika oleju wkładam rurę idącą od pokrywy zaworów.
A co wpiąć na wyjście ze zboirnika?
Albo inaczej - czy zbiorniczek separatora ma byc wpięty pomiędzy pokrywę zaworów a rurę idącą od filtra powietrza?
Dzisiaj sprawdzałem pewną ciekawostkę - odpiąłem rurkę idącą od pokrywy zaworów i mysłałem, że będzie tamtędy dmuchać, a jest przeciwnie - zasysa.
Czy jest to tak, że gdy turbina zaczyna sie kręcić oprócz tego, że ciągnie z filtra poietrza, cigągnie też co nie co z "pokrywy zaworów" - rurki odmy?
Wyczytalem też, że ten system odmy jest systemem zamknietym.
Jestem laikiem i staram się zroumiec pewne mechanizmy.
Liczę na Waszą pomoc.
Darek
[ Dodano: Pią Kwi 06, 2012 13:35 ]
Sorki za podwójne foto. Chciałem zapytać jaką rolę pełni przewód idący od mosiężnej "kostki" przy turbinie do przepusnicy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum