Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 2.0 idt] czy to uszczelka pod głowicą?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 2.0 idt] czy to uszczelka pod głowicą?
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 16, 2012 12:20   

Albo kupić z 10zl orig uszczelkę pod tan króciec :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 16, 2012 12:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 16, 2012 12:46   

Remi, nawet wole uszczelke ale powiedz jak ja dobrac? nie moge znalezc na rimmerbros nr czesci.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 16, 2012 13:13   

nr Hondy jest: PFKL404890

Nr. 7:
http://www.hondaoriginalp...&block_03=17408
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 19, 2012 22:23   

Dobra, dzisiaj pracowite popołudnie miałem. (zrobiłem ze wskazówką temp silnika - SOLVED).

Odnośnie tego wycieku ze zdjęcia, to nie mam możliwości dobrania się do tego, trzeba wykręcić alternator i łapę od poduchy silnika żeby się dostać do wszystkich śrub, także w poniedziałek do mecha.

Przy okazji, dopadłem zawór nagrzewnicy, wyciągnąłem go i sprawdziłem, wszystko ok, zamyka i otwiera ładnie. Linka poprawnie go też otwiera i zamyka od maksimum do minimum, przy odkręcaniu i ściąganiu węży z zawora polał mi się płyn i był CIEPŁY czyli do kabiny wpływa gorący, co tam dalej jest, nagrzewnica?
Czy dobrze rozumiem, że następnym elementem za zaworem jest część oznaczona numerem "2" http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003155 <--- matrix heater

Wciąż brak ciepłego powierza w kabinie.

[ Dodano: Sob Maj 19, 2012 22:23 ]
Dobra poczytałem troche i dobrze by było (chyba) wyczyścić układ chłodzenia (bo jak jest czop w nagrzewnicy -kamień kotłowniczy to nie grzeje w kabinie).

Znalazłem na naszym forum, że układ był czyszczony octem 10% (1 litr) i pomogło :) w sumie ja też czyszczę kamień w czajniku i ekpresie do kawy właśnie octem i działa.

Pytania:
1. Ocete vs. "super_duper_specjalny_płyn_do_czyszczenia_układu_chłodzenia
2. Jak spuścić całkowicie płyn w moim R?
3. Rozumiem, że dolewać płynu w R45 można TYLKO przez zbiorniczek wyrównawczy?
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 21, 2012 07:41   

jeśli chcesz czyścić to tylko samą nagrzewnicę a jak to zrobić było opisywane nie raz ;-)
redcloud napisał/a:
2. Jak spuścić całkowicie płyn w moim R?

dolny wąż chłodnicy odkręcić
redcloud napisał/a:
3. Rozumiem, że dolewać płynu w R45 można TYLKO przez zbiorniczek wyrównawczy?

tak
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 26, 2012 14:13   

Szoso rządzisz!

Podłączyłem węża i puściłem kraniczankę - lał się z drugiego króćca najpierw płyn potem woda.
Następnie rozpuściłem torebkę kwasku cytrynowego za 80 groszy we wrzątku i lejkiem wlałem do nagrzewnicy przez kawałek węża, z drugiej strony wąż w górę. Postało to tak z 5 minut i spust. Lał się brązowy żur. Przelałem potem czystą wodą i przedmuchałem własnymi płucami, dolałem płynu i ROBI!!!

Grzeje w kabinie zdecydowanie. Nie jest to jednak żar taki, że jak przykładam rękę to nie da się wytrzymać, poza tym zauważyłem, że na wolnych obrotach temperatura wyczuwalna spada, jak dodaję gazu to od razu goręcej dmucha. Zastanawiam się czy tego kwasku z wodą nie wpuścić do całego układu z chłodnicą włącznie i niech sobie silnik śmiga przez godzinę.

Co sądzicie? Dlaczego jak obroty mi spadają to temp spada trochę? Czy po prostu poczekać aż się nagrzewnica przeczyści?
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Maj 26, 2012 15:43   

A się tak zastanawiam czy by termostatu nie sprawdzić, może uwalony, mi tak nie dogrzewało tylko poniżej -17. może tez trochu jeszcze zapowietrzony jest, można poczekać parę dni i sprawdzić, jak opadnie Ci poziom płynu to może być to - fajnie by było jakby Ci szoso podpowiedział ale on teraz ma inne atrakcje, zlotowe :wink: .
 
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 26, 2012 15:52   

wiem wiem, że szoso szaleje.
Płyn mi ubywa ale wiem którędy (krócieć silnika gdzie są wpięte czujniki temperatury), uszczelke wydmuchało i tyle. Kupiłem już w rimmerbrosie i tylko czekam na przesyłkę żeby do mechanika iść.
Olej nie zmienia swojej barwy ani go nie przybywa więc na 100% to nie uszczelka pod głowicą.

A powiedz mi jak zweryfikować termostat? zmierzyć oporność? A, i gdzie on jest :)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Maj 26, 2012 16:57   

termostat zdaje się jest w bloku chłodnicy ZTCP - sam go nie wykręcałem więc nie umiem dokładnie Ci powiedzieć gdzie ;-) . Skoro nie wymieniłeś jeszcze tej uszczelki to może zacznij od tego a potem będziemy weryfikować, może po prostu przez tą nieszczelność się zapowietrza i tak reaguje :?: wentylator nie załącza się od razu po odpaleniu silnika :?:
 
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 27, 2012 00:03   

a przypadkiem wentylator nie powinien się włączać przy ~ 90st?
Temp silnika jest ok, trzyma się w połowie i delikatnie słychac jak sie wlacza wentylator.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Maj 28, 2012 10:18   

redcloud napisał/a:
a przypadkiem wentylator nie powinien się włączać przy ~ 90st?
no tak, jak wsio ok z włączającym się wiatrakiem, to dobrze. Wymień tą uszczelkę - zobaczymy dalej, i tak trzeba to zrobić, więc żadna strata :wink: .
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 28, 2012 10:28   

no to lux że płukanie pomogło
uszczelnij układ i wtedy zobacz jak to będzie
może trzeba jeszcze powtórzyć płukanie i zostawić to wszystko na dłużej niż tylko 5 minut :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Czy to uszczelka pod głowicą czy sama głowica?
prezes_jelonek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Czw Maj 17, 2007 22:14
bizon9ek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45] uszczelka pod głowicą
michal91072 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Mar 04, 2014 18:19
Adrian
Brak nowych postów [R45] Czy to uszczelka pod głowicą?
dominikboth Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Maj 20, 2019 10:50
skym
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45]uszczelka pod głowicą
radekg32 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Mar 19, 2013 21:07
kruszan
Brak nowych postów [R45] Czy to uszczelka pod głowicą
Kleszcz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pią Lis 05, 2010 07:23
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink