Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Komputer 8V, a 16V
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Komputer 8V, a 16V
Autor Wiadomość
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 09:45   

rovek napisał/a:
Tyle w teorii, w praktyce w k-serii nie da się osiągnąć poziomu sprężania wystarczającego do rozpoczęcia procesu spalania stukowego, ponieważ wcześniej wywali uszczelkę.

da się!!!! wali jak by panewki napierdzielały a uszczelki nie wywali nawet katowaniem.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 09:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 12:20   

bonus89 napisał/a:
spisze numery jakoś po świętach

Ok. To czekam niecierpliwie. :grin:
bonus89 napisał/a:
z tego co wiem wtryski 8 zaworowego są takie same jak 16 zaworów

Ja słyszałem coś innego. Od 16V są podobno wydajniejsze. :wink:
bonus89 napisał/a:
wystarczy tylko dokupić dłuższy pasek klinowy (nie taki jak jest w 16V)

A po co ten pasek wymieniać ??
bonus89 napisał/a:
W rozrządzie napinacz jest mechaniczny w 8v jak i 16

Zależy od głowicy, bo po 99 k-series miało już automatyczny napinacz i pasek na 145 zębów. :grin:
bonus89 napisał/a:
Do kompletnego swapa głowy jest potrzebna:

Do tego dodajmy jeszcze, pokrywę zaworów razem z uszczelką i plastikiem zasłaniającym świece, wszystkie rurki odmy i rurkę łącznie krokowca z przepustnicą, do tego oczywiście uszczelka głowicy i śruby, oraz inne uszczelki. :grin: Jeszcze nie wiem jak jest z mocowaniem alternatora przy posiadaniu klimy, chyba tez jest inne. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 13:38   

leszczu napisał/a:

bonus89 napisał/a:
z tego co wiem wtryski 8 zaworowego są takie same jak 16 zaworów

Ja słyszałem coś innego. Od 16V są podobno wydajniejsze. :wink:

http://forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=66228
leszczu napisał/a:
bonus89 napisał/a:
Do kompletnego swapa głowy jest potrzebna:

Do tego dodajmy jeszcze, pokrywę zaworów razem z uszczelką i plastikiem zasłaniającym świece, wszystkie rurki odmy i rurkę łącznie krokowca z przepustnicą, do tego oczywiście uszczelka głowicy i śruby, oraz inne uszczelki. :grin: Jeszcze nie wiem jak jest z mocowaniem alternatora przy posiadaniu klimy, chyba tez jest inne. :wink:

W 16V pompa paliwa ma 3bary, a w 8V 1bar więc dodałbym jeszcze pompę.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 13:41   

rovek napisał/a:
W 16V pompa paliwa ma 3bary, a w 8V 1bar więc dodałbym jeszcze pompę.

To pompy paliwa też są inne :shock: ??
EDIT.
Według sklepu Tomateam. Pompy są takie same. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 13:54   

leszczu napisał/a:
rovek napisał/a:
W 16V pompa paliwa ma 3bary, a w 8V 1bar więc dodałbym jeszcze pompę.

To pompy paliwa też są inne :shock: ??
EDIT.
Według sklepu Tomateam. Pompy są takie same. :wink:

jeśli jest jednopunktowy silnik to 1 bar ,jeśli wielo to 3 bary, taka mniej więcej zasada.
pojęcie napinacz mechaniczny, automatyczny to wogóle jakaś pomyłka. oba mają praktycznie tą samą zasadę działania i konstrukcję. czyli kółko ze sprężynką. od 98 roku był nowszy typ kółka. czyli większe kółko i dłuższy pasek. to samo w przypadku głowicy. zalęży jaką trafisz. wtedy kupujesz do niej zestaw; nowy/stary typ
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 14:00   

A ja wam powiem że splanowana na maksa ani nie wywołuje spalania stukowego ani nie wydmuchuje uszczelki.
Leszczu pompa paliwa jest taka sama nie musisz zmieniać, pasek klinowy dlatego inny że teraz będzie alternator w innym miejscu, a klimę ja mam też i nie trzeba żadnego mocowania przerabiać wchodzi tak jak wcześniej, pamiętaj jeszcze o plastikowej obudowie rozrządu bo tylko dolna wewnętrzna część jest taka sama, a jak ja jej szukałem to nieźle sobie za nią liczą na szrotach :neutral:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 14:06   

bonus89 napisał/a:
pasek klinowy dlatego inny że teraz będzie alternator w innym miejscu, a klimę ja mam też

I dlatego musiałeś dokopywać dłuższy, pasek bo z tego co patrzyłem to mocowanie alternatora w przypadku posiadania klimy jest przykręcone do głowicy, u mnie (nie mam klimy) jest przykręcone do bloku. :wink:
polofix napisał/a:
to samo w przypadku głowicy. zalęży jaką trafisz. wtedy kupujesz do niej zestaw; nowy/stary typ

Głowica będzie na nowy typ. :wink:
bonus89 napisał/a:
pamiętaj jeszcze o plastikowej obudowie rozrządu bo tylko dolna wewnętrzna część jest taka sama, a jak ja jej szukałem to nieźle sobie za nią liczą na szrotach :neutral:

Oczywiście komplet osłony rozrządu zakupiłem w dość dobrej cenie. Wprawdzie używana, bo jest możliwość dostanie nowej od Poloneza 1.4 za 35 zł, ale osłonki są w bardzo dobrym stanie. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
Ostatnio zmieniony przez leszczu Pon Kwi 09, 2012 14:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kondzio508 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 400
Skąd: B-stok



Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 14:10   

leszczu, wszystkie wątpliwosci możesz sprawdzać na moim roverku , bo własnie zajączek sprawił ze mam go spowrotem :D takżę na najblizszym spocie pojawiam sie moją 16v :)
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 14:22   

kondzio508, dzięki, ale myślę, że do następnego spotu uda mi się złożyć Roverka. Ogólnie miałem dość niedawno okazje przejechać się wersja 16V, na pewno lepiej to idzie od wersji 8V, ale spodziewałem się czegoś więcej. Może dlatego, że właściciel 16V nie ukrywał, że silnik nie chodzi tak jak należy. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 13:37   

leszczu, Nie ma co spodziewać się dużo więcej, 8V do 4 tys. jedzie praktycznie tak samo, jechałem ostatnio seryjnym 16V i czułem braki do mojego powyżej 5k rmp. Ale i tak i tak to 1.4 nie ma cudów

[ Dodano: Pią Kwi 13, 2012 14:37 ]
MKC104010
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 13:39   

bonus89 napisał/a:
MKC104010

Dzięki. Jeszcze starszy model kompa od mojego, więc mój też powinien pociągnąć 16V. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4Si '99 lpg] podpięcie pod komputer
procarz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sie 25, 2008 22:39
procarz
Brak nowych postów [R200 r.97 1.4 16v LPG ] Przekładka z 25 zapłon i komputer
Czy zaplon i komputer z 25 bedzie pasowac do 200
oizo64 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Gru 16, 2009 18:38
oizo64
Brak nowych postów [R200 214Si 97r] komputer pokladowy
maverick Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Lis 15, 2009 14:30
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R200 + LPG] Komputer zapomina ustawienia przepustnicy.
Tommek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Paź 17, 2011 16:21
Tommek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink