Wysłany: Wto Kwi 24, 2012 18:24 [416] Jakie części do remontu silnika całego (góry i dołu)
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam,
Robię generalny remont silnika w Rover 416Si 112km 1997r. Proszę tylko o nie pisanie komentarzy typu że taniej wyjdzie silnik itp. Pytam konkretnie co potrzebuję. Zakupiłem już wszystkie uszczelki do góry silnika, splanuje głowicę, sprawdzę szczelność, zrobię szlif zaworów. Jeśli chodzi o dół to co muszę kupić prócz pierścieni na tłoki, panewek na wał korbowy i panewek na korbowód oraz prócz uszczelki pod miskę olejową? O czym zapomniałem (nie patrząc na pasek rozrządu, pompę wody i płyny).
Proszę o pilną odpowiedź, będę odpisywał w miarę możliwości. Dzięki
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 24, 2012 18:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
najlepiej byłoby kupić di kompletu wał. ale znając życie (jak nie było braków w smarowaniu), to nie będzie śladów zużycia na wale, które kwalifikowałyby go do wymiany. wtedy zostawiłbym i panewki stare, a zainwestować możesz w zamian w pompę oleju
[ Dodano: Wto Kwi 24, 2012 22:27 ]
a w ogóle co się dzieje, że robisz remont?
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Chodzi o to, że zaczął strasznie brać olej. Raz kopci przez 5 minut jak jadę bardzo mocno, a raz przestaje. A do tego ciśnienie na garach to (1 gar - 4, 2 gar - 4, 3 gar - 9, 4 gar - 7). Nie ma wogóle mocy, chodzi nie na wszystkie gary. On nie ma mocy jechać. A oleju muszę dolewać na ok 100km aż litr. To jest chore. Ale jak bierze olej to napewno będę musiał coś zrobić z wałem korbowym? Dlaczego? Nie są wyjechane same pierścienie?
na 99% musisz zrobić szlif wału i nowe panewki. wszystko po oględzinach. koszt od około 300zł. i pamiętaj że szlifierz nie zrobi tego jak należy ,bo w tych silnikach jest tak że luz który jest dopuszczalny i nie kwalifikuje się do remontu będzie i tak mniejszy od luzu na wale po szlifie. poprostu każdy szlifierz zabezpiecza się tym żeby nie było za ciasno. mogę się założyć że conajmniej trzy środkowe panewki będą przytarte, no i głaź na wałe będzie starta. do tego dochodzą same cylindry. też musisz je obejrzeć. jeśli będą progi to do wymiany. kiedyś patrzyłem za pierścieniami na tłoki to impreza kosztowała ok 70zł na cylinder. teraz może mniej i jakieś zamienniki może by były. myślę że cały remont może dojść do kosztów dóch takich silników w dobrym stanie z naprawdę niewielkim przebiegiem.
PROŚBA DO ADMINA, ABY USUWAŁ TEMATY TAKIE JAK TE. ONE NIE WNOSZĄ NIC NA FORUM POŻYTECZNEGO. ICH AUTORZY PYTAJĄ A POTEM SIE ZMYWAJĄ BEZ ŚLADU. JEST ICH WIELU, A PO NICH SETKI BEZSENSOWNYCH I NIEZAKOŃCZONYCH TEMATÓW.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum