Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Maj 17, 2012 18:53 [R620] Odpowietrzanie hamulców
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Panowie powiedzcie mi w jakiej kolejności odpowietrza się hamulce w R600 SDI z ABS? I jak to najlepiej zrobić? Auto musi być odpalone? W manualu hondy piszą że po przekątnych zaczynając od tylnego prawego koła. W pompie abs też coś trzeba robić? Przeglądałem rave i tam coś o tym było wspomniane! Generalnie robiłem dzisiaj regeneracje tylnych zacisków i jutro chcę to poskładać! Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 17, 2012 18:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Maj 17, 2012 19:30
Rozebrałem zaciski, wyczyściłem tłoczek i resztę, wymieniłem uszczelniacze! Części od ręcznego nie ruszałem bo wszystko lekko chodzi! Za zestaw do regeneracji płaciłem 15 zł za szt.
Ja słyszałem dwie szkoły odpowietrzania, od różnych mechaników, jedni na wyłączonym inni na włączonym silniku (a na pewno zapłonie), jedni jak bez ABS to normalnie od tylnego najdalszego koła od pompy do najbliższego, inni że odwrotnie jak z ABS...
koniec końców większość mówi tak (zapłon włączyć, silnika nie trzeba) odpowietrz pompę ABS (najpierw 1wszy poluzuj zasilający od pompy hamulcowej potem 2gi już wychodzący, historia szybka i prosta) potem od tylnego prawego, lewego, przedniego prawego i lewego, za 2-3 dni znów. trzeba powtórzyć
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Maj 18, 2012 21:29
kurcze jakoś nie mogę dobrze odpowietrzyć hamulców:( pedał łapie sporo niżej niż wcześniej! Nie wiem czy coś się z pompą nie stało gdy zeszło ciśnienie:( słyszałem że bywały takie przypadki! Dzisiaj męczyłem się ze dwie godziny z odpowietrzaniem i ciągle nie jest tak jak było! Może ktoś coś podpowie?
odpowietrz, za kilka dni znów, za tydzień znów i musi być dobrze, może trochę trzeba przejechać aby wszystkie bąble itd zeszły i się ustatkowało, ja po 5 odpowietrzeniu mam teraz tak że pedał łapie od razy po naciśnięciu, momentalnie
witam.ja po regeneracji wszystkich zacisków i odpowietrzeniu zarówno grawitacyjnym jak i po pompowaniu...upuszczaniu i znów pompiwaniu... stwierdziłem ze nadal jest coś nie tak. mianowicie po rozpedzeniu sie np do 100 i 2 lub 3 razy szybko naciskam pedał hamulca i za kolejnym razem pedał rośnie i auto przestaje hamować. na postoju jest to samo 3 razy szybko wciskam i 4 raz to już na siłę i bez efektu. odpowietrzone były 3 razy tego samego dnia i nic. może to już koniec serwo albo czegoś innego? pomoc mile widziana
_________________ będę GO miał do puki koła będą się kręcić
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Nie Maj 20, 2012 18:46
Miałem/mam to samo, problem ogólnie znamy ale jeszcze nikt nie doszedł do tego co jest przyczyną. Ja stawiam na pompę choć gumki mam powymieniane ale nie mam możliwości podmienić od kogoś.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Maj 20, 2012 20:10
Właśnie, dzisiaj odpowietrzyłem znowu hamulce i trochę się poprawiło pedał łapie trochę wyżej ale nadal nie tak jak trzeba! Miałem podobną sytuacje co do szybkiego pompowania i twardego pedału a bardzo słabego hamowania!:( nie wiem o co tu chodzi:( Miałem sobie regenerować pompę ale ale widzę wyżej że nie ma sensu! Ciekawe jaka jest przyczyna....Hmm
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Nie Maj 20, 2012 20:45
Nasuwa mi się jeszcze jedna propozycja, pompa ABS. Miałem spore jaja by ją odpowietrzyć po zmianie przewodów hamulcowych, ciągle leciało powietrze. Manual z accorda pokazuje zupełnie inną pompę niż w r600, w accordowej jest zbiornik na płyn i odpowietrznik serwisowy, jak ktoś ma "sam naprawiam honda accord 93-97" to jest o tym na stronie 19-101
pedał twardnieje i się tak dzieje bo nasza pompa ma za małą wydajność, nie nadąża z odpuszczaniem i przepływem płynu, mi to mechanik tłumaczył, że niektóre auta tak mają, z Pasku B6 też mówił tak jest tylko trzeba nacisnąć kilka razy więcej.
pod warunkiem że jest wsio odpowietrzone pompa i hamulce, itp
Manual z accorda pokazuje zupełnie inną pompę niż w r600, w accordowej jest zbiornik na płyn i odpowietrznik serwisowy, jak ktoś ma "sam naprawiam honda accord 93-97" to jest o tym na stronie 19-101
Nasza pompa z poliftowych r600 jest opisana w suplemencie do Accorda polifcie 96-98 bodajże
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum