I byłem wczoraj u mechanika meczył sie cały dzien wymienił mi termostat i narazie jest okej choc sam mechanik twierdzil ze i tak nie jest dobrze bo weże pracuja jak serce i ze czuje jak nachodza gazy, ja sam wczoraj jezdzilem z godzine i wszystko bylo ok ale poczekamy jak zrobi sie cieplej wtedy wlasnie wariował uklad, powiedzial jeszcze ze jak to nic nie da mozna przewiercic termostat co o tym sadzicie ? i ogolnie mowil ze to wszystko moze byc sprawka głowicy a nie uszczelki
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 21, 2012 09:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dzisiaj pojade po pracy zrobie ten test i zobaczymy co wyjdzie
[ Dodano: Czw Mar 22, 2012 13:43 ]
No i bylem u mechanika i zrobili ten test i nie wykryto CO2 wiec teraz madre głowy stoja i głowia sie co moze byc nie tak ...
[ Dodano: Czw Mar 22, 2012 14:42 ]
Jak na złosc teraz nic sie nie dzieje, pojechalem do mechanika byl zagrzany ale akurat nikt nie mogł podejsc potem grzany byl z 20 min, pojechalem gdzies dalej i nic temp normlanie wentylator chodzi i utrzymuje stała temperature, czym to idzie to juz nie wiem
Jak na złosc teraz nic sie nie dzieje, pojechalem do mechanika byl zagrzany ale akurat nikt nie mogł podejsc potem grzany byl z 20 min, pojechalem gdzies dalej i nic temp normlanie wentylator chodzi i utrzymuje stała temperature, czym to idzie to juz nie wiem
Nie przewiercaj bo długo się bedzie grzał samochod a na koncu i tak sie płyn zagotuje
eee tam, w serii T jest fabrycznie otworek z takim prostym zaworkiem zwrotnym.
Tu chodzi o zrobienie otworka wiertlem np fi 2mm, taki otworek nie ma prawa zakłócić pracy termostatu, a chodzi tu o znacznie latwiejsze odpowietrzenie ukladu
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ogolnie termostat został załozony nowy, bo na tym poprzednim to jazdy takie byly caly czas i na tym narazie wszystko jest okej, w weekend wybiore sie na jakas dalsza przejazdzke i zobaczymy co bedzie moze najwyzej pokombinuje jeszcze z jakims nowy korkiem od zbiorniczka no ale to sie zobaczy mam nadzieiej ze juz bedzie wszystko okej
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Pią Mar 23, 2012 19:21
AndrewS napisał/a:
eee tam, w serii T jest fabrycznie otworek z takim prostym zaworkiem zwrotnym
W Serii T, to po pierwsze, układ prosty i nieco inny, po drugie zaworek kolego to nie otwór , bo zaworek puszcza tylko powietrze a dziura także płyn.
AndrewS napisał/a:
Tu chodzi o zrobienie otworka wiertlem np fi 2mm
Właśnie już taki otworek robi bardzo duże zamieszanie
A zresztą jeśli na zwykłym termostacie chodzi dobrze to po co wiercić Sam się przekonałem jak gaz założyłem.
Właśnie już taki otworek robi bardzo duże zamieszanie
możesz opisać jakie to zamieszanie
gdzie konkretnie zrobiłeś ten otworek
przecież taki otworek symuluje minimalne otwarcie termostatu, tak jakby sie do konca nie domknął, tylko w znacznie mniejszym stopniu, bo jest znacznie mniejszy przekrój niz uchylenie calego na np 1mm
nie uwierze w twierdzenie ze przez taki otworek przy sprawnym ukladzie chlodzenia gotuje sie samochod , bo to nie mozliwe, musiala byc inna przyczyna,
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Otwór fi 2mm nie jest w stanie nic zakłócić. Nawet tego nie odczujesz. Ale też w niczym nie pomoże. Większy otwór (np. fi 4-5mm) może pomóc jeżeli padnie termostat. Kiedyś było to praktykowane. Szkoda fatygi gdyż to samo można uzyskać włączając ogrzewanie na max. Można wtedy delikatnie jechać a z otworem głównie o to chodziło.
a ewentualne powietrze w ukladzie
w/g mnie bedzie mialo znacznie latwiej sie ulotnic, nie bedzie robila sie poduszka powietrzna jesli termostat jest zamkniety
TIP: When refilling the cooling system, air can become trapped under the thermostat. This will form a steam pocket that prevents the thermostat from opening and may cause the engine to overheat. Some cooling systems have one or more bleeder valves that can be opened to vent air from the system while refilling the system. If your cooling system does not have a bleeder valve, you can drill a small hole in the thermostat as shown. This will allow air to escape past the thermostat so it is not trapped inside the engine block. Some thermostats come with a similar feature called a "jiggle valve." There is a small hole in the thermostat with a pin that allows air to escape.
warto przyjzec sie zaworkowi opisanemu w pierwszym linku na wyjsciu z glowicy kolektr ssacy pierwszy cylinder
slyszalem tez o padnietej pompie wody w taki sposób, ze wirnik krecil sie niezaleznie od osi na ktorej byl zamontowany
także jest gdzie szukac przyczyny
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
No i zrobilo sie troche cieplo i zaczyna mi sie furka znowu grzac planuje zakup oryginalnego korka do zbiorniczka wyrównawczego powiedzcie mi tylko czy faktycznie od tych wszystkich modeli korki sa takie same ? "Korek Zbiorniczka Wyrównawczego Rover 100, 200, 400, 600, 800, 25, 45. MG ZR, ZS, TF, MGF"
Bo jakby nie bylo do Rovera 200 to dopasowałbym od innego modelu
Kupiłem oryginalny korek do zbiorniczka wyrównawczego i jak ręką odią w cieplejszy dzien zrobilem 70 km i wszystko idelanie chodzilo wskazowka nie wariowala a plyn sie nie wylewal
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum