Panowi, wielki dzięki za wszystkie porady.
Ale mój bląd i dopiero dzisiaj skupiłam się nad autkiem. I niestety wiatrak nie chodzi.
Czy jest jakiś bezpiecznik, który trzeba na początek sprawdzić?
Dzięki
Słuchaj, możesz mi jeszcze wytłumaczyć. Właśnie sprawdzam i stwierdzam, że wiatrak włącza się natychmiast po włączeniu klimatyzacji ale sam nie włącza się nawet przy nagrzanym silniku. Czy to wszystko sprowadza się również do korka???
Słuchaj, możesz mi jeszcze wytłumaczyć. Właśnie sprawdzam i stwierdzam, że wiatrak włącza się natychmiast po włączeniu klimatyzacji ale sam nie włącza się nawet przy nagrzanym silniku.
To jest ze sobą połączone i przeważnie jak klima chodzi to automatycznie włącza się wentylator chłodnicy silnika. Wymień ten korek, dużo nie kosztuje.
W tych samochodach normalnym zjawiskiem jest to, że podczas stania w korku temperatura się podnosi, wskaźnik idzie do 3/5, załącza się wentylator i tak trzyma, a po ruszeniu temperatura opada.
Nie mogę się z tym zgodzić. Takie zachowanie w korku świadczy o uszkodzeniu korka, niskim poziomie płynu lub słabej wydajności pompy wody.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Zgadzam się z tym że korek, a własciwie zawór ciśnieniowy w korku musi być sprawny aby płyn nie zaczął się gotować (wrzeć) w temperaturze dochodzącej do 100 stopni. Natomiast nie zgadzam się z tym że korek ma wpływ na temperatuę. Woda wrze w temperaturze 100 stopni. Zgoda. Ale tylko przy ciśnieniu 100hPa. Im niższe ciśnienie tym niższa temperatura wrzenia (spróbujcie ugotować ziemniaki na wys. ponad 2000 tys metrów npm). Zawsze bedą twardawe. I odwrotnie im wyższe ciśnienie tym wyższa temperatura wrzenia. I właśnie korek ciśnieniowy powoduje że płyn nie wrze w temp. 100 stopni. a jeżeli odkęcimy korek (NIE POLECAM) ciśnienie spada i pomimo tego ze temperatura jest taka sama to płyn zaczyna się gotować.
Jeżeli płyn się gotuje ALE temperatura jest w normie to jest winny KOREK (z powodu tego o którym pisze kolega powyżej).
Jeżeli silnik się natomiast faktycznie przegrzewa a płyn się nie gotuje to podejrzanych jest więcej:
- termostat
- pompa wody
- poziom płynu
- uszkodzone czujniki (lub kable do nich)
- uszkodzone wentylatory (lub kable do nich).
Violka, a czy wentylatory włączają się po wyjęciu wtyczki z czujnika (powinny być dwa z przodu po prawej stronie przy wyjściu z silnika). Jeden na deskę i jeden do ECU.
Odłączenie tego pierwszego powoduje że na desce wskazówka nie działa, drugiego - automatyczne załączenie wentylatorów (tryb awaryjny).
Miałem podobny problem w moim R. Wymienić trzeba było termostat oraz dodatkowo wymienić kable połączeniowe do wentylatorów, ponieważ chyba było gdzieś zwarcie i nie działały jak trzeba - zazwyczaj nie załączały się na czas.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum