Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Zawór EGR a problemy z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Zawór EGR a problemy z odpalaniem
Autor Wiadomość
deflection 



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 51
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 19:48   [R200] Zawór EGR a problemy z odpalaniem
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam,
mam takie zapytanie bo ułamał mi się ten dzyndzel od zaworu EGR ten co jest wężykiem połączony z elektrozaworem.

Czy to może powodować problemy z odpalaniem na zimnym silniku? Autko jak postoi noc pod chmurką to rano muszę kilka sekund pokręcić nim odpali. Tak było też przed zimą i zimą, a niedawno zauważyłem ten wężyk od EGR.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 19:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 09:21   

EGR nie ma nic wspólnego z odpalaniem. Wężykiem się nie przejmuj, lecz jeżeli bardzo przeszkadza Ci jego brak, to w większości motoryzacyjnych go dostaniesz. Będzie tylko gumowy, a nie z plastiku więc będzie go można założyć na zawory bez dorabiania końcówek.
 
 
deflection 



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 51
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 19:38   

mnie się dzyndzel od EGR odłamał ten metalowy :)
 
 
 
aramiel123 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 20
Skąd: Jaslo

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 21:58   

EGR nie ma nic wspolnego z odpalaniem jak kolega wczesniej powiedzial \EGR to tylko recykling spalin ;p nawet powiem ci ,ze jest zbedny bo zasyfia caly uklad dolotowy silnika i pogarsza osiagi .
a jesli chodzi o odopalanie to sprawdz swiece zarowe czy maja mniej wiecej 1,2 ohm
albo przekaznik bo lubi sie upalac jego styki a niby ma te 50A


[ Dodano: Sob Kwi 07, 2012 22:58 ]
a silnik jak odpalasz po nocy to lapie ci tak jakby na 1 lub 2 tloki i ci szarpie?
czy krecisz i nic dopiero po chwili ci zaskoczy ?
bo jak ci lapie i szarpie to swiece zarowe niedokoca grzeja lub sa skonczone .
a jak kreci ci lagodnie i pochwili krecenia ci odrazu pali to wogule ci prad do swiec nie dochodzi i to moze byc wina przekaznika albo okablowania ja taki wlasnie mialem problem spalony przekaznik a nowy 25 zl 70A w kazdym sklepie elektronicznym kupisz .
jesli chodzi o przekaznik to mozna to latwo sprawdzic sa 2 jeden sterujacy a 2 roboczy sa one kolo komputera tam gdze akumulator takie 2 czarne kostki ;p
 
 
 
deflection 



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 51
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Kwi 08, 2012 10:09   

Wiem że EGR to recykling spalin, zastanawiałem się czy np na zimnym silniku (gdzie powinien być zamknięty) ułamanie rurki nie spowoduje cofania "zimnych" spalin a to problemy z rozruchem...

2 z 4 świec sprawdziłem, gdzeją, reszty wykręcał nie bede bo przy nich zabawy coniemiara najwyżej sprawdze opór jak radzisz. Teraz sprawdzenie kostki zostaje, na razie styki wyczyszczę bo może to być problemem.

Silnikiem muszę długo i namiętnie kręcić, później załapuje na chwilkę i zaraz znów ale już na dobre. Jak już załapie i po zgaszeniu od razu zapala.

Paliwo się nie cofa, gruszka twarda. Zostaje do sprawdzenia przekaźnik, choć słychać że klika. Sprawdze jeszcze napięcie na świecach. Miałem mały przedmuch pod wtryskiem, ale to już uszczelniłem. Nie to było przyczyną. Jak nie pomoże idzie na komputer :)

Autko ma palić na dotyk :) nie może inaczej :>
 
 
 
aramiel123 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 20
Skąd: Jaslo

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 08, 2012 12:41   

EGR powinien byc zamkniety jak odepniesz ten wezyk od niego'' to co masz ulamane'' , bo tak naprawde EGR otwiera podcisnienie wlasnie przez ten czarny wezyk,czyli przy odpalaniu nie powinien sie otwozyc, no chyba ze jest wyrobiony albo zasyfiony ^^.
A ja jak kupilem roverka to mialem odpiety i zadnych problemow nie mialem przy odpalaniu a teraz w w chwili obecniej EGR mam OFF wywalilem go ;]

[ Dodano: Nie Kwi 08, 2012 13:36 ]
masz taki sam silnik jak jak pompa mechaniczna i tam nie mam takich codow zeby ci nie odpalil moze kont wtryskow ci sie przestawil ? a nie zmieniales moze rozrzadu czasami bo mogl ci przeskoczyc o 1 zabek

[ Dodano: Nie Kwi 08, 2012 13:41 ]
a wogule cos mi niegra powiedziales ze masz 4 swiece zarowe ?
w tych silnikach sa 3 swiece za pompa wtryskowa niema swiecy w tych modelach z mechaniczna pompa ,
4 swiece zarowe wystepoja w silnikach SDI z elektroniczna pompa
 
 
 
deflection 



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 51
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 07:25   

Cytat:
[ Dodano: Nie Kwi 08, 2012 13:41 ]
a wogule cos mi niegra powiedziales ze masz 4 swiece zarowe ?
w tych silnikach sa 3 swiece za pompa wtryskowa niema swiecy w tych modelach z mechaniczna pompa ,
4 swiece zarowe wystepoja w silnikach SDI z elektroniczna pompa


nieprawda, są 2 rodzaje, jedne mają 3 świece inne 4, teraz mam silnik od hondy wstawiony, poprzedni załatwiła głęboka kałuża :( ale też miał 4 świece. Są 2 wersje tych silników.
Pompa jest mechaniczna napędzana paskiem.

Znalazłem przyczynę, 99% przekaźnik. Sprawdziłem - brak napięcia na świecach. Kabel ok, bo przewodzi prąd, jest kilka ohmów oporu na kablu ale za mało żeby miało jakiś wpływ na grzanie świec. Natomiast jest 0V przy grzaniu. No chyba że jest jakiś czujnik i wyłącza grzanie jak silnik jest ciepły :) Sprawdze dla zasady jeszcze na całkiem zimnym :)

Mam zamiar rozebrać przekaźnik, zobacze co go boli :> no chyba że sterowanie przekaźnikiem, co prawda słychać kliknięcie... ale może być przyjarany. prawdze jeszcze czy prąd dochodzi do przekaźnika.
 
 
 
aramiel123 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 20
Skąd: Jaslo

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 10:09   

hej no mowilem ci przekaznik zapsuty ;] te przekazniki tak maja one chodza cewka lapie słychac ten'' pstryk'' ale styk w srodku jest przepalony wymien go i po sprawie i autko bedzie smigalo .
a co do silnokow to tak sa 2 rodzale roznia sie tylko pompa i swiecami zarowymi a tak to wszystko tosamo ;]
 
 
 
deflection 



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 51
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 11:18   

czy roverek ma jakiś czujnik że na ciepłym silniku nie grzeje? hmm choć to bez sensu by było bo to prosty układ aku-przek-świece.
wymieniłem przekaźnik świec, i nadal na świecach 0V no nie 0 a 0,01V przy grzaniu. Sprawdziłem opory na kablach i na odcinkach:
świece-przekaźnik 0 ohm,
przekaźnik-aku 2,4ohm (niby opór ale nie opór)

przekaźnik klika, ale na świecach brak napięcia. Zaraz po założeniu nowego przekaźnika pojawiło się na sekunde napięcie ok 11V

już głupieję.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 11:58   

sprawdź przewód, który idzie od przekaźnika do świec czy jest cały
jest jeszcze bezpiecznik 50-60A od świec pod maską (u mnie przy akumulatorze), jeśli będzie nadpalony to się będą działy cuda z prądem, przerabiałem to
 
 
deflection 



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 51
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 12:36   

szoso napisał/a:
sprawdź przewód, który idzie od przekaźnika do świec czy jest cały


taaa żeby to takie proste było :)
idzie gdzieś głęboko pod silnik... :/ nie mam kanału, coś pokombinuje z nowymi kablami. Orientuje się ktoś na jaki prąd najlepiej kabel założyć?
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 12:52   

mi chodziło bardziej o jego pomiary niż o prucie wiązki i oglądanie go :wink:
jeśli coś to dajesz nowy przewód od przekaźnika do świec i tyle, nawet na próbę
 
 
deflection 



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 51
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 19:06   

no i przyczyna znaleziona, nowy przekaźnik okazał się wart tyle co stary :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] problemy z odpalaniem
kachna Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Czw Sty 03, 2013 18:36
kachna
Brak nowych postów [R200] problemy z odpalaniem - wilgoć i deszcz
toksyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Kwi 04, 2013 22:50
toksyn
Brak nowych postów [R200] Problemy z odpalaniem - czujnik położenia wału ?
memphisto Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Maj 05, 2011 20:20
Kozik
Brak nowych postów [25] Problemy z odpalaniem
lysy18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Lut 05, 2012 10:55
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink