Felga 15, ET35, 6.5, opona 185/60
Zawieszanie w bardzo dobrym stanie. Koło przy 4 pasażerów i pełnym bagażniku lekko trze o krawędź nadkola. To co powiedzieć przy szerokości "7", będzie walić o nadkole.
leszczu, masz racje, może tak być ale trzeba jeszcze patrzeć na profil opony. Ja mam 195/50, twoja jest troche wyższa bo 185/60.
[ Dodano: Nie Kwi 29, 2012 12:29 ]
Tak swoją drogą masz całą fotograficzną dokumentacje swojego auta? Widać różnice koloru pomiędzy zderzakiem a karoserią.
rover200dermet, dobrze, że w czas napisałeś jak wygląda sprawa, no krew zalewa ale cóż. Z doborem felg i opon temat jest śliski i indywidualny, w r200 nadkola nie są dostatecznie duże ażeby mieć ładne duże felgi z oponami o średnim profilu, a jednocześnie samochód nie był na szczudłach i oferował komfortową jazdę. Niestety coś za coś. Niektórzy boją się wsadzić inne felgi od fabrycznych 14" i 15", a niektórzy wkładają 16" i 17" z wcale nie małym profilem.
Osobiście ze względu na to, iż nie lubie jeździć wolno i wole być przy tym bezpieczny, a rzadko kiedy wiozę 4 osoby i jeżdżę praktycznie koło domu a tu mam jak na razie dobre drogi wybrałem twarde, sztywne zawieszenie cywilne z obręczami 17" na oponach 205/45, a na zime 15" 7J 195/55 i muszę powiedzieć z czystym sumieniem, że nie narzekam, wręcz przeciwnie, w zime zwiększył mi się prześwit na większych obręczach i to ja wszystkich wyciągam z zasp i przebijam zasypane drogi.
Dodam jeszcze, że kiedy kupowałem samochód mówiono mi, że przesiadka z brzydkich stalówek 14" na większe będzie w tym samochodzie tragedią, nigdzie nie wjadę, nikogo nie wezmę do samochodu, będe jeździł tylko przód/tył a bagażnik będe musiał zaspawać, żeby nie kusiło bym tam chociażby koło zapasowe wozić.
Ze skręcaniem nie będziesz miał problemów bo problem ocierania przy skręcaniu dotyczy wysokości całego koła.
15/7J i ładunek - najważniejsze jest to w jakim stanie masz zawieszenie i jakie jest. Jeśli masz ori w dobrym stanie to nie widze przeciwskazań, nie powinno ocierać, bo na 7J przy trefnym zawieszeniu będziesz tarł tylnymi nadkolami o rant opon. Ja w pierwszej dwusecie myślałem, że zawias jest w porządku i założyłem szerokie kapcie, w których ranty szybko mi się skończyły, więc wymieniłem komplet zawieszenia, nowe oponki i nad jeziorko 5os + bagaż i ani razu nie otarłem.
rover200dermet, zastanów się, czego oczekujesz od zmiany felg. Weź pod uwagę, że większe felgi alu z niższym profilem są dużo sztywniejsze od fabrycznych stalówek i to niekoniecznie musi być zaleta. Jeśli masz w mieście dużo kostki brukowej lub poruszasz się po drogach technologicznych to każdą nierówność będziesz odczuwał x2. Dużo bardziej też czuć i słychać zużycie zawieszenia.
Sam po niedawnym przejściu z zimowych stalówek 5,5x14 +175/65 na letnie alu 7x15 +195/50 przeklinam każdy ostrzejszy próg zwalniający i poważnie zastanawiam się nad opcją 14' +185/60 na lato.
rovek, ja mam prawie nowe zawieszenie, wszystko bylo wymieniane w przeciągu 2-3 miesięcy, sprężyny, amortyzatory, wszystkie gumy itp.. wszystko wymienione.. ale i tak się boje, bo na sprężynach -40mm/-40mm auto zeszło około -50mm do -55mm.. o to się boje żeby nie ocierać.. na 7J/15 ubrałbym opony 195/50
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum