Wysłany: Pon Maj 21, 2012 20:46 [R75] Gotuje się płyn chłodzący
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam!
Miałem wczoraj niespodziankę w postaci wielkiej plamy pod samochodem.
Zajrzałem pod maskę i okazało się, że płyn zagotował się i wypchało go sparciałą uszczelką korka odpowietrzającego układ.
Wyciąłem dziada i zastosowałem patent polecany na forum, czyli trójnik+zaworek do kaloryferów:
Spuściłem stary płyn - wylało się go z korka w silniku+chłodnica ok 4-5 L.
Kupiłem 10l Petrygo i wg instrukcji udało mi się go wlać tylko ok 4,5L co mnie dosyć zdziwiło bo wg instrukcji powinno wejść ok 7L.??
---------------------------------------------
No i pojawił się problem....
Jak ustalił się poziom w zbiorniczku wyrównawczym to zakręciłem porządnie korek (mam szary) i wziąłem go na mały test.
Silnik był już nagrzany do temp pracy. Po ok 3km skoczyła mi wskazówka temp do max.
Po zatrzymaniu okazało się, że:
-przez rurkę w wyrównawczym nic się nie leje
-wentylator włączony
-rury i chłodnica gorące
- odkręciłem korek (płyn się gotuje)
-brak wycieku w innych miejscach
---------------------------------------------
W ostatnim czasie ubywało troszeczkę płynu, ale brak innych symptomów hgf,
podejrzewam że trochę uciekało właśnie tym koreczkiem.
---------------------------------------------
Moje pytania
- pomysły czemu weszło tak mało płynu?
- no i czemu się gotuje
Wydaje mi się, że układ dobrze odpowietrzony, bo z zaworka sikało dosyć mocno jak go zakręcałem:)
aha i jeszcze jedno....jak ustalam poziom w zbiorniczku do momentu włączenia wentylatora, to korek zbiorniczka ma być odkręcony czy zakręcony?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 21, 2012 20:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W jaki sposób można łatwo ocenić w jakiej kondycji jest pompa wody, bo na razie biorę pod uwagę:
- pompa
- termostat
- uszczelka pod głowicą
- ukryty wyciek/uszkodzony korek wyrównawczego
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Maj 22, 2012 09:37
koci_flak napisał/a:
jak ustalam poziom w zbiorniczku do momentu włączenia wentylatora, to korek zbiorniczka ma być odkręcony czy zakręcony?
zakręcony. Tylko w pierwszej fazie rozgrzewania i ustalania poziomu korek ma być odkręcony , potem się zakręca.
Jak chłodnica gorąca i przewody, to termostat działa.Wygląda z opisu , że to pompa (sprawdź czy przy zwiększaniu obrotów silnika jest ruch cieczy w zbiorniczku), ale zacząłbym od wymiany korka zbiorniczka, bo jego sprawność ma wpływ na temperaturę wrzenia płynu.
u mnie sie zagotował trzy razy i dupa blada poczym dowiedzialem sie ze to uszczelka i ja wymienilem niby przyczyna byl termostat wymienilem potem drugi raz sie zagotował niby nie byl odpowietrzony a za trzecim razem okazało sie ze to głowica jest pęknięta tacy mechanicy i teraz co nowy silnik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum