Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 22:56
W ogole dziwna sprawa, bo za schowkiem mam przygotowana 6-pinowa wtyczke (C34 w RAVE) wychodzaca z glownej wiazki. Jest ona dobrze poklejona do reszty (wyglada na to, ze fabrycznie). Wedlug RAVE jest to "Main Harness 2 to Air Conditioning Harness (Female)", zaraz obok jest przyklejone cos, co wyglada na 2-pinowa wtyczke (C39) a jest to "Diode Pack". Pod maska, w skrzynce z bezpiecznikami jest wsadzony bezpiecznik od "Air Conditioning". Czy w kazdym Roverze tak to jest przygotowane czy mam jakas dziwna wersje?
Z tego wyglada, ze potrzebuje niewielkiej czesci wiazki zwiazanej scisle z klimatyzacja, bo od skrzynek z bezpiecznikami kable juz mam - C34 zawiera kable od skrzynki bezpiecznikow nad pedalami, ze skrzynki pod maska, od dmuchawy, diody czyli slowem jest to wtyczka z calym zasilaniem do klimatyzacji.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 21:19
Wlasnie widze, ze malo tych kabelkow Mozbaby nawet to samemu zrobic. W dieslu z kompem Boscha mam nawet jeszcze latwiej, bo do kompa ida tylko 2 kable.
[ Dodano: Sob Kwi 30, 2011 22:17 ]
Ktos moze wie czy w wersji z klima i bez klimy w dieslu jest ten sam wentylator?
Wczesniej bylo pisane, ze w benzyniaku sa inne, bo nie sa dwubiegowe.
I to sie potwierdza tutaj: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001099 - sa inne wentylatory do wersji z klima i bez.
Za to w dieslu pokazuja, ze jest tylko jeden model wentylatora. Czy ktos moze potwierdzic, ze standardowy wentylator w dieslu jest juz dwubiegowy (mimo, ze ma tylko 2 kable)? W jaki sposob odbywa sie regulacja biegow? Wyzsze/nizsze napiecie?
xtek, z tego co wiem wszystkie wentylatory są 2 biegowe. Ja wentylatora nie zmieniałem i jest 2 biegowy. Są jakieś różnice, bo niektóre wyglądają jakby miały większe silniki.
u mnie wentylatory są jednobiegunowe ... po prostu działa albo nie działa ... dokąłdnie to zauważyłem, że po prostu wentylator się włącza (przy włączonej klimie) jak silnik jest na "wolnych obrotach" ... łatwo to sprawdzić na postoju, po prostu dodanie gazu powoduje wyłączenie wentylatora. Aaaa i oba wentylatory (od strony zderzaka i od strony silnika) działają wspólnie ... nie zauważyłem podziału na osobny od klimy i chłodzenia silnika.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Maj 01, 2011 21:00
I jeszcze jeden problem odkrylem.
Rurka od pompy vacuum, ktora znajduje sie na alternatorze. Skoro alternator bedzie wyzej, to i owa pompa bedzie wyzej. A waz jest metalowy i przypiety. Bedzie trzeba pokombinowac, albo zalatwic rurke vacuum od wersji z klima... Czy po odlaczeniu tej rurki trzeba cos odpowietrzac? (pewnie nie, skoro ona wytwarza podcisnienie dla wszystkich ukladow
W ogole przydaloby mi sie bardzo zdjecie silnika diesla z przodu w wersji z klima...
Ostatnio zmieniony przez xtek Nie Maj 01, 2011 21:08, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Maj 01, 2011 21:16
Byloby swietnie, gdybys cos znalazl
Brt, moze bedziesz wiedzial, czy lapa alternatora i sprezarki wyglada tak jak tutaj na zdjeciu?
http://img.photobucket.co...rk/DSC00134.jpg
[ Dodano: Nie Maj 01, 2011 22:16 ]
Czy ktos w ogole dokladal klime do diesla czy tylko do benzyniakow?
Remi dokladal, ale Diavie i tam sprezarka jest na gorze...
xtek, na zdjęciu łapa jest taka sama jak w benzyniaku. ale rurki to pojęcia nie mam.
Ta rurka z zaworkiem do ładowania czynnika wygląda jakby to miało być z lewej strony pod maską (odwrotnie niż w benzyniaku), a więc albo to jest od angielskiego benzyniaka albo diesle mają inaczej niż benzyniaki. W życiu diesla nie widziałem pod maską. Schematy instalacji są chyba w tych obrazach iso na do pobrania w dziale download (czy jakoś tak
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Maj 01, 2011 21:44
Nie, nie, pytalem tylko o lape Ale dopiero teraz ogarnalem, ze to zdjecie, ktore wrzucilem, jest z angielskiego 200 BRM, czyli z benzyniaka W dieslu jest inna lapa - wciaz nie wiem jaka
Nie polecam Ci kompletować części w ciemno. Lepiej znaleźć samochód dawcę i z niego wyjąć wszystko. Wyjdzie taniej i bez obawy, że o czym zapomnisz, czy będziesz musiał nie wiadomo ile czekać na części.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Maj 01, 2011 21:56
To bedzie z jednego auta raczej wyjmowane i kupuje od goscia, ktory rozklada rovery od lat, wiec bedzie wiedzial A ja szukam z czystej ciekawosci.
Teraz wydaje mi sie, ze w dieslu w ogole nie ma innej lapy, tylko po prostu alternator jest montowany przez przykrecenie do sprezarki i na gorze jeszcze troszke.
Teraz wydaje mi sie, ze w dieslu w ogole nie ma innej lapy, tylko po prostu alternator jest montowany przez przykrecenie do sprezarki i na gorze jeszcze troszke.
Wydaje mi się to mało prawdopodobne, ale byłoby miło, bo to oznacza mniej zabawy
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Maj 01, 2011 22:12
No i mam problem. Zupelnie inne mocowanie pompy wody i pompy wspomagania. I od tego zaczyna sie montaz sprezarki i alternatora, bo na tym mocowaniu sie to wszystko opiera.
Bez klimy jest tak:
a z klima tak:
Dzieki temu, a wlasciwie przez to, jest tez potrzebny dluzszy waz od pompy do termostatu. Juz powoli mi sie odechciewa ta przekladka
Od VINu 471565 montowali na ten drugi sposob nawet do wersji bez klimy (tylko wtedy w miejscu sprezarki byla rolka dodatkowa).
Czyli jesli chce dolozyc klime, to musze wymienic cale to wielkie mocowanie, najlepiej od razu z pompa wody, wspomagania i napinaczem
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 08:41
Odświeże temat, by nowego nie zkaładć.
Znalazlem na allegro taką aukcję: http://allegro.pl/rover-2...2206370070.html
Co o tym sądzicie? Znacie sprzedawce? Kilku elementów brakuje ale to jeszcze dopytam ewentualnei skombinuje. Napsiałem też do psrzedawcy o foty. Parowniki widziałem że nówki czy tam po regeneracji (nie pamiętam bo kolega jakiś czas temu kupował do innego auta) można kupic w dobrej cenie i działa jak nówka. Jakie elementy dobrze by było mieć "odświeżone"? Tomo ja też cche zdjecia jak jeszcze tu zaglądasz.
P.S. Ogólnie przez rok dwa wiele w temacie się zmieniło widze że większa dostępność i niższa cena części do klimy.
P.S. Czy to wszsystkei rurki są:
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pią Kwi 13, 2012 08:49, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 14:43
O prosze klubowicz. To chyba dobra rekomendacja? Muszę zabrać sie za swojego zapieprzacza, bo padąl decyzja: nic lepszego przez najbliższe 5 lat nie kupię więc chociarz chce jeździć jak Pan
[ Dodano: Pią Kwi 20, 2012 15:43 ]
Hej mam pilne pytanie, moge łyknąć okazyjnie klime do kanciaka, jest sens się pchać czy się okaże ze więcej rzeźbienia bedzie: łapy, mocowania, śrubki? Bo własniej jej stan jest: nowy, ale troche się boje że nie podejdzie.
Hej mam pilne pytanie, moge łyknąć okazyjnie klime do kanciaka, jest sens się pchać czy się okaże ze więcej rzeźbienia bedzie: łapy, mocowania, śrubki? Bo własniej jej stan jest: nowy, ale troche się boje że nie podejdzie.
Myślę, że plug&play to ona nie podejdzie. Ogólnie spore ryzyko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum