No i jestem po zmianie głowicy. Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek, ale wszystko dobrze się skończyło. Ogólnie silniczek pracuje ładnie, tylko tak jakby nierówno. Kwestia przyzwyczajenia kompa Tego nie wiem. Dzisiaj postaram nagrać krótki filmik jak silniczek chodzi. Co do mocy to na pewno ma więcej niż 8V, ale czy ma te 103KM Tego też nie wiem. Bardzo możliwe, że bez zmiany kompa się nie obejdzie. Spróbuje może podmienić na ten od 16V i wtedy zobaczymy. Chyba, że można do tego mojego wgrać mapy od 16V
A teraz mała niespodzianka co zostaliśmy po zdjęciu głowicy.
Nie widać, to patrzcie na fotki z bliska.
Widzicie Tak jest, jakiś mądry mechanik przy składaniu dał jeszcze od siebie silikonu na uszczelkę. W moich rękach chodziło to ponad 3 latka, a ile chodziło w poprzednich tego nie wiemy.
Części jakie są potrzebne do zmiany silnika na 16v:
Głowica, pokrywa zaworów, kolektor ssący razem z wtryskami, kolektor wydechowy, pasek rozrządu(143 lub 145 zębów, zależy jaka głowicę kupicie), napinacz [ tutaj również zależy jaka głowicę kupicie, bo jest automatyczny (pasek na 145 zębów) i manualny ( pasek na 143 zębów)], uszczelka pokrywy zaworów, kolektora wydechowego i ssącego, przewody zapłonowe, wszystkie obudowy rozrządu (dolną też, niby wyglądają na takie same, ale różnią się minimalnie jednym miejscem na przykręcenie), pierwszy wydech tzw. dwururkę która idzie od razu za kolektorem wydechowym, koła rozrządu, wszystkie rurki od odmy i krokowca, dwie uszczelki do układu wydechowego (łączenie dwururki z kolektorem i z katalizatorem), uszczelka głowicy, szpilki, olej i płyn chłodniczy.
EDIT
Jednak po swapie głowicy 16V na dół od 8V jest potrzebna również zmiana kompa. Co za tym idzie musicie szukać całego zestawu od jednego auta tzw. komputer, moduł centralki i chociaż jeden pilot. W R214 występowały trzy kompy o numerach 104020, 104021 i 104022. Jak pewnie się domyślacie komp o numerach 104022 jest najmłodszy jaki stosowano w R214 16v, więc takiego radziłbym szukać. Jeśli chodzi o moduł centralki, to takie małe czarne pudełeczko które przykręcone jest pod kierownicą. Też w razie wymiany musicie wiedzieć czy moduł jest na dwie wtyczki, czy jedną. Więc radziłbym przed kupnem sprawdzić jaki macie. No i do tego jeszcze chociaż jeden pilot.
Teraz koszta:
Wszystkie części wyniosły mnie 1675 zł, od tego odejmijmy części które użyłbym do naprawy 8V, czyli 483 zł. Wychodzi, że zmiana zmiana na 16V wyniosła mnie 1190 zł, plus robocizna Więc chyba opłacało się robić ten silnik, niż kupować cały silnik, nie wiedząc, czy będzie chodził tak jak należy.
Ogólnie silniczek pracuje ładnie, tylko tak jakby nierówno.
o tym Ci właśnie mówiłem przez telefon że u mnie jest to samo i nie wiem co to jest i wielu magików czarodziejów i zaklinaczy zaglądało i nie wiedzą... ale jak zbadasz sytuację i odgadniesz to daj znać
_________________ mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy
Obiecany filmik. Ogólnie pierwsze co zauważyłem toto, że silnik dużo szybciej nagrzewa się od wersji 8V. Ma też dużo lepszy moment obrotowy. To takie moje pierwsze odczucia z jazdy.
http://www.youtube.com/watch?v=3uZEYO_GC0Q
Jak widać to silnik na zimnym pracuje dość równo, dopiero po nagrzaniu tak jakby nie chodzi tak jak należy. Dodam, że to tylko na wolnych obrotach się dzieje. W czasie jazdy, nierównej pracy silnika nie czuć.
Chyba znalazłem przyczynę nierównej pracy silnika na wolnych obrotach i ciężkiego rozruchu po nagrzaniu.Po pierwszym uruchomieniu silnika po zmianie, przez nasza nieuwagę, silnik chodził na złej mieszance, co spowodowało, jak dzisiaj zauważyłem, osmalenie świec czarnym nagarem. Zmieniłem na inne świece które miałem na zapas. Silnik teraz u dużo lepiej pracuje na wolnych obrotach. Sami zobaczcie.
http://www.youtube.com/watch?v=G_LJ1PTxs5g
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Pon Kwi 23, 2012 22:08
No pięknie pracuje
A właśnie myślałem o tej taśmie i efekt spadku temperatury to największa korzyść ale jak wtedy jest z sondą, czy nie spali się z powodu większej temperatury No bo jeśli idzie dotknąć kolektora w czasie pracy to różnica ogromna, ale wtedy to ciepło zostaje w środku
Panowie, jakie jest wasze zdanie
Bo strasznie mnie korci
Ja chyba wstawię naczytałem się troszkę o tym w internecie opinie i ogólnie ludzie sobie to chwalą... największy problem to tą taśmę założyć tam... najlepiej wykręcić element -> *czytaj najlepiej i najdokładniej to zrobisz.
_________________ mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Sro Kwi 25, 2012 08:39
Ja tez zamawiam ,a co tam, droga nie jest to sprobuje co do sondy to wydaje mi się ze przez izolację będzie pobierała bardziej prawdziwe wartosci no i moze chłodnica tak po tyłku przestanie dostawac
hmmm... też fajnie ale ja jakbym malował już pokrywę to na taki ciemny czerwony i kurde fajnie by było jakby taka pokrywa miała powłokę taką jak np papier ścierny a nie gładkie bo nie lubię takiego czegoś...
_________________ mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy
Co do bandaża...
Dziś założyłem i 12m starczyło na kolektor z czterema rurkami i portki bez łączenia między nimi.
W kwestii temperatury to na razie jest ok. Silnik wolniej się nagrzał. Zobaczymy czy teraz w trasie będzie się wentylator włączał.
Niby wstępnie wygrzewany ale i tak dymi. Jak zajechałem po kilku km to dymiło zza kół aż musiałem się tłumaczyć dlaczego samochód mi się pali
No i całość założyłem bez zdejmowania wydechu
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Jednak po swapie głowicy 16V na dół od 8V jest potrzebna również zmiana kompa. Co za tym idzie musicie szukać całego zestawu od jednego auta tzw. komputer, moduł centralki i chociaż jeden pilot. W R214 występowały trzy kompy o numerach 104020, 104021 i 104022. Jak pewnie się domyślacie komp o numerach 104022 jest najmłodszy jaki stosowano w R214 16v, więc takiego radziłbym szukać. Jeśli chodzi o moduł centralki, to takie małe czarne pudełeczko które przykręcone jest pod kierownicą. Też w razie wymiany musicie wiedzieć czy moduł jest na dwie wtyczki, czy jedną. Więc radziłbym przed kupnem sprawdzić jaki macie. No i do tego jeszcze chociaż jeden pilot.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum