Sorry za odkopanie tematu, ale też na dniach będę wymieniać olej. Nie wiem jaki był stary olej i kiedy ostatni raz był wymieniany. Ja jestem 3 właścicielem auta od niedawna, 2 właściciel po mieście tylko śmigał także nie nakulał jeszcze kilometrów do wymiany oleju, a z 1 właścicielem nie mam kontaktu Zastanawiam się nad wlanie Valvoline MaxLife Diesel, albo coś z firmy Liqui Moly MoS2 Leichtlauf ( http://allegro.pl/olej-po...2335763809.html ). Nie zaszkodzą te oleje ? Można zrobić przed wymianą oleju płukankę silnika preparatem Liqui Moly czy nie bawić się w to ? Niby wlewa się przed wymianą oleju, zostawia 10min na jałowym i potem spuszcza się olej.
Ja szukam zawsze promocji na jakiś 10W40 w bańce 5 litrów lub zestaw 4+1 litr (ostatnio dopadłem taki Elfa) ze względu na to że do autka wchodzi przy wymianie ok. 4,6 litra i zwykła bańka 4 litry nie wystarcza a dokupowanie 1 litra to już w sumie z dużą bańką tak tanio nie wychodzi.
Co do pytań to odpowiedź brzmi nie, nie zaszkodzą te oleje.
A co do płukanki to jak uważasz, nie zaszkodzi to ale i wymagane nie jest.
Ja nie stosuje.
Witam, moim skromnym zdaniem o ile producent zaleca Półsyntetyk to taki powinien być wlewany. Nigdy nie zmienia się oleju z gorszego na lepszy, tylko odwrotnie. Samochód z wiekiem jest coraz starszy a nie młodszy. Jeśli idzie o producenta oleju to jest to oboętne, olej musi tylko spełniać parametry podane przez producenta. Pozdrawiam MARQS.
świetnie. Jeszcze też ostatnie pytanie:
dowiedziałem się że wcześniej był castrol magnatec czy jakoś tak, czy jak zaleję tego valvolinę mogę spodziewać się zwiększonego spalania ?
paliwka oleju to mi wcale nie bierze teraz na szczęście. Od 1 maja zrobiłem ponad 1k km i zawsze poziom oleju jest w tym samym miejscu na wskaźniku - na kresce max
zamiast marki lepiej dowiedz sie czy byl na pewno polsyntetyk czy juz moze mineralka.
spalanie na pewno Ci nie wzrosnie od tego.
tak po5 tys na pewno zauwazysz ze Ci ciut oleju zzarlo
Witam ponownie, jeżeli idzie o oleje to wszystkie firmowe oleje o podanych parametrach mają te właściwości. Oczywiście myślę o firmach a nie o made in TESCO. Natom9iast Filterki mogą być te tańsze, nawet FILTRON montuje teraz środki made in China tak więc szkoda przepłacać. Pozdrawiam i życzę zadowolenia z MOBILKA.
co to znaczy "nawet filtron"? Filtron to od zawsze niska półka, nie ma czego oczekiwać,
jakość zamiast chińszczyzny znajdziesz w MANN-filter (polecam), knecht, denso... i naprawdę warto raz w roku kupić sobie markowy filtr, szczególnie oleju (chodzi o wewnętrzną szczelność i ilość materiału filtrującego w nim)
Jeżeli kogoś urażę moją opinią to z góry PRZEPRASZAM lecz nie to mam na względzie. Szanowni sympatycy Rover-ków, bez czarów nasze bryczki są już leciwe, mają po naście latek. ORYGINALNE filtry ładujemy do nowych autek, nie sądzę by ktoś kto jest kolejnym posiadaczem (jak mniemam kiedyś już rozbitego autka) dbał o nie tak jak miłośnik nowego, i zwracał uwagę na najmniejsze drobiazgi, zimą trzymał autko w garażu itp. Bądźmy realistami. Jeżeli kogoś uraziłem to ponownie PRZEPRASZAM. Jest to tylko i wyłącznie moja opinia, wszyscy biorący udział w dyskusji i tak muszą sami podjąć decyzję co i gdzie kupią. Pozdrawiam MARQS.
Nie chodzi tutaj o urażanie, tylko o to, żeby nasze auta posłużyły nam jeszcze parę lat
A wystarczy tylko raz założyć filtr oleju który nie będzie wewnątrz szczelny i olej mimo wkładu i tak nie będzie filtrowany i od razu zaczną się problemy najpierw z braniem oleju przez nadmierne zużycie i tak aż do całkowitego zgonu. A przecież markowy filtr jest droższy od niemarkowego aż o... 7 zł! To jest 50 groszy miesięcznie różnicy między filtrem chińskim a zamiennikiem MANN'a. Koszt nawet niewielkiego remontu jest znacznie wyższy, więc ja OSZCZĘDZAM kupując lepszy filtr czy olej, a kto inny 'oszczędza' dolewając 5-tkę oleju między wymianami bo już mu tyle bierze przez te wszystkie krótkodystansowe 'oszczędności' w ogóle nieskalkulowane...
szerokości i bezawaryjności,
oczywiście również bez urażania
łe to dobrze że piszecie o tym filtronie, jak różnica kilu zł to wolę tego manna kupić
a co do oleju to co może się stać, jaki ma wpływ to, że np stary olej to minerał a nowy to syntetyk, albo pół. Bądź stary to pól syntetyk a nowy syntetyk ?
Kwestia stanu technicznego silnika. Upierałbym się jednak przy opinii, że minimum dla silnika Rovera to półsyntetyk 10W40. Nawet jeśli wcześniej był wlany mineral to zmieniłbym na półsyntetyk.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum