Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Padający nowy Akumulator co go rozladowywuje?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Padający nowy Akumulator co go rozladowywuje?
Autor Wiadomość
Guciek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Kicin /Poznań



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 15:07   [R25] Padający nowy Akumulator co go rozladowywuje?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000

Witam jakieś 2 miesiące temu kupiłem nowy akumulator wszystko okej gdy auto uruchamiane przynajmniej co 2-3dzien gdy postoi dłużej to nawet nie kręci tylko takie dziwne dźwięki słychać,
Co może rozładowywać akumulator bo to raczej nie możliwe by sam się po 3 dniach wyładował, ładowanie sprawdzone jest dobre
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 15:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 15:14   

no bardzo możliwe, że go coś rozłądowuje ... proponuje sprawdzić czy czasem lampka w bagażniku się cały czas nie świeci ... a dla bezpieczeństwa w związku z tym też proponuję zajrzeć do wiązki tylnej klapy :ok: ... a jak tam będzie ok, to pozostaje podpiąć ampromierz i szukać po kolejnych obwodach złodzieja :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 15:31   

Guciek, mi w poprzednim szalał alarm, migał jak na dyskotece światła od byle czego nawet czasem sam bez przechodzenia koło niego potrafił się włączyć... co prawda może tez być tak jak Brt, zaleca i ja też od tego bym zaczął :wink: .
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 15:40   

Brt napisał/a:
proponuje sprawdzić czy czasem lampka w bagażniku się cały czas nie świeci
Po kilkunastu minutach, oświetlenie bagażnika, a także kabiny gaśnie.
Zmierz pobór prądu i będziesz wiedział czy masz "złodzieja"
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Jezyk_R200 




Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 64
Skąd: Płock



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 17:14   

koledze chyba chodziło o sekundy nie minuty :razz:
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 17:24   

Jezyk_R200 napisał/a:
koledze chyba chodziło o sekundy nie minuty
O minuty chodziło. Jeżeli zostawisz otwartą klapę bagażnika (lub drzwi) na długo, to właśnie po ok. 15 min światełko zgaśnie, mimo że klapa (lub drzwi) nadal są otwarte.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 17:36   

Podstawa to sprawdzenia wiązka klapy tylnej. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 18:25   

Może też to być światełko w schowku pasażera...spróbuj też wyciągnąć radio i zobacz co w tedy.
 
 
 
Jezyk_R200 




Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 64
Skąd: Płock



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 18:46   

A to przepraszam kolegę, nie zrozumiałem zdania, a nawet nie wiedziałem że tak jest :) Może dlatego że nigdy nie zostawiam tak długo otwartych drzwi, a jak już to gaszę światełko :P Ja bym polecił tak samo sprawdzić rozrusznik. U mnie podobne cyrki się dzieją. Po sprawdzeniu okazało się że są tulejki do wymiany oraz (jak dobrze pamiętam) aluminiowy przewód, który się utlenia i takie są objawy jakby aku był padnięty
 
 
 
Guciek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Kicin /Poznań



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 20:01   

-Lampki nie świeca (bagażnik tylko gdy otwarty), w kabinie tylko gdy włączone i/lub otwarte drzwi, wkoło stacyjki tylko przy otwieraniu auta z pilota i otwartych drzwiach [tak jak w kabinie] schowek tylko gdy światła postój/mijania włączone zegarek wyświetla ale nie podświetla. Więc to nie to.
-Alarm raczej nie wariuje, czerwona dioda na zegarach co jakieś 5 sek mruga (ale to raczej normalne) kierunkowskazy mrygaja Raz przy otwieraniu i 3 przy zamykaniu (albo odwrotnie)
-Radio raczej nie w miarę nowe więc chyba jeszcze go nic nie strzeliło, staram się wyciągać panel ale tez nie było poprawy (ale spróbuje wyczepiać z kostki całkowicie)
tronsek napisał/a:
Zmierz pobór prądu i będziesz wiedział czy masz "złodzieja"

Ale że jak? sprawdzić ile prądu leci z akumulatora podczas gdy wszystko wyłączone i tylko alarm mruga? może głupie pytanie ale jest taka możliwość?
leszczu napisał/a:
Podstawa to sprawdzenia wiązka klapy tylnej.

czyli standard jakiś problem z elektryką w RoVerku to kabelki między klapą a tylnym słupkiem w bagażniku czy cale nie poprzedzierane (tez o tym myślałem tylko zastanawia mnie jaki wpływ może mieć przetarty kabelek na uciekanie prądu jak potencjalnie nic go nie zjada)
-Rozrusznika raczej sam nie mam jak sprawdzić
Jeszcze mnie ciekawi ten dźwięk gdy próbuje odpalić a akumulator słaby, rozrusznik nie kręci a dźwięk z rozrusznika wtedy przypomina jak by plastikową kartę wsadzona miedzy szprychy kola od rowera takie "trtrtrtrtr.." u brata w R214 tak samo było
Jeszcze dodam ze wystarczy podłączyć prostownik na jakieś 20min i można odpalić w awaryjnej sytuacji gdy trza szybko gdzieś jechać (oczywiście to tylko czasem się zdąży) ale zaraz gdy jest możliwość ładuje prostownikiem do oporu całą noc(więc to nie wina ze akumulator nienaładowany)
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 20:08   

Guciek napisał/a:
sprawdzić ile prądu leci z akumulatora podczas gdy wszystko wyłączone i tylko alarm mruga?
Dokładnie tak. Normalny pobór prądu wtedy powinien być na poziomie 0,2-0,3A.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 20:10   

Guciek napisał/a:
a dźwięk z rozrusznika wtedy przypomina jak by plastikową kartę wsadzona miedzy szprychy kola od rowera takie "trtrtrtrtr.."
Jest to normalny objaw słabego akumulatora.
:hm: a może po prostu akumulator ma już dość i pora go wymienić.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 20:11   

tronsek napisał/a:
a może po prostu akumulator ma już dość i pora go wymienić
Guciek napisał/a:
jakieś 2 miesiące temu kupiłem nowy akumulator

:wink:
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 20:24   

Adrian napisał/a:
Guciek napisał/a:
jakieś 2 miesiące temu kupiłem nowy akumulator
:oops: sorki umknęło mi to :oops:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Guciek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Kicin /Poznań



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 20:26   

tronsek napisał/a:
Dokładnie tak. Normalny pobór prądu wtedy powinien być na poziomie 0,2-0,3A.

Ale normalnie takim miernikiem na baterie 9V z takim pokrętłem i kabelkami czarnym i czerwonym dokładam do kabli przy akumulatorze ? mniej-wiecej tak jak przy sprawdzaniu ładowania akumulatora?
tronsek napisał/a:
Jest to normalny objaw słabego akumulatora.

właśnie mnie ten dźwięk zdziwił pamiętam przy astrze poprostu dźwięk był jak by słabego kręcenia podobnie przy 126P
No właśnie akumulator ma z 2 miesiące pojemność 600 moc rozruchu chyba 55 wg książki serwisowej 450-500 wystarcza więc to raczej nie wina akumulatorka
Jutro posprawdzam tym miernikiem zużycie prądu tylko na włączonym alarmie bo czas do roboty sie szykować
Dzięki Panowie Pozdrawiam Guciek
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 20:32   

Guciek napisał/a:
Ale normalnie takim miernikiem na baterie 9V z takim pokrętłem i kabelkami czarnym i czerwonym dokładam do kabli przy akumulatorze ? mniej-wiecej tak jak przy sprawdzaniu ładowania akumulatora?
Dokładnie tak, tylko pokrętło ustawiasz na odpowiednia zakres natężenia prądu (A)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 21:03   

tronsek napisał/a:
tylko pokrętło ustawiasz na odpowiednia zakres natężenia prądu (A)


a kabelki łączysz SZEREGOWO między styk akumulatora a klemę ... przy pomiarze napięcia masz połączenie RÓWNOLEGŁE i przewody od miernika dotykasz do obu klem akumulatora.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 22:17   

Ten dżwięk to przekażnik rozrusznika i ewentualnie może jeszcze pstrykać automat przy rozruszniku jeżeli ma jeszcze na tyle prądu. Po prostu przekażnik zostaje włączony ale po zwarciu styków i podaniu napięcia na automat rozrusznika następuje gwałtowny spadek napięcia i przekażnik puszcza, wtedy napięcie wzrasta i przekażnik znowu łapie, napięcie znowu spada i tak w koło aż nie puścisz kluczyka. Zrób tak jak pisze kol. Brt. Tylko mam jedną uwagę: rozłącz klemę plusową, umocuj przewody od miernika jeden(+) na słupek akumulatora drugi do klemy i zsynchronizuj pilota. I wtedy odczytaj wskazania amperomierza.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 21:25   

tronsek napisał/a:
być na poziomie 0,2-0,3A.



ile ??
200-300 mA taki prad jest niedopuszczalny
jesli juz to 0,02A do 0,08A
czyli 20-80mA

miernik jeszcze trzeba odpowiednio ustawic tzn. zakres prądu jak najwiekszy np 10A no i przewody miernika w odpowiednie dziurki dla tego zakresu
moze bezpieczniej byloby poprosic jakiegos kolege ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 05:50   

AndrewS napisał/a:
ile
200-300 mA taki prad jest niedopuszczalny
jesli juz to 0,02A do 0,08A
czyli 20-80mA
Masz rację, pomyliłem się o jedno "zero". :głupek: Przepraszam.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [216 Si, 1997r.] padl nowy akumulator!
Raval Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 42 Sro Kwi 30, 2008 14:23
piter34
Brak nowych postów [R 25] czy to akumulator
komoss Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Sty 04, 2013 20:36
komoss
Brak nowych postów [R25] IDT Akumulator
pawel90 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Paź 19, 2012 14:32
pawel90
Brak nowych postów [R200 1.4 8v] akumulator
czort Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Maj 04, 2010 19:29
Andrzej_1272
Brak nowych postów [R220 SDI 97r.] Akumulator
lszczota Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Mar 30, 2009 22:40
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink