Forum Klubu ROVERki.pl :: [r 75] co padlo w sprezarce klimy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r 75] co padlo w sprezarce klimy
Autor Wiadomość
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 14:45   [r 75] co padlo w sprezarce klimy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

witam otoz jechalem sobie spokojnie a tu nagle cos szczelilo i zaczelo sie dymic z prawej strony auta otworzylem maske kupa dymu wyleciala z pod maski po ogledzinach stwierdzilem ze stanela sprezarka klimy spalila pasek klinowy wiec pytanie co sie zrobilo w sprezarce ze tak stanela momentalnie :roll:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 14:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Gacor 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 156
Skąd: Zabrze



Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 15:10   

Zatarła się? Kiedy Robiłeś przegląd klimy z nabiciem?
_________________
Pozdrawiam ;)
Jacek
 
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 15:14   

ze 3 lata temu
 
 
Gacor 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 156
Skąd: Zabrze



Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 15:18   

Może była gdzieś nieszczelna i jej olej uciekł. A może poprostu było tego oleju bardzo mało bo teoretycznie co rok max 2 powinno sie nabijać klimę a jednoczesnie z czynnikiem podawane jest troche świeżego oleju. Ale może się da jeszcze ją zregenerować ;)
_________________
Pozdrawiam ;)
Jacek
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 15:52   

Na 100% zatarta sprężarka. Masz dwa wyjścia , kupno nowej :/ lub demontaz Twojej, dostarczenie do firmy zajmującej się regeneracją sprężarek. Po weryfikacji stopnia uszkodzenia, jeśli sprężarka da się zregenerować (z reguły to wymiana wkładu) otrzymujesz sprężarkę po regeneracji niekoniecznie swoją, ale cena jest co najmniej połowę niższa. Jest jeszcze trzecie wyjście używka, ale tego nie polecam (niezabezpieczona przed wilgocią sprężarka bardzo szybko może ulec uszkodzeniu)
_________________
rom
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 16:04   

a czy teraz cos odlaczyc zeby czegos nie spalic znowu

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2012 17:04 ]
bede sam wymienial na inna tylko sie zastanawiam czy pasek zalozyc po zalozeniu nowej sprezarki przed nabiciem klimy cz pozniej po nabiciu zeby jej nie zatrzec znowu jak bede jechal do napelnienia klimy
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 18:16   

Możesz założyć, klimatyzacja nie uruchomi się gdy nie ma czynnika.
Po prostu nie włączy się sprzęgło spręzarki, przy braku ciśnienia w układzie(presostat)

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2012 19:16 ]
Napisałem przy braku ciśnienia ponieważ będziesz musiał rozłączyć przewody przy sprężarce, więc czynnik pójdzie w powietrze (oj nieładnie, nieładnie :razz: )
_________________
rom
Ostatnio zmieniony przez automechanik Nie Kwi 29, 2012 18:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 18:23   

automechanik napisał/a:
więc czynnik pójdzie w powietrze (oj nieładnie, nieładnie


coz zrobic zepsulem to musze sam naprawic
dziekuje za odpowiedzi
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 20:37   

a ja mam pytanko z tej dziedziny...pstyka mi sprzęgło na sprężarce(załancza sie na chwile i odrazu rozłancza)dodam że ilość czynnika niema znaczenia bo mam to od początku i myślałem że mało czynnika,zajechałem na serwis i dobili tylko troszke wiecej, aha i klima działa prawidłowo,można sie przeziębić w środku :)

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2012 21:37 ]
może to winne tylko sprzęgiełko lub przekaźnik??to sprzęgiełko jest wymienne jakby co??
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 21:24   

Sprzęgiełko jest wymienne. Częste załączanie i wyłączanie sprężarki spowodowane jest przeważnie raczej za wysokim ciśnieniem po stronie wysokiego ciśnienia (czyli raczej za dużą ilością czynnika). Steruje tym czujnik ciśnienia niskie-wysokie przy niskim uruchamia sprężarkę poprzez sprzęgiełko, przy wysokim wyłącza.
Dla prawidłowego dzałania klimatyzacji istotna jest różnica ciśnień po stronie niskiego, zwykle około 2,4 bar i wysokiego około 13.4bar. To dzięki rozprężaniu na zaworze rozprężnym umieszczonym przed parownikiem odbieramy ciepło z wnętrza pojazdu.
Czynnik chłodzący odparowany po przejściu przez parownik jest sprężany (wzrost ciśnienia) , przechodzi przez skraplacz oddając ciepło i skraplając się, następnie w postaci cieczypod wysokim ciśnieniem poprzez zawór rozprężny trafia do parownika i cały cykl się powtarza. :grin:
_________________
rom
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 12:13   

czyli gdzie szukać przyczyny??na serwisie klimy przecież mi nabili tyle ile powinno być według książki... gość powiedział że z klimą wszystko ok bo niema wycieków...
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Maj 02, 2012 21:50   

sash997, Aby klimatyzacja działała właściwie czyli chłodziła wydajnie wcale nie jest konieczne by sprężarka pracowała cały czas.
Najczęstszą przyczyną częstego włączania się i wyłączania jest zbyt duża ilość czynnika lub nie właczający się wentylator skraplacza.
Za duża ilość czynnika powoduje że w układzie jest za duże ciśnienie spoczynkowe powinno wynosić około 5 bar. Jeśli ciśnienie jest zbyt wysokie sprężarka szybko uzyskuje ciśnienie przy którym presostat rozłącza sprężarkę
Nie włączający się przy określonym ciśnieniu wentylator powoduje że czynnik nie jest schładzany w skraplaczu i ciśnienie rośnie do momentu wyłączenia przez presostat sprężarki.
Jeśli natomiast klimatyzacja spełnia swoje zadanie czyli chłodzi to nie należy się przejmować włączaniem i wyłączaniem, bo powtarzam sprężarka nie musi pracować w sposób ciągły.
_________________
rom
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Maj 03, 2012 10:53   

wszystko ok ale to cykanie jest denerwujące czasem :)wentylator działa poprawnie,musze sprawdzić czy czasem na wyłączonej klimie nie jest tak samo...pozatym niewiem czy to normalne ale jak na posoju trzymam go na ok 2000obr i włączy sie sprężarka klimy to potrafi zejść nawet do 1500obr
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Maj 03, 2012 12:37   

Nawet na wolnych obrotach nie powinno być spadku obrotów, sterownik silnika po otrzymaniu sygnału o uruchomieniu sprężarki powinien wyrównać (lub nieznacznie podnieśc obroty- to w silnikach o mniejszej pojemności i mocy)
Może przyczyną są duże opory sprężarki np. zbyt niska ilość oleju.
Przy każdej tzw. obsłudze klimatyzacji czynnik jest odsysany, filtrowany, wytwarzana jest próżnia w celu odparowania i usunięcia wilgoci oraz sprawdzenia szczelności.
Przy okazji ubywa pewna ilość oleju który należy uzupełnić przeważnie w ilości 10-20 ml.
_________________
rom
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 03, 2012 14:12   

na wolnych obrotach jak włączę klimatyzacje to może leciutko zwiększają się obroty ale nie jest to odczuwalne
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Maj 03, 2012 19:39   

takie właśnie mam wrażenie że sprężarka duży opór stawia... czyli że co...zły serwis klimy??z tego co widziałem to był automat - gość zapiął węże włączył maszynke i poszedł na chyba pół godziny,wrucił wyłączył i tyle...
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Pią Maj 04, 2012 06:50   

sash997 napisał/a:
automat - gość zapiął węże włączył maszynke i poszedł na chyba pół godziny,wrucił wyłączył i tyle...
zalezy kto co nazwywa serwisem..... gościu ci poprostu nabił klime i nic innego czyli spuścił stary czynnik i olej, wytworzył próźnie w celu sprawdzenia czy układ szczelny i nabił spowrotem....
a mzoe być tak ze np. łozysko spręzarki ci juz siada i dlatego tak ciężko chodzi
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Maj 04, 2012 07:23   

Jeśli to automat to powinieneś dostać wydruk. Wydruk zawiera informacje o ilości odzyskanego czynnika , ilości odessanego oleju, czasu wytwarzania próżni, ilości czynnika oraz olejuwprowadzonego do układu.

[ Dodano: Pią Maj 04, 2012 08:23 ]
Sprężarka ze zbyt małą ilością oleju z reguły głośniej i z większymi oporami pracuje.
Właściwy w takiej sytuacji serwis polega na opróżnieniu sprężarki z oleju (automat tego nie zrobi) i napełnieniu właściwą dla danej sprężarki ilością oleju.
Nie zaszkodziłoby również przepłukanie układu, stosuje się je zawsze w przypadku zatarcia sprężarki w celu usunięcia ścieru metalu.
_________________
rom
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Maj 04, 2012 15:37   

czyli kiepski serwis... zajade na jaki lepszy (mam nadzieje :mrgreen: )
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wyciek oleju - na sprężarce
dawidd Rover serii 75, MG ZT 0 Wto Wrz 25, 2012 21:36
dawidd
Brak nowych postów [R75] tajemnicza śrubka w sprężarce klimatyzacji
polonia33 Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Sie 17, 2017 12:22
longer86
Brak nowych postów [R75] części klimy
chart Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Wrz 24, 2021 15:54
dawidd
Brak nowych postów [R75] Śmierdzi z klimy
denirok Rover serii 75, MG ZT 25 Wto Wrz 01, 2009 09:07
denirok
Brak nowych postów [R75] Czujnik ciśnienia klimy
piochu1 Rover serii 75, MG ZT 18 Pon Lip 26, 2010 14:02
piochu1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink