Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 benzyna +LPG] silnik grzeje sie w korku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 benzyna +LPG] silnik grzeje sie w korku
Autor Wiadomość
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 03, 2012 10:43   [R25 benzyna +LPG] silnik grzeje sie w korku
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2000

Witam,
proszę o pomoc. Moje autko zaczęło przesadnie nagrzewać się podczas dłuższego postoju np.w korku :-/ Co może być tego przyczyną? Dodam, że po ponownym ruszeniu wszystko wraca do normy.
Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 03, 2012 10:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 03, 2012 10:47   

Przesadnie to znaczy jak? Wskazówka wędruje na samą górę? Wiatrak się włącza?
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 03, 2012 10:51   

Dokładnie tak. Wskazówka wędruje do góry, a wiatrak włącza się.
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 03, 2012 10:51   

W tych samochodach normalnym zjawiskiem jest to, że podczas stania w korku temperatura się podnosi, wskaźnik idzie do 3/5, załącza się wentylator i tak trzyma, a po ruszeniu temperatura opada.
Gorzej jeżeli wskaźnik wędruje do samej góry, chociaż jest słabomiarodajny. Najważniejsze to trzymać poziom płynu. Sprawdź, czy masz stan płynu.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 03, 2012 10:55   

Violka napisał/a:
Dokładnie tak. Wskazówka wędruje do góry, a wiatrak włącza się.

To wychodzi na to, że wiatrak włącza się za późno. Wymień na początek korek od zbiorniczka wyrównawczego, może on coś szwankuje.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 03, 2012 10:56   

Niby masz rację. Ale ja moim Roverkiem jeżdżę od dwóch lat i jeszcze nigdy mi tak nie robił.
I właśnie to mnie zastanawia.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 03, 2012 11:00   

rovek napisał/a:
W tych samochodach normalnym zjawiskiem jest to, że podczas stania w korku temperatura się podnosi, wskaźnik idzie do 3/5, załącza się wentylator i tak trzyma, a po ruszeniu temperatura opada.

Może i ten wskaźnik nie jest super precyzyjny, ale przy 103C, gdzie włącza się 1 bieg wentylatora wskaźnik nie podnosi ani trochę do góry.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 03, 2012 11:01   

Działo się tak w upały? Bo ostatnio nie jest ciepło, a jeśli się tak działo w umiarkowanie ciepłe dni to coś dziwnego.

[ Dodano: Nie Cze 03, 2012 12:01 ]
leszczu, pierwszego biegu wentylatora prawie nie słychać, a co mówić w korku.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 03, 2012 11:03   

Jeśli chodzi o płyn chłodzący i pojemnik wyrównawczy, to wszystko mam w porządku.
A grzanie zaczęło się właśnie w zeszłym tygodniu w niespecjalnie gorące dni.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 03, 2012 11:04   

rovek napisał/a:
leszczu, pierwszego biegu wentylatora prawie nie słychać, a co mówić w korku.

Tu masz racje, ciężko jest usłyszeć pierwszy bieg wentylatora, ale przeważnie, przynajmniej u mnie pierwszy bieg wystarcza do schłodzenia silnika w korku.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 03, 2012 11:11   

Sprawdź czy nie masz objawów HGF, jeśli nie to wymień korek zbiorniczka tak jak leszczu radzi, powinno pomóc.
Następnym razem jak będziesz stać w korku puść płyn przez nagrzewnice tzn ustaw pokrętło nawiewu na czerwone i wyłącz nawiew żebyś się nie ugotowała razem z samochodem. :razz: To powinno zapobiec tak szybkiemu nagrzaniu się auta.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 03, 2012 11:20   

Ok, tylko jak poznać, że to objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 03, 2012 11:21   

Violka napisał/a:
Ok, tylko jak poznać, że to objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?

http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 03, 2012 11:25   

Nic z tych rzeczy.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 03, 2012 11:31   

Violka napisał/a:
Nic z tych rzeczy.

Wymień ten korek. Pośmigaj trochę i potem jeszcze raz sprawdź te wszystkie punktu.
I jeszcze jedno. Nie radze ci jeździć teraz tym autem. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 03, 2012 11:46   

Ok, wymienię.
A tak z ciekawości, co może się stać jak nadal będę jeździć moim Roverkiem ;-/

[ Dodano: Nie Cze 03, 2012 12:46 ]
Słuchajcie, jeszcze jedno pytanie.
Czy słaba cewka zapłonowa może powodować grzanie silnika?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 03, 2012 11:50   

Violka napisał/a:
A tak z ciekawości, co może się stać jak nadal będę jeździć moim Roverkiem ;-/

Wydmucha ci uszczelkę pod głowicą. A to są spore koszta naprawy. :neutral:
Violka napisał/a:
Czy słaba cewka zapłonowa może powodować grzanie silnika?

Nie. Słaba iskra może powodować spadek mocy, szarpanie silnika. itp. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Cze 03, 2012 13:03   

rovek napisał/a:
W tych samochodach normalnym zjawiskiem jest to, że podczas stania w korku temperatura się podnosi, wskaźnik idzie do 3/5, załącza się wentylator i tak trzyma, a po ruszeniu temperatura opada.
Gorzej jeżeli wskaźnik wędruje do samej góry, chociaż jest słabomiarodajny. Najważniejsze to trzymać poziom płynu. Sprawdź, czy masz stan płynu.


Są dwie szkoły. Jedni mówią, że tak ma być, drudzy że nie.

W moim autku normalnym zjawiskiem jest to że wskaźnik nigdy się nie podnosi ponad swoje normalne położenie.
Podnosił się tylko gdy miałem uszkodzony termostat i włączyłem klimatyzację.
Obecnie "nie umiem" go w żaden sposób podnieść niezależnie od pogody nawet do połowy skali.

Jeżeli płyn się gotuje to na początek trzeba wymienic korek, jeżeli tylko się przegrzewa - to termostat.
Najlepiej na oryginał firmy Waxstat dostępny w sklepach z częściami do Roverków.
 
 
bogdan75 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 91
Skąd: wrocław



Wysłany: Nie Cze 03, 2012 16:23   

u mnie w 25 nigdy skazówka temp.nie przekroczyła połowy,moze płynu masz mało albo zapowietrzony układ,zresztą te modele sie tak nie grzeją bo miska olejowa jest alu i jest wiksza
_________________
widziałem Rovera Cień..
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 03, 2012 20:33   

bogdan75 napisał/a:
zresztą te modele sie tak nie grzeją bo miska olejowa jest alu i jest wiksza

W 1.4 jest alu, w 1.6 i w góre jest stal.

Cytat:
Są dwie szkoły. Jedni mówią, że tak ma być, drudzy że nie.

To jest zależne od tego, czy jest obieg przez nagrzewnice, jeśli tak to nie ma prawa sie podnieść wskazówka, a jeżeli tak się dzieje to wtedy można powiedzieć że coś jest nie tak.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 200] Silnik się grzeje
Mati33 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Mar 26, 2018 20:00
Mati33
Brak nowych postów [R200 98r 1,4] Grzeje sie silnik
bula21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Sty 28, 2009 20:38
bula21
Brak nowych postów [R200 1,4 r.97] Grzeje się silnik
Migda25 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pią Cze 26, 2009 18:56
sknerko
Brak nowych postów [214i] Silnik się grzeje
nitek44 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 31 Sro Paź 11, 2017 23:26
Gość
Brak nowych postów [R200] Silnik się grzeje
michfra88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 43 Czw Cze 02, 2011 09:55
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink