Forum Klubu ROVERki.pl :: [r214 si]jak to jest z tym pedałem sprzęgła?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r214 si]jak to jest z tym pedałem sprzęgła?
Autor Wiadomość
sew87 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 573
Skąd: rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 30, 2012 15:05   [r214 si]jak to jest z tym pedałem sprzęgła?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

witam mam pytanie odnosnie jak to jest z tym pedalem sprzegla , bo po 1 jest strasznie wysoko po 2 ma luz tak z 3 -4 cm wiec spokojnie moglo by byc nizej ,po 3 cieżko chodzi noga pod dluzszych postojach i ruszaniach daje znac np w korku , patrzylem odspodu to jest jakas srubka po lewej stronie a po prawiej taka spreznka czy da sie cos z nim zrobic?
_________________
sew
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 30, 2012 15:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jago 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 211
Skąd: Dzikowiec



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 15:48   

Może padł Ci samoregulator. Wyciągnij linke i sprawdź oraz przeczyść dokładnie cała z brudu i sprawdź czy nie wysuwa się z linką taki plastik oraz czy nigdzie nie ma pęknieć jakiś
 
 
 
kris2828 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 102
Skąd: ZMY/Gorzów Wlkp.



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 16:24   

a tez tak macie w R ze sprzęgło łapie od połowy?
 
 
Jago 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 211
Skąd: Dzikowiec



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 16:29   

kris2828, Ja chyba też tak mam ale ja już nie mam samoregulatora :smile: A jak ogólnie wam chodzi sprzęgło? Ciężko czy jak?
 
 
 
sew87 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 573
Skąd: rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 30, 2012 16:33   

tez tak mam ale ciezko chodz itd i wysoko pedal , w innych autach pokroju rocznika chodzi leciutko

[ Dodano: Pią Mar 30, 2012 17:33 ]
jak nie masz to co zorbiles jakis mod
_________________
sew
 
 
 
Jago 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 211
Skąd: Dzikowiec



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 16:48   

Ja miałem taką akcje że mi w trakcie jazdy pedał sprzęgła wpadł i nie miałem jak zmienić biegu więc musiałem ustawić odpowiednie miejsce łapania sprzęgła i potem wyciągnąłem linkę i skleiłem ją na sztywno w takiej pozycji jaka mi odpowiadała i już nie mam regulacji bo tam uszkadza się ta regulacja :smile: Wiecie to jest linka sprzęgło ma prawo działać ciut ciężej lecz porównując do innych samochodów to chodzi zbyt ciężko. Więc wziąłem się za to. Na moje oko pozycja linki jest dziwna bo ma duże naprężenia i przez to na pewno działa ciężej. Lecz ciężko zmienić ułożenie linki w komorze silnika :neutral: Przeczyściłem linkę WD40 i pozbyłem się całego syfu. Następnie trzeba sprawdzić czy taki jakby peszel plastikowy nie chodzi razem z linką bo to sporo blokuje :grin: u mnie chodził więc po sklejeniu nastąpiła duża poprawa :wink: nie należy także linki smarować :smile: ważne także żeby nigdzie nie była uszkodzona czy tam starta :smile:
 
 
 
kris2828 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 102
Skąd: ZMY/Gorzów Wlkp.



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 18:12   

u mnie sprzęgło chodzi lekko ale tak jakoś nie płynne jak R zaczyna ruszać to muszę na sekundę przytrzymać je bo jak puszcze szybciej to szarpnie i ogóle musiałem trochę czasu je wyłapać aby ruszać bez problemu i jest pedał trochę wyżej i nie łapie od początku tak jak w innych autach ale już się przyzwyczaiłem.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 30, 2012 18:51   

Jeśli chodzi o to, że pedał sprzęgła jest wyżej od hamulca, to jest to normalne, tak samo jak ten luz na początku. Jeśli chodzi o twardość, to ten temat był już poruszany na naszym forum i doszliśmy do wniosku, że ten typ tak ma. Jeśli chodzi o twardość mojego sprzęgła, to zależy od dnia, bo raz chodzi lekko, a raz ciężko. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sob Mar 31, 2012 07:41   

Tak, ja po wymianie sprzęgła też miałem tak że już od początku ciężko chodziło, gdzieś na forum znalazłem info. że powinno do połowy mieć luz i też tak ustawiłem :wink: Ciężko się było przyzwyczaić do ruszania ale chodzi leciutko :smile: Nie wiem tylko i nigdzie nic nie znalazłem czy aby na pewno jest to zdrowe dla sprzęgła :/
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
sew87 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 573
Skąd: rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 31, 2012 12:02   

czyli jednak tak jest raz tak a raz tak no coz dziekuje za info
_________________
sew
 
 
 
Jago 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 211
Skąd: Dzikowiec



Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 13:01   

W sumie jest możliwe że dając większy luz i sprawiając że sprzęgło będzie łapało później (jak wciskamy) poprawi i będzie sprzęglo lżej pracowało. Jeździłem jakiś czas w takim ustawieniu i poprawa była aczkolwiek strach był czy napewno wystarczająco wysprzęgla. Niby nie ślizgalo.
 
 
 
killcia 




Dołączyła: 28 Sty 2012
Posty: 61
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 15:47   

kris2828 napisał/a:
a tez tak macie w R ze sprzęgło łapie od połowy?


ja tak mam i czasami noga więdnie :roll:
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 22:36   

Panie i panowie! Jak wciśniemy pedał to sprzęgło jest wyłączone. Koło zamachowe i docisk sprzęgła kręci się zgodnie z obrotami wału korbowego, a tarcza sprzęgła kręci się tylko wtedy, jeżeli kręci się wałek sprzęgłowy ( samochód w ruchu). Jago, sprzęgło łapie jak puszczamy pedał. Jak wciskamy to ono się wyłacza. Jeżeli masz tzw. luz jałowy to ślizgać nie powinno. Jeżeli jest luz i ślizga to sprzęgło nadaje się tylko do huty. Jeżeli chodzi o dolne położenie to chodzi o to aby biegi wchodziły lekko. To jak wysoko sprzęgło łapie załeży od przyzwyczajeń kierowcy (chociaż instrukcje mówia co innego). kangaroo69, dla sprzęgła nie jest to niebezpieczne.
 
 
Jago 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 211
Skąd: Dzikowiec



Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 08:34   

Tam mój błąd bo chodziło mi że wtedy wysprzęgla.

Trochę luzu należy chyba dać tarczy od zamachu. Podsumując to aby sprzęgło działało lżej w R200 należy ustawić tak aby łapało niżej zaraz po puszczaniu pedału sprzęgła oczywiscie nie odrazu z lekkim luzem?
 
 
 
Jezyk_R200 




Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 64
Skąd: Płock



Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 14:53   

Hejka wszystkim. A powiedzcie mi taką rzecz. U mnie jest taki problem. Przyjeżdżam do domku, gaszę silnik i zostawiam go na biegu. Za jakiś czas idę go odpalić, wrzucam luz i przekręcam zapłon i nie mogę wrzucić żadnego biegu. Jedynie wsteczny ale efektem tego jest silne szarpnięcie całego samochodu. Co może być przyczyną (wysprzęglik, sprzęgło, coś innego). Dodam tylko że nie zawsze tak się dzieje...
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 14:57   

Jezyk_R200 napisał/a:
i przekręcam zapłon i nie mogę wrzucić żadnego biegu

An odpalonym silniku czy zgaszonym ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Jezyk_R200 




Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 64
Skąd: Płock



Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 15:01   

Na odpalonym
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 15:05   

Cytat:
a tez tak macie w R ze sprzęgło łapie od połowy?

Ja mam 420SDi i mam podobnie, lewa noga odpada podczas jazdy w korku :/
Jezyk_R200 napisał/a:
przekręcam zapłon i nie mogę wrzucić żadnego biegu
A sprzęgło wciśnięte? :)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Jezyk_R200 




Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 64
Skąd: Płock



Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 15:06   

jak najbardziej
Teraz mi się przypomniało że jak któregoś pięknego dnia wracałem z dłuższej trasy to jak zatrzymałem się w korku, wrzuciłem luz, potem wcisnąłem sprzęgło to też nie mogłem wrzucić żadnego biegu prócz wstecznego z mocnym szarpnięciem (podobne do tego jak się wrzuca bieg bez sprzęgła)
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 15:12   

hm. Albo wysprzęglik, albo łapa nie chodzi (cały czas jest efekt włączonego sprzęgła na biegu jałowym) przez co nie możesz wrzucić biegu, a wciśnięcie pedału nie "unosi" docisku od tarczy i uniemożliwia zmianę biegu.

Pewny w 100% nie jestem, ale wydaje mi się że takie mogą być przyczyny
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214i] Problem z pedałem od sprzegła
Danio2020 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Mar 15, 2013 11:29
Danio2020
Brak nowych postów [r214 99r] Wymiana sprzęgła
robrov2201 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Paź 05, 2009 21:48
sTERYD
Brak nowych postów [R214 Si '98] wymiana sprzęgła?
Boksic Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Sty 17, 2008 13:26
piter34
Brak nowych postów [R214] Numer sprzęgła
grzesiek84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Paź 14, 2008 21:12
ywis
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ R214 ] BRAK WSPOMAGANIA I SPRZĘGŁA
kebob21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Mar 19, 2012 18:32
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink