Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200]Wysokie spalanie brak wentylatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200]Wysokie spalanie brak wentylatora
Autor Wiadomość
toxx 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 71
Skąd: Radom

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 08, 2012 12:39   [r200]Wysokie spalanie brak wentylatora
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam rover pali w mieście ok 11, 12l. Przeczyściłem krokowca, przepustnice i sprawdziłem czujnik temperatury, ok 20 C rezystancja na stykach 2,36 kohm ze wzrostem temperatury silnika maleje. Jednak nigdy nie włączy się wentylator przy dużych temperaturach, w korku itp. Po wyjęciu wtyczki od czujnika zaczyna się kręcić. Czy ten czujnik może być uszkodzony?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 08, 2012 12:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 08, 2012 12:54   

Tutaj masz prawidłowe wartości czujnika:

http://www.roverki.pl/por...st-sprawny.html

[ Dodano: Pią Cze 08, 2012 13:54 ]
Szukanie usterki najlepiej zacznij od wymiany korka.

Więcej masz w tych tematach:
http://forum.roverki.eu/v...ight=wentylator
http://forum.roverki.eu/v...ight=wentylator
http://forum.roverki.eu/v...p=370671#370671
http://forum.roverki.eu/v...t=64601&start=0
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
toxx 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 71
Skąd: Radom

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 08, 2012 13:35   

zapoznałem się z tymi tematami i wszystkie testy przeszedł pozytywnie korek sprawdzę, ale głównie chodzi o to że ma nie równe obroty a na jałowym 1000, słabo schodzi też z obrotów, potrafi się zawiesić. i na dodatek takie wysokie spalanie. Dodam jeszcze że na podstawie tych tematów, to wentylator nie powinien mi się włączać ponieważ wskazówka przy maksymalnych temperaturach dochodzi do połowy może nawet i nie
Ostatnio zmieniony przez toxx Pią Cze 08, 2012 13:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 08, 2012 13:39   

Co do przycinających się obrotów to poluzuj lekko linkę przy przepustnicy.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
toxx 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 71
Skąd: Radom

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 10, 2012 12:55   

leszczu napisał/a:
Co do przycinających się obrotów to poluzuj lekko linkę przy przepustnicy.

Nie pomogło dalej obroty wieszają się od 1100 do 1500 po czym spadają do 1000 bądź troszeczkę niżej ale nie do okolic 875 obrotów/minute
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 10, 2012 13:05   

toxx napisał/a:
Nie pomogło dalej obroty wieszają się od 1100 do 1500 po czym spadają do 1000 bądź troszeczkę niżej ale nie do okolic 875 obrotów/minute

Prawidłowe wskazania obrotomierza, przy ciepłym i zimnym silniku.

toxx napisał/a:
Witam rover pali w mieście ok 11, 12l.

Jak mierzysz te spalanie ?? Przy ilu obrotach zmienisz biegi ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
toxx 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 71
Skąd: Radom

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 10, 2012 17:36   

Spalanie obserwuję od dawna tankuje ileś tam litrów i jeżdżę do ostatniej kropli w miescie wychodzi 11l w cyklu mieszanym większość trasa poza miastem od 8 do 9 l. To obroty są tak jak przedstawiłeś na zdjęciu tylko się zawieszają
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 10, 2012 18:49   

To przepustnica może Ci się wieszać przez co silnik na postoju zamiast spalać 0.9L/h spala np. 1.5L/h.
 
 
 
toxx 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 71
Skąd: Radom

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 10, 2012 19:07   

No dobra tyle, że rozebrałem ją i chodzi dobrze sprężyna zamyka przepustnice do końca niema luki
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 10, 2012 20:17   

To jeszcze krokowy do wyczyszczenia.
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 11, 2012 07:11   

toxx napisał/a:
Spalanie obserwuję od dawna tankuje ileś tam litrów i jeżdżę do ostatniej kropli
Zalej do pełna, wyjeździj to i wtedy będzie mniej więcej wiadomo.
toxx napisał/a:
Jednak nigdy nie włączy się wentylator przy dużych temperaturach
Odpal samochód, przejedź się i poczekaj na luzie z 20 minut. Powinien się włączyć. Pierwszy bieg wentylatora jest prawie niesłyszalny.
 
 
 
toxx 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 71
Skąd: Radom

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 11, 2012 17:32   

Wydaje mi się, że próba tankowania np. 9l i jazdy do póki zgaśnie jest również dobra. Co do obrotów to auto przy temp<80-90 stopni chodzi ok natomiast gdy się nagrzeje pod 90 C i tak trochę pochodzi to zaczyna świrować nie schodzi z obrotów zatrzymuje się na 1500 a przy wciśnięciu sprzęgła obroty rosną dopiero po chwili maleją tak jakbym nie puszczał gazu i wciskał sprzęgło
 
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 11, 2012 18:28   

toxx napisał/a:
Wydaje mi się, że próba tankowania np. 9l i jazdy do póki zgaśnie jest również dobra.


Sama próba może jest dobra, ale w ten sposób serwujesz silnikowi najgorszy syf, jaki masz w baku.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 11, 2012 18:46   

Eee tam, jak tak kilka razy przejeździł to już ten syf zjadł mu :mrgreen:
Po za tym i tak w filtrze to mu się zatrzyma, więc będzie do wymiany.
 
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 28 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Cze 11, 2012 20:48   

toxx napisał/a:
Wydaje mi się, że próba tankowania np. 9l i jazdy do póki zgaśnie jest również dobra.


Szczególnie dobra dla pompy paliwa, która jest również paliwem smarowana i chłodzona...

toxx napisał/a:
Co do obrotów to auto przy temp<80-90 stopni chodzi ok natomiast gdy się nagrzeje pod 90 C i tak trochę pochodzi to zaczyna świrować nie schodzi z obrotów zatrzymuje się na 1500 a przy wciśnięciu sprzęgła obroty rosną dopiero po chwili maleją tak jakbym nie puszczał gazu i wciskał sprzęgło


Jeśli masz fabryczną przepustnicę (plastikową), to ona właśnie "świruje" jak się mocno rozgrzeje komora silnika. Plastik się wtedy odkształca.
_________________
Gonia
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R 214Si] Wysokie spalanie i brak mocy -.-
DaQwiD Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Pon Mar 14, 2011 17:07
DaQwiD
Brak nowych postów [R200] Wysokie spalanie po HGF
thebloody Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Kwi 24, 2013 07:30
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R200 1,4 8V 1999r] Za wysokie spalanie
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Gru 20, 2007 13:46
giewu
Brak nowych postów [R200 1.4 16V 99r.] Zbyt wysokie spalanie?
kalisz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Cze 06, 2009 12:17
wild_weasel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink