Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 19:48 [R200] Zawór EGR a problemy z odpalaniem
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
mam takie zapytanie bo ułamał mi się ten dzyndzel od zaworu EGR ten co jest wężykiem połączony z elektrozaworem.
Czy to może powodować problemy z odpalaniem na zimnym silniku? Autko jak postoi noc pod chmurką to rano muszę kilka sekund pokręcić nim odpali. Tak było też przed zimą i zimą, a niedawno zauważyłem ten wężyk od EGR.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 19:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 17 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 292 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 09:21
EGR nie ma nic wspólnego z odpalaniem. Wężykiem się nie przejmuj, lecz jeżeli bardzo przeszkadza Ci jego brak, to w większości motoryzacyjnych go dostaniesz. Będzie tylko gumowy, a nie z plastiku więc będzie go można założyć na zawory bez dorabiania końcówek.
EGR nie ma nic wspolnego z odpalaniem jak kolega wczesniej powiedzial \EGR to tylko recykling spalin nawet powiem ci ,ze jest zbedny bo zasyfia caly uklad dolotowy silnika i pogarsza osiagi .
a jesli chodzi o odopalanie to sprawdz swiece zarowe czy maja mniej wiecej 1,2 ohm
albo przekaznik bo lubi sie upalac jego styki a niby ma te 50A
[ Dodano: Sob Kwi 07, 2012 22:58 ]
a silnik jak odpalasz po nocy to lapie ci tak jakby na 1 lub 2 tloki i ci szarpie?
czy krecisz i nic dopiero po chwili ci zaskoczy ?
bo jak ci lapie i szarpie to swiece zarowe niedokoca grzeja lub sa skonczone .
a jak kreci ci lagodnie i pochwili krecenia ci odrazu pali to wogule ci prad do swiec nie dochodzi i to moze byc wina przekaznika albo okablowania ja taki wlasnie mialem problem spalony przekaznik a nowy 25 zl 70A w kazdym sklepie elektronicznym kupisz .
jesli chodzi o przekaznik to mozna to latwo sprawdzic sa 2 jeden sterujacy a 2 roboczy sa one kolo komputera tam gdze akumulator takie 2 czarne kostki
Wiem że EGR to recykling spalin, zastanawiałem się czy np na zimnym silniku (gdzie powinien być zamknięty) ułamanie rurki nie spowoduje cofania "zimnych" spalin a to problemy z rozruchem...
2 z 4 świec sprawdziłem, gdzeją, reszty wykręcał nie bede bo przy nich zabawy coniemiara najwyżej sprawdze opór jak radzisz. Teraz sprawdzenie kostki zostaje, na razie styki wyczyszczę bo może to być problemem.
Silnikiem muszę długo i namiętnie kręcić, później załapuje na chwilkę i zaraz znów ale już na dobre. Jak już załapie i po zgaszeniu od razu zapala.
Paliwo się nie cofa, gruszka twarda. Zostaje do sprawdzenia przekaźnik, choć słychać że klika. Sprawdze jeszcze napięcie na świecach. Miałem mały przedmuch pod wtryskiem, ale to już uszczelniłem. Nie to było przyczyną. Jak nie pomoże idzie na komputer
EGR powinien byc zamkniety jak odepniesz ten wezyk od niego'' to co masz ulamane'' , bo tak naprawde EGR otwiera podcisnienie wlasnie przez ten czarny wezyk,czyli przy odpalaniu nie powinien sie otwozyc, no chyba ze jest wyrobiony albo zasyfiony ^^.
A ja jak kupilem roverka to mialem odpiety i zadnych problemow nie mialem przy odpalaniu a teraz w w chwili obecniej EGR mam OFF wywalilem go
[ Dodano: Nie Kwi 08, 2012 13:36 ]
masz taki sam silnik jak jak pompa mechaniczna i tam nie mam takich codow zeby ci nie odpalil moze kont wtryskow ci sie przestawil ? a nie zmieniales moze rozrzadu czasami bo mogl ci przeskoczyc o 1 zabek
[ Dodano: Nie Kwi 08, 2012 13:41 ]
a wogule cos mi niegra powiedziales ze masz 4 swiece zarowe ?
w tych silnikach sa 3 swiece za pompa wtryskowa niema swiecy w tych modelach z mechaniczna pompa ,
4 swiece zarowe wystepoja w silnikach SDI z elektroniczna pompa
[ Dodano: Nie Kwi 08, 2012 13:41 ]
a wogule cos mi niegra powiedziales ze masz 4 swiece zarowe ?
w tych silnikach sa 3 swiece za pompa wtryskowa niema swiecy w tych modelach z mechaniczna pompa ,
4 swiece zarowe wystepoja w silnikach SDI z elektroniczna pompa
nieprawda, są 2 rodzaje, jedne mają 3 świece inne 4, teraz mam silnik od hondy wstawiony, poprzedni załatwiła głęboka kałuża ale też miał 4 świece. Są 2 wersje tych silników.
Pompa jest mechaniczna napędzana paskiem.
Znalazłem przyczynę, 99% przekaźnik. Sprawdziłem - brak napięcia na świecach. Kabel ok, bo przewodzi prąd, jest kilka ohmów oporu na kablu ale za mało żeby miało jakiś wpływ na grzanie świec. Natomiast jest 0V przy grzaniu. No chyba że jest jakiś czujnik i wyłącza grzanie jak silnik jest ciepły Sprawdze dla zasady jeszcze na całkiem zimnym
Mam zamiar rozebrać przekaźnik, zobacze co go boli no chyba że sterowanie przekaźnikiem, co prawda słychać kliknięcie... ale może być przyjarany. prawdze jeszcze czy prąd dochodzi do przekaźnika.
hej no mowilem ci przekaznik zapsuty te przekazniki tak maja one chodza cewka lapie słychac ten'' pstryk'' ale styk w srodku jest przepalony wymien go i po sprawie i autko bedzie smigalo .
a co do silnokow to tak sa 2 rodzale roznia sie tylko pompa i swiecami zarowymi a tak to wszystko tosamo
czy roverek ma jakiś czujnik że na ciepłym silniku nie grzeje? hmm choć to bez sensu by było bo to prosty układ aku-przek-świece.
wymieniłem przekaźnik świec, i nadal na świecach 0V no nie 0 a 0,01V przy grzaniu. Sprawdziłem opory na kablach i na odcinkach:
świece-przekaźnik 0 ohm,
przekaźnik-aku 2,4ohm (niby opór ale nie opór)
przekaźnik klika, ale na świecach brak napięcia. Zaraz po założeniu nowego przekaźnika pojawiło się na sekunde napięcie ok 11V
sprawdź przewód, który idzie od przekaźnika do świec czy jest cały
jest jeszcze bezpiecznik 50-60A od świec pod maską (u mnie przy akumulatorze), jeśli będzie nadpalony to się będą działy cuda z prądem, przerabiałem to
sprawdź przewód, który idzie od przekaźnika do świec czy jest cały
taaa żeby to takie proste było
idzie gdzieś głęboko pod silnik... nie mam kanału, coś pokombinuje z nowymi kablami. Orientuje się ktoś na jaki prąd najlepiej kabel założyć?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum