Wysłany: Nie Maj 13, 2012 18:51 [Freelander 2.5 V6] wysokie spalanie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002
Mam Freelandera V6 z 2002 roku z przebiegiem 170tys, który według mnie za dużo pali. Przy spokojnej jeździe miejskiej 17-18 litrów, w trasie 14litrów (70 mil)
Podejrzewam o to olej w skrzyni biegów. Całkiem możliwe że nie był wymieniany dawno, lub jest złej jakości. Ciekaw jestem ile spalają wasze auta?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 13, 2012 18:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
kojotedek, gadasz tam....
vitia, mam R75 z 2.0V6 i rzadko kiedy przekraczam 10l/100km (R75 jest cięższy od Freela). Sprawdź przede wszystkim czy VIS sprawne a potem pojechałbym na kompa T4 żeby nowe mapy wgrać.
Oczywiście jak napędy (IRD, Visko, dyfer) będą zabite to będzie palił więcej ale pewnie wtedy pisał byś, że wyje jak potępieniec. Na mój gust spalanie po mieście powinno zamykać się w max 13l/100 a trasa w 10l/100. Jedynie jak jeździsz na zimnym silniku krótkie odcinki, lub ciśniesz pod czerwone pole obroty to to usprawiedliwia twoje wyniki.
[ Dodano: Pon Maj 14, 2012 09:00 ]
aha sprawdziłbym jeszcze termostat bo może jest na stałe otwarty i silnika ci nie dogrzewa. Kupić interfejs ELM327 za 50pln i samemu diagnozować silnik, wszystko wyjdzie.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
kojotedek, a miałeś oba w rękach? bo lubię jak ktoś wie o czym pisze. Ja mam oba i wiem co mówię 200kg różnicy na korzyść Freela to nawet AWD nie zje. Mój Freel 1.8 pali 10/100 i jakoś nie uważam żeby to czołgowe zużycie było a Freel nie jaździ dziadkowym stylem tylko zapier.... z 5 osobami na pokładzie dzień w dzień 100km drogi 50/50 trasa/miasto.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
ale dyskutujemy o 2,5 V6, a tego silnika sie prawa logiki nie trzymają
napiszę ci inaczej
mój mi pali 14-16
najmniej udało mi się 13,3 przy spokojnej nocnej jeździe ale w 3 osoby i box na dachu
jak mi sie coś umyśli i zaczynam go ganiać na miejscu to i 18 daje rade spożyć.
podkreślam że stan napędów i reszty mam idealny
piszę o spalaniu LPG przy zadbanej i nowoczesnej instalacji, wię odejmij sobie 10-15%
i weź pod uwagę że R75 masz manuala a freel ma automat
kojotedek, poczytaj o spalaniu 2.5 V6 w R75 a potem jedź na T4 po nowe mapy zobaczysz wtedy co można z tego motoru wykrzesać
[ Dodano: Wto Maj 15, 2012 11:07 ]
swoja drogą odjąc od gazowni trzeba tak 20% to wcale ten twój az tak marnie nie wypada, w gazie może tyle palić. Wcześniej nie pisałeś ze chodzi ci o gaz
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
a to ja ci powiem ze rover chyba musi tak mieć bo mój też jeden gaz lubi bardziej jak drugi, choć ja nie mam w 1.8 czujnika spalania stukowego a ty masz i pewnie to z niego jest ta różnica u ciebie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
twój 7,3l x 5,7 pln =41,61 pln /100km
mój 12l x 2,8 pln =33,6 pln /100km
jakoś nie widzę oszczędności
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Podałem spalanie na benzynie, bo na gazie(nowa sekwencja) wychodzi w mieście 20 a trasa 15 przy 100-110km/h . Napędy są sprawne. Trochę laczki zjechane, ale to chyba nic nie robi ? wszystkie jednakowe 215/65/16 Myślę że to skrzynia automat, trzeba byłoby wymienić oil.
W "autocentrum" podają dane fabryczne ponad 17 benzyny, a miasto trochę ponad 10 benzyny.
Trochę mnie dziwi takie spalanie przy pojemności 2,5 litra. Siostra ma Peugota 607 3 litry i spala jej w mieście 13/trasa 10 benzyny
Co do T4, trochę mułowaty. Kolega ma takiego i dał się przejechać.
Nie bardzo wiem co z tym "interfejsem ELM327" Co to takiego, jak to ugryźć.
[ Dodano: Sro Maj 16, 2012 00:04 ]
Podałem spalanie na benzynie, bo na gazie(nowa sekwencja) wychodzi w mieście 20 a trasa 15 przy 100-110km/h . Napędy są sprawne. Trochę laczki zjechane, ale to chyba nic nie robi ? wszystkie jednakowe 215/65/16 Myślę że to skrzynia automat, trzeba byłoby wymienić oil.
W "autocentrum" podają dane fabryczne ponad 17 benzyny, a miasto trochę ponad 10 benzyny.
Trochę mnie dziwi takie spalanie przy pojemności 2,5 litra. Siostra ma Peugota 607 3 litry i spala jej w mieście 13/trasa 10 benzyny
Co do T4, trochę mułowaty. Kolega ma takiego i dał się przejechać.
Nie bardzo wiem co z tym "interfejsem ELM327" Co to takiego, jak to ugryźć.
[ Dodano: Sro Maj 16, 2012 00:15 ]
Dodam że od 4 tys. obrotów idzie aż miło, tylę że wir w zbiorniku się robi
T4 to nie o auto chodzi tylko o komputer serwisowy Land Rover/Rover. Przy 2700obr/min masz otwierany pierwszy VIS i powinieneś go czuć bardziej jak ten drugi który otwiera się przy 4000obr/min.
Stawiam ze masz cały czas otwarty pierwszy VIS i przez to masz duże spalanie.
vitia napisał/a:
Nie bardzo wiem co z tym "interfejsem ELM327" Co to takiego, jak to ugryźć.
[ Dodano: Sro Maj 16, 2012 09:05 ]
Skrzynia jak chodzi dobrze nie szarpie jast cicho i normalnie zmienia biegi to jest dobra i daj jej spokój, choć zmiana oleju zrobiona u kogoś kto się zna (a nie u takiego co odkręcając nie ten korek wsteczny rozwali) nie powinna zaszkodzić.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
ELM327 i laptop i wiesz wszystko, inaczej sie nie dowiesz jak nie znasz jak powinien chodzić.
Ktoś kto takim jeździł jest w stanie wyczuć czy działaja VIS, czasem jak sie spieprzą to klekoca w kolektorze ssącym i słyszysz zaraz jak maske podniesiesz
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Dzięki za wyczerpujące informacje.
Swoją drogą jak na takie nieduże auto, to nawet diesle lubią łyknąć. Trochę jestem rozczarowany tym autem, może freelander II jest ciekawszy, ale na to trzeba poczekać kilka latek (kasa)
Właśnie dotarły do mnie białe, europejskie tarcze zegarów. Całkiem fajnie zrobione.
Albo podając napięcie i zwierając odpowiednie styki .Sprawdzenie balance valve : +12v do styku 4, -12V do 3 ,potem zwieramy 1 z 3 żeby nastapilo przełączenie. Power valve : +12V do 3 , -12V do 2 , potem zwieramy 1 z 2 i rozwieramy.
_________________
Sprawdzenie balance valve : +12v do styku 4, -12V do 3 ,potem zwieramy 1 z 3 żeby nastapilo przełączenie. Power valve : +12V do 3 , -12V do 2 , potem zwieramy 1 z 2 i rozwieramy.
nie zawsze to działa. najlepiej zrobić to testerem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum