Wysłany: Sro Cze 06, 2012 13:41 [R214Si]Przerywał, zgasł i nie zapala.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Dzis wracając Roverem do domu zaczał on mi nie miło przerywać myśle sobie a koniec gazu albo może czas na regulacje. Zajechałem w pewne miejsce zobaczyć co i jak i zaczął gasnąć przełączyłem na benzyne i była tylko minimalna poprawa. Nagle zgasł po chwili kręcenia zapalił i zajechałem na stację dolać benzyny. Po wyjeździe ze stacji zaczął przerywać na benzynie(na gazie gasł) nie miał sił wjechać pod małe wzniesienie szarpał szarpał po czym po okolo 100 metrach zgasł i nie potrafił zapalić. Próbowaliśmy na pych zapalić zero reakcji. Wykreciłem 2 świece okazało się że nie ma na nich iskry. Cóż to może być i w jaki sposób mogę zlokalizować usterkę. Dodam tylko że jeden z tych dużych bezpieczników pod maska(konkretnie ten na pierwszy od góry tj patrzac od podszybia) jest spalony ale po zastąpieniu go przez kabel nie ma żadnej różnicy. Liczę na szybką pomoc. Osobiście przypuszczam że może to być cewka. Ale czekam na wasze rady.
_________________ Pozdrawiam
Jacek
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 06, 2012 13:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jakakolwiek, byle wyła to cewka samochodowa
Najlepiej się do niej dostać (bez kanału) wkładając rękę z lewej strony kolektora ssącego, tam jest najwięcej miejsca i najłatwiej się dobrać.
Przykręcona jest na 2 śruby bodajże 10, trzeba wziąć jedynie grzechotką z przedłużką i do dzieła.
Ja nową cewkę (z BMW V6) wsadziłem po prawej stronie serva hamulcowego, tam jej nie zaleje i łatwiejszy dostęp.
Na początku jeździłem na maluchowej nawet
[ Dodano: Sro Cze 06, 2012 15:04 ]
Nasze 100 parę złotych, malucha... 2 piwa na złomowisku ?
Albo od poloneza dorwij, ja miałem butelkową (jest odporniejsza na przebicia i zalania).
Dzieki za porady Jak by wam się coś przypomniało to piszcie Spadam do pracy wpadne tu jeszcze po pracy
[ Dodano: Czw Cze 07, 2012 01:07 ]
A w jaki sposób mogę ją przenieść? No i jak sprawdzić czy to aby napewno cewke szlag trafił. Tj jak ją sprawdzić czy działa?
Niech mi ktos jeszcze powie taką rzecz. Pod pokrywa bezpieczników pod maską u góry w rzędzie jest pokolei od lewej do prawej 7 bezpieczników małych. A poniżej są duże bezpieczniki jest ich 6 od góry do dołu. Licząc od góry to pierwszy wygląda na spalony od czego on jest?
Na pokrywie od tych bezpieczników od środka masz opis do czego one są
Cewkę sprawdzisz najprościej podmieniając na inną.
Ja moją butelkową złapałem w taki uchwyt skręcany do trzymania rur:
A następnie wziąłem kawałek płaskownika aluminiowego, wygiąłem go odpowiedni i przykręciłem (jak się przyjrzysz to przy ściance grodziowej sa otwory do których można się wczepić).
No ale problem w tym że nie posiadam orginalnej pokrywy tych bezpieczników. Cewka daje mi iskre sprawdziłem to poprzez odpięcie przewodu prądowego od cewki (tego środkowego) przyłożenie go do masy a druga osoba mi kręciła rozrusznikiem i iskra przeskakiwała.
Dzien wczesniej lało niemiłosiernie i jezdziłem w tym deszczu. Na przewodzie z cewki idącym do rozdzielacza jest iskra. Natomiast na świecach juz jej nie ma.
Na co zwrócić uwagę przy rozbieraniu kopułki bo w planie mam ją zdemontować wyczyścić i zobaczyć czy coś pomoże Mocowana jest ona na tych dwóch śrubach bodajże 8?
Za wiele tam niema... kawałek plastikowej obudowy z 2 kawałkami metalu (elektrody) zwanej kopułką i zakrzywiona plastikowa rurka z metalową blaszką na końcu zwana palcem rozdzielacza.
Wyczyść papierem ściernym elektrodę palca i elektrody kopułki. Czasem się zdarza że palec rozdzielacza dostaje przebicia na wałek rozrządu i wtedy tylko jego wymiana.
[ Dodano: Sob Cze 09, 2012 23:23 ]
Aaa... i po środku kopułki jest grafitowa elektroda na sprężynce, powinna być ruchoma.
wypinasz kable, odkręcasz 2 śrubki i kopułka schodzi. Palec trzyma się na jednej śrubie przykręcanej do wałka ssącego.
Bezpiecznik nie wiem, zaraz w RAVE zobaczę.
[ Dodano: Sob Cze 09, 2012 23:41 ]
Pewności nie mam ale od góry to będzie tak:
Battery (40A), ENG MGMT (40A), LIGHTS (40A), HRW/SUNROOF (40A), IGN SW B(40A), IGN SW A
Te małe licząc od lewej to:
światła dim dip, klimatyzacja, sterowanie elektroniką silnika, wiatrak chłodnicy, sygnał dźwiękowy, światła awaryjne, centralny zamek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum