Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam,
Panowie, rok temu nabilem klime, myslalem ze facet zle to zrobil bo bylem w byle jakim warsztacie(nie chlodzila), dzis udalem sie do najlepszego warsztatu w sz-n, dzwonia do mnie po 3h i mowia ze auto do odbioru, jade zadowolony mowia 80zl , mowia ze czynnik byl i przy nich bylo 7.5 stopnia przy chlodzeniu jak maszyne odlaczyli, pytam sie czy mozemy to sprawdzic, odpalamy auto termometr po 10min ledwo 11 stopni, dodajemy gazu do 1.5tys 12stopni, otoz auto zostalo do jutra rana az silnik bedzie zimny i sie okaze co jest, pan ktory to robi, powiedzial ze moze byc tak, ze nagrzewnica nie domyka do konca, cos w tym stylu jakie klapki czy uszczelki tam sa i moze nie domykac do konca i leciec troche cieplego powietrza, co o tym sadzicie mial ktos juz taki przypadek? prosze o pomoc by nie wyjsc na ciemnego przy gadce jutro.dzieki pozdro:)!
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 12, 2012 18:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nagrzewnica? A nie przypadkiem zawór nagrzewnicy? jest sterowany linką, łatwo sprawdzić czy linka otwiera i zamyka zaworek w maksymalnych/minimalnych zakresach.
chodzi o to pod maska przy sciance ? mowil, ze nagrzewnica ma jakies uszczelki, ze z biegiem lat parcieja i jak jest zimne ustawione to nadal leci troche cieplego.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Cze 12, 2012 20:51
karooo napisał/a:
chodzi o to pod maska przy sciance ?
tak to ten zawór przy ścianie musisz sprawdzić
karooo napisał/a:
zewnica ma jakies uszczelki, ze z biegiem lat parcieja i jak jest zimne ustawione to nadal leci troche cieplego.
powiedz temu facetowi że, sam jest sparciały.
Przepływem płynu steruje tylko ten zawór przy ścianie grodziowej, to od niego zależy czy jest otwarty obieg na nagrzewnice czy zamknięty i jego bym dokładnie sprawdził.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
no od nagrzewnicy wychodza dwa krućce z wężami i jeden jest wlewowy a drugi odprowadzajacy. do wlewowego jest podlaczony zawor. Sprawdz czy jak ustawisz pokretlem temp na zimne to linka maksymalnie zamyka zawor i nie mozesz go domknac palcem. Potem to samo tylko przestaw temp na gorace i tyle. Jak linka daje max w obie strony to jest git z zaworem.
nie bardzo. na chlopski rozum, nagrzewnica to w duuuuzym uproszczeniu zbiornik na plyn bez czesci w srodku wypelniony rurkami w ktorym ten plyn plynie. z nagrzewnicy wychodza dwa krocce i koniec. caly czas sie upieram ze Twoj mech mowil o zaworze, bo w teorii rzeczywiscie mimo iz linka otwiera/zamyka zawor to moze byc nieszczelny. ja bym go (zawor) wymontowal (5 minut pracy), zamknal suwakiem, nalal wody z kranu i dmuchnal z jednej strony. jak z drugiej cos trysnie to wiadomo ze zawor nieszczelny.
Może chodzi mu o obieg zamknięty/otwarty powietrza. Nie wiem jak to wygląda w roverze ale w toledo była klapka z uszczelką sterowana siłownikiem która zamykala dopływ powietrza z zewnątrz.Miałem ją popękaną po dzwonie i pomimo włączenia na obieg zamkniety przez nieszczelnosci dolatywalo ciepłe powietrze z zewnątrz- a to wpływało na jakość działania klimy
i zawor o ktorym pisze redcloud, i klapka magneto, moze miec znaczenie.
jesli na zimnym silniku problem ustapi to znaczy ze zawor nagrzewnicy, jesli nie ustapi to wlasnie byc moze powietrze "lewe" sie dostaje przez klapke, pod warunkiem ze na dworze jest upal
witam
dzis na zimnym silniku, chlodzil super, potem znowu lipa, zauwazylem ze spadla linka od tego nawiewu po srodku,(z silnika albo pomijajac) zamontowalem ja ale teraz nie wiem w jakiej pozycji jest prawidlowo, rowniez widze, ze ze skraplacza nic nie leci pod auto, czy to moze miec znaczenie?
na zaworze na takiej blaszcze jest ta linka zamontowana (blaszka jest na klick). Prawidlowo jest, tak że przekreć regulator na desce na maksa goracym, linka powinna się wysunac tez na maksa, zafiksuj ja na pokretle na zaworze na maksymalnie otwartym. Potem zobacz jak wyzej mowilem czy otwiera/zamyka w pelnym zakresie.
Zakladam, ze to zawor nagrzewnicy, skoro na zimnym silniku bylo ok, no nie bizon, ?
najlepiej zdejmij ta linke z zaworka i przekrec go paluchem na maxa na zamkniecie i zobacz czy dalej daje troche ciepla. jesli tak to zaworek do wymontowania i zrobienie z nim porzadek. redcloud, juz chyba o tym wspominal wczesniej
[ Dodano: Sro Cze 13, 2012 18:04 ]
a sprawdz temperature na srodkowym nawiewie na ustawieniu na niebieskiego ludzika. to wtedy omija nagrzewnice chyba calkiem
wszystko rozumiem, ale jak mam sprawdzic na tym zaworku czy daje troche ciepla? chcialem go wymontowac ale chyba bym musial wode zlac?
[ Dodano: Sro Cze 13, 2012 19:01 ]
acha i jeszcze jedno panowie, jak jest u was? u mnie pod autem w ogole wody nie ma, tak jak by skraplacz nie skraplal;o
[ Dodano: Sro Cze 13, 2012 20:01 ]
hmm panowie tak siedzie mysle i mysle, ogolnie problem jest taki, ze klima na 100% jest sprawna bo sa cisnienia jest szczelna itd. czynnik jest. Gdy dotykam rur to jedna jest lodowata a druga ciepla tak jak powinno byc.
wychdzoi na to, ze klima dziala w silniku,ale nie dochodzi do auta zimne powietrze, znaczy sie dochodzi ale nie do konca, jest jak by ogrzane lekko, no i glowny proble jeszcze to to ze pod autem woda sie nie zbiera ?, pewien znajomy powiedzial mi ze moze to byc wina takiego klina, ze moze on byc zapchany i dlatego tak jest, jest to zaraz na sciance obok tego zaworku co regulujemy ze srodka. co myslicie o tyM?
karooo, odnosnie klimy to sie nie wypowiem, odnosnie zaworku tak:
Plynu wycieknie tylko tyle ile w nagrzewnicy - jakies 200-300 ml, jak bedziesz odpinal to niech bedzie zimny zebys sie nie poparzyl. Ja odciagalem weze sznurkiem i przywiazalem je do czegos zeby byly "pionowo".
Kluczem nasadowym z grzechotka odkrecilem mocowanie zaworku z grodzi, palcami odpialem blaszke, ktora trzyma linke.
Nalej troche wody do kawalka weza, ktory jest przy zaworku, zamknij zaworek i dmuchaj. Jak pocieknie to masz jasnosc.
witam
panowie ma ktos jakis pomysl? zaworek okazuje sie sprawny, sprawdzaja mi wlasnie ten dlawik czy jak to sie nazywa przy zbiorniku plynu, sie okaze, bo teraz tylko chyba juz tylko to pozostaje? bo wszystko inne sprawne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum