Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] zmiana tarcz pełnych na wentylowane
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: szoso
Sob Lis 10, 2012 20:38
[R400] zmiana tarcz pełnych na wentylowane
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 14, 2012 13:49   [R400] zmiana tarcz pełnych na wentylowane
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

witam
wiem że wszyscy piszą że trzeba wymienić zaciski i jarzma ale czy na pewno?
dzisiaj dowiedziałem się że można zmienić tarcze pełne na wentylowane bez jakiejkolwiek zmiany, trzeba tylko wsadzić cieńsze klocki
słyszeliście o tym?
w innych markach tak robią, więc może i tu da radę tak zrobić
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 14, 2012 13:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 14, 2012 13:54   

szoso, Tylko po co :wink: Wsadzisz mniejsze klocki wiec mniej km na nich zrobisz :neutral: Cały komplet jarzme i zaciski można dostać za 250zl :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 14, 2012 14:41   

Remigiusz napisał/a:
Wsadzisz mniejsze klocki wiec mniej km na nich zrobisz

oj tam, tak zaraz się nie zedrą
Remigiusz napisał/a:
Cały komplet jarzme i zaciski można dostać za 250zl

za tyle to ja mam tarcze i klocki :wink:
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Maj 14, 2012 16:46   

Tarcza wentylkowana - 19,7mm
Tarcza pelna - 11,2mm
Klocek nowy ma ok 10,45mm


Czyli musiałbyś założyć klocki ok 6mm

Tylko jak upchasz tarcze prawie 20mm w zacisk który ma 16mm ;)

Musiałbyś jeszcze tarcze zjechać z 4mm ;D

Po prostu niewykonalne.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 14, 2012 18:15   

Tomi_114, Bedzie szoso zbierał stare klocki :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pon Maj 14, 2012 18:59   

Jarzmo można zeszlifować, gdyż te od tarcz wentylowanych i litych różnią się tylko końcową obróbką (przynajmniej u mnie). Co do zacisków to jak wyżej napisano, nie ma sensu wymieniać klocków co kilka miesięcy ;)
Ja zakupiłem zestaw zaciski plus jarzma za 130zł z przesyłką (od Hondy Prelude). Czasem można spotkać jak ktoś wymienia tarcze na większe.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Maj 14, 2012 19:34   

marcin316 napisał/a:
Jarzmo można zeszlifować, gdyż te od tarcz wentylowanych i litych różnią się tylko końcową obróbką (przynajmniej u mnie). Co do zacisków to jak wyżej napisano, nie ma sensu wymieniać klocków co kilka miesięcy ;)
Ja zakupiłem zestaw zaciski plus jarzma za 130zł z przesyłką (od Hondy Prelude). Czasem można spotkać jak ktoś wymienia tarcze na większe.


W jarznie masz gwint. Zeszlifujesz to jak bedzie sie trzymac. Szlifowanie zreszta nic nie da. Zacisk jest za mały. To sa hamulce. Tego sie nie rzeźbi.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pon Maj 14, 2012 21:06   

Tomi_114, porównywałem jarzma od wentylowanych i pełnych. Wszystkie wymiary były takie same, jedynie w tych do tarcz pełnych było kawałek czegoś w rodzaju nadlewu. Zerknij na fotkę którą sam wkleiłeś, na ten element po lewej stronie tarczy. Patrząc na jarzmo od tarcz wentylowanych widać że jest on trochę inaczej obrobiony. Zmieniając hamulce dosyć dokładnie przestudiowałem katalog z częściami gdyż znajomy polecił mi zaciski i jarzma od Preludy (większa powierzchnia klocków i większy tłoczek) i chciałem mieć pewność że wszystko będzie pasować. Felgi 15" wchodzą mi teraz na styk przy tarczy 262mm.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 06:44   

czyli zostaje tylko swap, trzeba będzie to zrobić bo pełne tarcze to kupa
dzięki za pomoc
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 08:05   

jakby co to ja niedługo będę wymieniał klocki, więc moge to zrobić troszkę wcześniej i takie na oko "5 mm" moge podesłać :P
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Maj 15, 2012 20:53   

Remigiusz napisał/a:
szoso, Tylko po co :wink: Wsadzisz mniejsze klocki wiec mniej km na nich zrobisz :neutral: Cały komplet jarzme i zaciski można dostać za 250zl :wink:


Jarzma+ zaciski+ klocki+ tarcze= 289 pln :taa:

[ Dodano: Wto Maj 15, 2012 21:53 ]
szoso, nie odwalaj rzeźby w gównie :niee: , skoro chcesz robić tego swapa hampli, kop w allegro i znajdziesz w dobrej cenie jarzma pod tarcze went. a czasami można dorwać w komplecie z tarczami nawet- tylko trzeba poszukać, podzwonić. Mi to zajęło 2 dni i znalazłem to co chciałem + gratis klocki nówki szt; prawie.
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 22:37   

jak od civica pasują to można wyhaczyć czasami za 80zł komplet.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 08:44   

pamięta ktoś wymiary tych śrubek trzymających tarcze hamulcowe? http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-SF106121L
u mnie ich nie ma więc ich nie zmierzę
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 08:50   

M6x10
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 08:53   

dzięki :smile:
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 09:06   

szoso, śmiało możesz kupić i wkręcić dłuższe. Otwory w piaście są przelotowe i nawet jak gwint będzie trochę wystawał to w niczym to nie przeszkadza. posmaruj je smarem miedziowym to później będzie je łatwiej wykręcić, bo lubią się zapiekać.
Ewentualnie zawsze możesz je uciąć.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 17:21   

Ja je ucinam lub trochę krótsze robię po potem to z tylu rdzewieje i ciężko długi gwint wykręcić jest czasem :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 28 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Cze 07, 2012 10:51   

pgrad napisał/a:
jak od civica pasują to można wyhaczyć czasami za 80zł komplet.


W Civicach są 2 rodzaje rozstawów śrub 4x100 i 4x114,3. Tak więc lepiej być ostrożnym kupując od Civica.
_________________
Gonia
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 12, 2012 07:02   

tych śrubek nie szło wkręcić, dwa obroty i stop :wink:
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 12, 2012 07:05   

szoso napisał/a:
dwa obroty i stop
Weź gwintownik M6 i przekalibruj gwint w piaście, pewnie końcówka gwintu zapchała się syfem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Wymiana tarcz pełnych na wentylowane
barszczyk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 31 Wto Lis 09, 2010 23:29
miuzziker
Brak nowych postów [R400] Tarcze wentylowane
jakie wybrać
greg-si Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 59 Sro Sty 09, 2013 21:24
michu027
Brak nowych postów [R400] tarcze hamulcowe - wentylowane czy niewentylowane ?!
mała historyjka z pytaniem na koniec :)
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pon Sie 17, 2009 15:48
Pemo
Brak nowych postów [R400] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych
bartoszek_m Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Cze 24, 2012 19:05
barney79
Brak nowych postów [R400 All] Samodzielna wymiana tarcz i klockow
kolejne niuanse, tym razem piszczenie:/
faecd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pon Mar 29, 2010 07:37
iwan00



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink