Wysłany: Nie Cze 03, 2012 10:43 [R25 benzyna +LPG] silnik grzeje sie w korku
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2000
Witam,
proszę o pomoc. Moje autko zaczęło przesadnie nagrzewać się podczas dłuższego postoju np.w korku Co może być tego przyczyną? Dodam, że po ponownym ruszeniu wszystko wraca do normy.
Z góry dziękuję za pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 03, 2012 10:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W tych samochodach normalnym zjawiskiem jest to, że podczas stania w korku temperatura się podnosi, wskaźnik idzie do 3/5, załącza się wentylator i tak trzyma, a po ruszeniu temperatura opada.
Gorzej jeżeli wskaźnik wędruje do samej góry, chociaż jest słabomiarodajny. Najważniejsze to trzymać poziom płynu. Sprawdź, czy masz stan płynu.
W tych samochodach normalnym zjawiskiem jest to, że podczas stania w korku temperatura się podnosi, wskaźnik idzie do 3/5, załącza się wentylator i tak trzyma, a po ruszeniu temperatura opada.
Może i ten wskaźnik nie jest super precyzyjny, ale przy 103C, gdzie włącza się 1 bieg wentylatora wskaźnik nie podnosi ani trochę do góry.
Jeśli chodzi o płyn chłodzący i pojemnik wyrównawczy, to wszystko mam w porządku.
A grzanie zaczęło się właśnie w zeszłym tygodniu w niespecjalnie gorące dni.
leszczu, pierwszego biegu wentylatora prawie nie słychać, a co mówić w korku.
Tu masz racje, ciężko jest usłyszeć pierwszy bieg wentylatora, ale przeważnie, przynajmniej u mnie pierwszy bieg wystarcza do schłodzenia silnika w korku.
Sprawdź czy nie masz objawów HGF, jeśli nie to wymień korek zbiorniczka tak jak leszczu radzi, powinno pomóc.
Następnym razem jak będziesz stać w korku puść płyn przez nagrzewnice tzn ustaw pokrętło nawiewu na czerwone i wyłącz nawiew żebyś się nie ugotowała razem z samochodem. To powinno zapobiec tak szybkiemu nagrzaniu się auta.
W tych samochodach normalnym zjawiskiem jest to, że podczas stania w korku temperatura się podnosi, wskaźnik idzie do 3/5, załącza się wentylator i tak trzyma, a po ruszeniu temperatura opada.
Gorzej jeżeli wskaźnik wędruje do samej góry, chociaż jest słabomiarodajny. Najważniejsze to trzymać poziom płynu. Sprawdź, czy masz stan płynu.
Są dwie szkoły. Jedni mówią, że tak ma być, drudzy że nie.
W moim autku normalnym zjawiskiem jest to że wskaźnik nigdy się nie podnosi ponad swoje normalne położenie.
Podnosił się tylko gdy miałem uszkodzony termostat i włączyłem klimatyzację.
Obecnie "nie umiem" go w żaden sposób podnieść niezależnie od pogody nawet do połowy skali.
Jeżeli płyn się gotuje to na początek trzeba wymienic korek, jeżeli tylko się przegrzewa - to termostat.
Najlepiej na oryginał firmy Waxstat dostępny w sklepach z częściami do Roverków.
u mnie w 25 nigdy skazówka temp.nie przekroczyła połowy,moze płynu masz mało albo zapowietrzony układ,zresztą te modele sie tak nie grzeją bo miska olejowa jest alu i jest wiksza
zresztą te modele sie tak nie grzeją bo miska olejowa jest alu i jest wiksza
W 1.4 jest alu, w 1.6 i w góre jest stal.
Cytat:
Są dwie szkoły. Jedni mówią, że tak ma być, drudzy że nie.
To jest zależne od tego, czy jest obieg przez nagrzewnice, jeśli tak to nie ma prawa sie podnieść wskazówka, a jeżeli tak się dzieje to wtedy można powiedzieć że coś jest nie tak.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum