wszystkie przekaźniki siemensa o symblu 2247664, długo szukałem dla siebie i nie widziałem innego oprócz białego i tylko białego dla bmw i rovera o tym symbolu, bmw miało jeszcze jeden rodzaj dla silników 3,0litra ale one są czarne i mają dodatkowe sytki, ale gniazdo jest to samo i podobno tez pasuja ale ja wolałem nie ryzykować mimo ze miałe go juz w rękach. (ten czarny jest pokazany w tym ostatnim linku) pozdrawaim
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 15, 2012 17:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam.
Mam pytanie odnośnie wyświetlania spiralki na wyświetlaczu.Po dłuższej jeździe samochodem przestała się zapalać, nawet jak silnik ostygł całkowicie.Czy może to być przekaźnik, czy coś innego ?
bnawet jak nie ma przekaźnika to kontrolka się świeci.... wiem ze w lato w niektórych autach nawet przy zimnym silniku grzanie siwec sie nie załącza.... ale niewiem czy tak samo jest w R
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
Świece żarowe i kontrolka również, nie zapali się jak jest ciepło na zewnątrz a dokładnie jak płyn chłodzący jest ciepły.
Nie pamiętam dokładnie przy jakiej temperaturze płynu świece nie są grzane
Napewno czy i nak jak długo świece są grzane zależy od temperatury płynu.
Ostatnio zmieniony przez Pieta Wto Maj 29, 2012 09:45, w całości zmieniany 1 raz
Świece żarowe i kontrolka również, nie zapali się jak jest ciepło na zewnątrz a dokładnie jak płyn chłodzący jest ciepły.
Nie pamiętam dokładnie przy jakiej temperaturze płynu świece nie są grzane
Napewno czy i nak jak długo świece są grzane zależy od temperatury płynu.
-------------------------------
Wymieniłem przekaźnik świec, udało mi się kupić sprawny od BMW E46 i mam swoje spostrzeżenia, którymi chciałbym się podzielić:
1. świece można sprawdzić nie zdejmując kolektora ssącego - trzeba dostać się do przekaźnika świec, pod podszybiem, przy ECU. Wypiąć wtyczkę i od tej strony sprawdzać świece: oporność ~0,9 om oraz prąd amperomierzem ~14-17 A (przy tych wartościach można stwierdzić, że świeca jest OK) - tak trzeba sprawdzić wszystkie 4 kable świec.
2. Kontrolka na tablicy świeci kilka sekund i tak naprawdę o niczym nie świadczy, bo nawet jak miałem zdemontowany przekaźnik to tak samo zapalała się i gasła !
3. Podłączyłem kontrolkę do kabla zasilającego świecę (przy przekaźniku) i okazało się, że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon (bez uruchamiania) - świece grzeją kilka sekund, ale jak już uruchomimy silnik to, pomimo, że kontrolka na tablicy zgasła - świece jeszcze grzały kilkanaście sekund - zapewne do osiągnięcia jakiejś temp. płynu chłodniczego.
System grzania świec miałem zapewne niesprawny od dawną, sugerowałem się zapalającą się i gasnącą kontrolką świec i uważałem że jest OK, ale TOAF wykazał błąd i dlatego zainteresowałem się tym tematem i nawet kupiłem świece żarowe, które nie były potrzebne, bo okazało się, że przekaźnik był od dawna nieużywany/zamoknięty/skorodowane styki - foto w załączeniu.
2. Kontrolka na tablicy świeci kilka sekund i tak naprawdę o niczym nie świadczy, bo nawet jak miałem zdemontowany przekaźnik to tak samo zapalała się i gasła !
Bo to tylko taka informacja zebys siedzial ze pod maską siedzi diesel. Mozna to wylaczy, i tak dalej bedzie grzalo jak nalezy.
edward25 napisał/a:
TOAF wykazał błąd
Bład wskazuje na błąd układu świec żarowych. i nie jest wyszczegolnione co dokładnie. Wiec to ze wymieniles swiece nie znaczy ze byly dobre i czy po wymianie sterownika nie bylo by bledu dalej bo ktoras swieca byla upalona.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum