Wysłany: Sro Maj 12, 2010 18:20 [R214] Czyszczenie przepustnicy
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
witam, wiem że jest do tego poradnik, ale mam pewien problem.. wyciągnąłem ze swojego roverka przepustnicę i nie bardzo wiem jak ją teraz wyczyścić.. a dokładnie mówiąc co.. wklejam zdjęcia i proszę powiedzcie co wyczyścić żeby nie zrobić sobie problemu.. dzięki!
_________________ ...Rusz głową, zanim ruszysz...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 08, 2011 16:04, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 12, 2010 18:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Raczej tak musi być. Moim zdaniem jest to spowodowany tym że silnik krokowy musi mieć czas do ustabilizowania się.
Czyli gdy przepustnica zostanie zamknięta, krokowiec się wsuwa dając dostęp powietrza w większej ilości aby nagle silnik nam nie zgasł. Gdy obroty przestaną się porusza i ustaną w konkretnym położeniu, dopiero robi korektę do tych 850-900obr/min.
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Czw Maj 13, 2010 13:41
wojzel, spróbuj jeszcze tak
Wykręć ten potenciomter co jest przy przepustnicy i wrzuć go do benzyny ekstracyjnej na 10 min. wyplukaj ruszając jego pokrętłem. w lewo w prawo i znów zamocz.
takie czyszczenie. kilka razy. zamontuj spowrotem. do przepustnicy i do auta. podłącz wtyczkę. włącz zapłon nie odpalaj i wcisnij kilka razy pedał gazu energicznie puszczajac. ustawiasz jrgo położenie
Jeśli Się coś poprawi Napisz
Silniczek Krokowy też tak możesz wypłukać.Ja tak właśnie zrobiłem czyszcząc przepustnicę.
ej... no bo juz znalazlam sobie kolejny powod do zmartwien, jak zauwazylam, ze mi trzyma ok 900 na jałowym ale chyba przeczyszczenie i tak by sie u mnie przydalo, kto mi wymontuje te przepustnice?
Ten artykuł jest poświęcony czyszczeniu przepustnicy w Poldku 1.4. Taka sama przepustnica również występuje w T-series.
A co do czyszczenia twojej przepustnicy, to niema tam nic trudnego. Trzeba ją najlepiej całkowicie wykręcić i szmatką zamoczona w benzynie ekstrakcyjnej wyczyścić dokładnie jej wnętrze.
Kurcze czyszczenie przepustnicy jednak nic nie dało, obroty nadal zawieszają się lekko powyżej 1000 i po chwili opadają na prawidłowe 850/900...
Też tak mam i z tego co czytam nie jest to żadna usterka. U mnie czasem obroty zostają na 1000 parę przez 2-3 sekundy a czasem lecz bardzo rzadko zostają tak przez około 10 sekund i wtedy myślę że coś się spie....... popsuło znaczy się ale zawsze wracają do normy. Po prostu ten typ tak ma.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
. U mnie czasem obroty zostają na 1000 parę przez 2-3 sekundy
Jest to normalne zjawisko.
"Podczas powrotu do obrotów biegu jałowego (np. po wysprzęgleniu podczas dojeżdżania do świateł) ECM początkowo wprowadzi nieco wyższą liczbę obrotów biegu jałowego. Zapobiega to "wieszaniu się obrotów" po zamknięciu przepustnicy."
robsson78 napisał/a:
a czasem lecz bardzo rzadko zostają tak przez około 10 sekund i wtedy myślę że coś się spie....... popsuło znaczy się ale zawsze wracają do normy. Po prostu ten typ tak ma.
To już tak nie powinno być.
Wracając do przepustnicy. Przeważnie czyszczenie nic nie daje, po prostu przepustnica jest już zużyta i zaleca się ją wymienić od razu na metalową.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum