Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 75 Skąd: Radom
Wysłany: Sro Maj 02, 2012 10:51 [r618] Ciśnienie sprężania a rocznik i LPG
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam.
Ostatnio w moim nowym zakupie przy okazji oględzin wizualnych silnika w poszukiwaniu ewentualnych wycieków itp, sprawdzono ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach.
Robił to młody chłopak, chyba stażysta, i pomiar jaki uzyskał wygląda tak:
1cyl.: 9,5, 2cyl.: 9,4, 3cyl.: 9,6, 4cyl.: 9,5 (bar).
Ciśnienie mierzone na ciepłym silniku próbnikiem ciśnienia z gumową końcówką.
Moje pytanie brzmi: czy brak luzów zaworowych dał by tak równomiernie niski wynik czy raczej już silnik mówi papa?
Zainteresowało mnie to bo mam w planach montaż instalacji LPG i niewiem czy tak zużyty silnik nadaje się do takiej inwestycji?
Pozdr.
Brand.
_________________ był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 02, 2012 10:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
12,5 to jest wartość nominalna, musiałbyś zrobić próbę olejową i wtedy miałbyś dokładniejszy podgląd. Nie jestem pewien, czy wartość 9,4-9,6 to jest nisko, ale dużego rozbiegu nie ma i wartości są w normie. Nie myl stopnia sprężania z kompresją na cylindrach bo to całkiem różne wartości.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 75 Skąd: Radom
Wysłany: Czw Maj 03, 2012 08:46
cały czas mówimy o ciśnieniu sprężania vel. kompresja.
Dane z Rave -> R600 -> Repair manual -> General data -> page 1:
Cylinder Compresion:
nominal 12,5kgf/cm2 tj 12,25 bar
minimum 9,5 kgf/cm2 tj. 9,31 bar
max. variation 2kgf/cm2 tj. 1,96 bara
_________________ był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka
Wiem tyle, że i F20 i F18 mają takie same normy ciśnienia sprężania, różnią się jedynie stopniem sprężania. Zrób próbę z olejem i będziesz widział dokładnie jakie masz ciśnienie.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 75 Skąd: Radom
Wysłany: Czw Maj 03, 2012 10:06
a wracając do pytania z posta pierwszego, czy 9,5 bar to już o remoncie trzeba myśleć czy jeszcze nie? bo 2000pln w instalkę lpg włożyć jak ma to rok pojeździć to się nie bardzo mi widzi?
_________________ był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka
No jak ma to tylko rok pojeździć to nie bardzo się to widzi, prawdę mówiąc to bez sensu. Co innego gdybyś miał jeździć tym dłużej, to wymieniłbym chociaż pierścienie i zrobił głowice, wymienił uszczelniacze zaworowe itp. a potem gaz.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 75 Skąd: Radom
Wysłany: Czw Maj 03, 2012 10:23
Ojciec jeździł civikiem '95 poj. 1,5 z lpg 6 lat, sprzedał i jeszcze ktoś nim jeździ. jak kupował miał na liczniku 187000. Jak sprzedawał 235000. Może nie powinienem sie tak martwić tylko ładować gaz i latać.
Wracając do kompresji, znalazłem taki przelicznik:
a). silniki czterosuwowe z zapłonem iskrowym
Pspr = 0,125 x ε
b). silniki czterosuwowe z zapłonem samoczynnym
Pspr = 0,21 x ε
gdzie:
Pspr – ciśnienie sprężania w (MPa)
ε – stopień sprężania badanego silnika
Wychodzi na to że nominał w F18 ma 11,1bar.
_________________ był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum