Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200] Potrzebna szybka pomoc związana z układem hamulcowym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200] Potrzebna szybka pomoc związana z układem hamulcowym
Autor Wiadomość
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 15:19   [r200] Potrzebna szybka pomoc związana z układem hamulcowym
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam, Otóż mam taki problem, dziś wymieniałem tłoczki oba w tylnych zaciskach. Odpowietrzałem układ kolejności PT,LT,PP,LP po kilka razy, wężyk do słoika z płynem i pompowanie pedałem, przez jedno koło przeleciało więcej niż 1 litr płynu, 0 bąbelków a nadal hamulce łapią przy podłodze, wcześniej łapały w połowie proszę mi pomóc czy coś zrobiłem źle ? czy sa jakieś inne sposoby? już mi ręce opadają.

Dziękuje i liczę na szybką odpowiedź bo chciał bym jeszcze dziś podziałać z tym.

edit: z racji że musiałem zdjąć zaciski przewody były odłączone i duzo plynu uleciało że w zbiorniczku nic nie było, czy jest możliwość że pompa sie zapowietrzyła?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 15:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 15:46   

jrdarus1, masz ABS ? Sproboj pojezdzic tak toche . Szczęki dobrze "podstawiłeś" ?

I jak odpowietrzales ? ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 15:53   

Tak, mam ABS. Zaciski ustawione dobrze w końcu to żadna sztuka bo trzymają się na 2 śrubach i same się ustawiają. Wężyk poprowadzony od odpowietrznika do sloika z plynem, ojciec pompował hamulcem ja obserwowałem i co chwile latałem uzupełniać płyn, i tak wszystkie koła po bodajże 6 razy, płynu przeleciało w pip.
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 15:57   

ale jak to robiliscie ? zakrecony odpowietrznik 4-5 depnięć ( aby byłtwardy) , "próbowanie wdepniecia pedału na maxa , odkręcenie i w momęcie gdy pedał dochodzi do końca zakrecasz odpowietrznik ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 15:58   

A może spróbuj odpowietrzyć przy pompie hamulcowej poprzez upuszczenie odrobiny płynu.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 16:05   

Raptile, Właściwie to odkręcałem odpowietrznik i ojciec zaczynał pompować ze stałym naciskiem na pedał płyn leciał bąbelki leciały jak przestawaly zakrecalem i nastepne kolo i az tak wszystkie i czynność byla powtarzana jeszcze pare razy .
_________________
https://www.youtube.com/w...be_gdata_player
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 16:59   

Ja u siebie najpierw pompowałem, następnie odkręcałem odpowietrznik ,pedał wchodził w podłoge i wtedy zakręcałem :) i tak do skutku, niektorzy robią to przy włączonym silniku.
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 17:06   

Kolego, proponuję Ci odpowietrzyć układ zgodnie z tym co napisane jest w Rave, czyli na włączonym silniku, jedna osoba za kierownicą i depcze pedał, a druga w odpowiedniej kolejności odpowietrza poszczególne zaciski i jest ok.

Jeśli po takim odpowietrzaniu dalej jest coś nie tak, to poszukaj czy gdzieś nie ma nieszczelności, lub czy któryś zacisk Ci się nie skrzywił ( u mnie tak było i efekt był łudząco podobny do zapowietrzenia układu).
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 17:09   

jrdarus1, To zle . Musisz wytworzyc cisnienie w układzie ( podpompować) i w momencie kiedy pedał bedzie twardy Ojciec "próboje " wcinsąc pedał na maxa a ty odkrecasz ( zacznie wpadac pedał w podłoge ) w momencie kiedy wpadnie ty zakrecasz i w kółko macieja ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 18:43   

Dziękuje za rady, jak będę miał czas to spróbuję

:)

Pozdrawiam
_________________
https://www.youtube.com/w...be_gdata_player
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 19:04   

Koledzy, jeśli mogę to chciałbym doradzić dobry sposób przy którym odpowietrzanie jest prostsze:

Zamiast latać z kluczem 11 można zdobyć przewód igielitowy jeśli dobrze pamiętam fi wewnętrzne 6, taki długi, żeby sięgnął od zacisku go do słoiczka, który stoi na ziemi. Nakładamy przewód na odpowietrznik i luzujemy go lekko (tu dobrze napompować hamulce, i jak tylko zacznie przepuszczać to tak zostawić) i zapalamy auto i prosimy kolegę (lub innego pomocnika) żeby pompował. Gdy pompuje, płyn wtłacza się w rurkę a potem wypełnia słoiczek. Przy okazji tworzy się syfon, bo gdy bąble powietrza wypchniemy do słoika, w który wpompowaliśmy już kilka cm płynu (tak że koniec rurki jest zanurzony) uleci on w powietrze, i nie będzie miał możliwości cofnięcia się do układu.

Należy pamiętać, żeby w momencie zakręcania odpowietrznika, pomocnik miał wciśnięty pedał hamulca w podłogę.

Opisanym sposobem odpowietrzenie jest skuteczne i szybkie, a przy okazji umożliwia wymianę płynu hamulcowego i przeczyszczenie układu - gdyż wlewając nowy płyn do zbiorniczka, w słoiczku będzie zauważalne, gdy zaczniemy pompować płyn czysty - nowy.
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 19:05   

jrdarus1 napisał/a:
Raptile, Właściwie to odkręcałem odpowietrznik i ojciec zaczynał pompować ze stałym naciskiem na pedał płyn leciał bąbelki leciały jak przestawaly zakrecalem i nastepne kolo i az tak wszystkie i czynność byla powtarzana jeszcze pare razy .

:shock: To nie odpowietrzałeś układu chyba, co najwyżej przepompowywałeś płyn ze zbiorniczka do słoika :D
Raptile napisał/a:
Musisz wytworzyc cisnienie w układzie ( podpompować) i w momencie kiedy pedał bedzie twardy Ojciec "próboje " wcinsąc pedał na maxa a ty odkrecasz ( zacznie wpadac pedał w podłoge ) w momencie kiedy wpadnie ty zakrecasz i w kółko macieja ;)

Tak jest prawidłowo :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 21:11   

Bordos, No to ja tak robiłem i blacha
_________________
https://www.youtube.com/w...be_gdata_player
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 22:18   

Ale nie masz zakręcać zaworu jak przestaną lecieć "bąbelki" przy pompowaniu pedału gazu aż stanie się twardy zawór musi być zakręcony, dopiero jak pedał jest twardy trzeba go mocno nacisnąć i odkręcić zaworek wtedy pedał opadnie, i tak kilka razy, dopiero wtedy jak przestaną lecieć "bąbelki" to jest odpowietrzony. Druga sprawa ale w tym przypadku to chyba nie zadziała bo pewnie masz bębny z tyłu, mi jak kończą się klocki (a mam tarcze tył + przód wentylowane) to wiadomo że po zmianie klocków trzeba przejechać na spokojnie jakieś kilometry żeby klocki się dotarły. Nie wiem jak z bębnami chodź je generalnie za syf uważam bo nie dość że to szybciej się zużywa to jeszcze awaryjne jest przez te wszystkie sprężynki i piedoły. Inwestycja w tylne tarcze i dobre klocki na dwie osie to podstawa
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 22:25   

bonus89 napisał/a:
przy pompowaniu pedału gazu aż stanie


:hahaha: ; D chyba hamulca
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 22:33   

sori, święta są i świąteczne % to chyba wybaczalne w porównaniu do odpowietrzania na odkręcanym zaworze?

[ Dodano: Sob Kwi 07, 2012 23:33 ]
Zresztą naśmiewki tego forum to coś na skalę mistrzów :D nie wiem po co po roku się wypowiedziałem, najlepiej to niech ktoś włoży ręce pod maske jak może 0,01% z ludzi co najgłośniej komentują i doradzają ;) wtedy będzie można o czymś realnym podyskutować, bo tak jak K seria i diesle roverowskie nadają się do tuningu to w tym samym stopniu porady tu można znaleźć ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Nie Kwi 08, 2012 08:55   

bonus89, Z tyłu posiadam tarcze przecież napisałem że wymieniałem tłoczki w zaciskach a nie cylinderki w szczękach. I przepraszam że przeze mnie łaskawie się wypowiedziałeś... ale jestem młody i to mój pierwszy samochód i pierwsze zetkniecie z mechaniką, potrzebuję pomocy porostu się uczę sam wszystko robić a nie biegać do mechaników i się prosić aby z wielką łaską coś zrobili, bo w tych czasach zauważyłem że ludzie przed mechanikami się bardziej płaszczą niż przed policjantem aby zniżył mandat. I jeśli ktoś ma zamiar się naśmiewać że odpowietrzałem na odkręconym zaworze, to niech w ogóle zamilknie lub sensownie pomoże
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 08, 2012 12:47   

jrdarus1, Dlatego opisałem Ci chyba w najprostszym języku jakim umiałem jak masz to zrobić bo też kiedyś od czegoś zaczynałem, to inni wielcy mechanicy forumowi wyłapią złe słowo i zaraz pociesz
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Kwi 08, 2012 12:59   Re: [r200] Potrzebna szybka pomoc związana z układem hamulco

jrdarus1 napisał/a:
Odpowietrzałem układ kolejności PT,LT,PP,LP


I już na wstępie popełniłeś błąd ;)

Wszystkie modele - R100 R200 R400 R25 R45 :

Kolejność odpowietrzania:
1. Prawy tył
2. Lewy przód
3. Lewy tył
4. Prawy przód.

Sposób jak podano wyzej.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Nie Kwi 08, 2012 14:09   

ok, dzięki wszystkim teraz już wszystko zgrało się do kupy i już wiem co i jak. Po świętach napisze jak z hamulcem

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] kolizja potrzebna szybka pomoc
Rover666 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 33 Wto Lut 07, 2012 13:58
Rover666
Brak nowych postów [R200 1.4SI 98r] Problem z układem hamulcowym.
smoczas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Maj 10, 2010 16:46
thef
Brak nowych postów [ROVER 25] PARKTRONIC POTRZEBNA SZYBKA POMOC!!
slony7 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Gru 23, 2011 17:14
slony7
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] OPONY walkowane wiele razy ale blagam szybka o pomoc
Fargo80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lis 29, 2011 20:53
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink