Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 14:23 [r200] silnik z r25 do r200
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
witam wszystkich
Czy silnik z r25 bedzie pasowal do r200 (chodzi mi o ta sama pojemnosc 1.4 16v)
Gdzies czytalem ,ze trzeba przekladac kolo zamachowe.
prawda to czy nie?
bo caly inny osprzet, jak i lapy do poduszki powinny chyba przypasowac z r200.
popeawcie mnie jesli sie myle ale wydaje mi sie ze alternator rozni sie tylko mocowaniem , a bebechy powinny byc takie same.
Jak kiedys szukalem altka to pytali mnie czy 25 cz 200.
W ZASADZIE POWINNO BYC U
TO SAMO
[ Dodano: Nie Kwi 29, 2012 15:23 ]
I jeszcze pytanie natury technicznej:
czy wyjmujac silnik bede musial odkrecac , luzowac skrzynie czy po odkreceniu osprzetu da rade zepchnac silnik w lewo tak aby walek glowny skrzymi nie przeszkadzal w podniesieniu silnika do gory.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 14:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Chciałbym odświeżyć temat i dowiedzieć się trochę więcej na temat przekładki silnika z R25 do R200.
Chcę kupić i wymienić silnik w swoim R i chcę mieć pewność, że jak kupię to nie wywalę kasy w błoto, albo okaże się że muszę dokupić jeszcze pół roverka 25.
Zdecydowanie interesują mnie sugestie osób, które miały z tym do czynienia aniżeli czyjeś domysły.
w linku powyżej uzytkownik : PHJOWI napisał
"jeśli masz stary silnik 16v to jest ok ponieważ przekładasz następujące części ze starego :
wałek
aparat + cewkę
kapę
koło zamachowe
kolektor
okablowanie silnika
komputer zostaje twój stary ."
Co to jest ta kapa?
Skoro przekładam wałek i cewkę to o jakie okablowanie chodzi?
Mój silnik jeszcze pracuje, ale jego koniec zbliża się dużymi krokami
Ooo, kolega z Lublina. Silnik stracił kompresje czy przestraszyłeś się usterką uszczelki głowicy?
Różnica w tych silnikach polega na tym, iż w 25 aparat zapłonowy jest bezrozdzielaczowy, schowany pod obudową świec ale przy przekładce silnika do 200 przekłada się wałek z mechanicznym aparatem zapłonowym tzn kopułkę i palec wraz z cewką.
duklos napisał/a:
Skoro przekładam wałek i cewkę to o jakie okablowanie chodzi?
Chodzi o wiązkę silnika, zostaje stara, wszystko p&p.
duklos napisał/a:
Co to jest ta kapa?
Właśnie, co to jest? Na pewno nie chodzi o Lancie Kappa? hehe
Kompresji nie stracił, bo nie zauważyłem straty na mocy i przyspieszeniu.
Natomiast pojawił się majonez w pojemniku i ubywa płynu, a przede wszystkim tak coś wali w dole silnika, że wszyscy mnie pytają czy zmieniłem na diesla.
Byłem u mechanika i stwierdził, że to sworznie na korbowodzie/tłoku.
Naprawy nie polecał ze względu na duże koszta i fakt, że auto ma przejechane - grubo ponad 300tyś.
Tak więc rozglądam się za silnikiem i mam w zasadzie upatrzony z R25, ale chcę dokładnie wiedzieć jakie trudności mnie czekają z jego przekładką.
"jeśli masz stary silnik 16v to jest ok ponieważ przekładasz następujące części ze starego :
wałek
aparat + cewkę
kapę
koło zamachowe
kolektor
okablowanie silnika
komputer zostaje twój stary ."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum