Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Cześć
Powiedzcie mi czy jest sens mieszania benzyny 95 z 98? Wczoraj dziewczyna pojechała na stację i facet na siłę wcisnął jej 30 litrów 98 gdyż jak to powiedział jest dużo lepsza a tylko o 20 groszy droższa na literze. Jest sens mieszania 95 z 98? Silnikowi nic się nie stanie?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 04, 2012 16:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sobrus dobrze mówi, mieszać można do woli, niema znaczenia, jak wymieszasz 95 z 98 w stosunku 1:1 to wyjdzie Ci 96.5
Nasze silniki (do 2000r. z tego co kojarzę) nie odróżniają paliwa właśnie z powodu braku czujnika spalania stukowego. Oznacza to że kąt wyprzedzania zapłonu jest stały i nie da się wykorzystać dobroci 98.
A co z Roverem 75 rocznik 2005. Silnik 2.5 ? Jutro odbieram z przeglądu. Kupiłem 10 kwietnia i od tamtej pory stoi w serwisie. Trzeba było wymienić klocki, rozrząd a że nie było dobrych części na stanie to niestety postój był dłuższy. Jakie paliwo najlepiej dolewać?
Jeszcze względem 416. Czy istnieje jakieś paliwo, które czyści wtryski i ogólnie układ paliwowy? Serwisant mówił abym sobie takie wlał, ale zapomniałem nazwy. Znacie takie?
Ale po co? Filtru paliwa nie wymieniasz? Jak Ci z przewodów paliwowych syf się oderwie to filtr może zatkać.
Gorzej jak z czasem ten syf w filtrze rozpuści, wtedy wszystko leci nam dalej na wtryski i cylinder.
Filtr był wymieniany. Miałem drobne problemy z układem paliwowym. Tutaj jest watek. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=78475
Przy odbiorze serwisant kazał wlać paliwo czyszczące.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 20 Skąd: 3city
Wysłany: Sob Maj 05, 2012 09:27
Generalnie te droższe paliwa często z dopiskiem super różnią się poza ilością oktanów 98 dodatkiem własnie domieszek czyszczących, jeśli jeździmy na gazie to własnie warto od czasu do czasu zalać takie paliwo.
Hmm to ja zaszalałem bo zatankowałem za 100.
Ale szczerze nie widze różnicy miedzy 95 a 98, tym bardziej że na tym nie jeżdżę.
A różnica w cenie to nawet kilkadziesiąt groszy.
Skoro nie widać różnicy.. po co przepłacać
Ja jeżdże na 102-oktanowym paliwie od września i różnica jest do tego stopnia że silnik jest cichszy no i z dolnych obrotów lepiej ciągnie, co do PB95 to szkoda wlewać
To może być spowodowane tym, że to paliwo po prostu jest droższe i lepszej jakości. Z tego co pamiętam np Shell tylko takie wyczynowe paliwa sprowadza z zagranicy. Reszta to zwykły polski shit.
Tym niemniej na rozpałkę 95 wystarczy, na codzień i tak jeździmy z Kozikiem na paliwie o liczbie oktanowej ok 110
sobrus, jakby przestawić nieco zapłon to byłaby możliwość wykorzystania tych 110oktanów i auto byłoby mocniejsze dużo na gazie niż na benzynie, próbowałem założyć różne przyspieszacze zapłonów ale niestety mojego silnika nie chciały obsługiwać
jeśli chodzi o moje wrażenia to na 98 ( z dopiskiem ponoć " uszlachetniona " ) w moim przypadku samochód zwiększył swoje maksymalne osiągi w prędkości o jakieś 30 km/h no i zebranie lepsze (nie szarpie tak bardzo przy gwałtownym ruszaniu) i tak jak kolega wyżej wspominał praca silnika jest trochę cichsza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum