Forum Klubu ROVERki.pl :: [620]Czy to może być przyczyną falowania obrotów i narywania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620]Czy to może być przyczyną falowania obrotów i narywania
Autor Wiadomość
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Czw Cze 21, 2012 11:35   [620]Czy to może być przyczyną falowania obrotów i narywania
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam.

Po ponownym nawróceniu falowania obrotów i narywania w czasie jazdy, pojechałem do diagnosty komputerowe w Mikołowie ( było już o nim wspominane na forum),
Po podłączeniu komputera, błędów żadnych nie było, wszystkie parametry w normie, a obroty cały czas szaleją.

Diagnosta sam do końca nie wie co jest przyczyną, ale zasugerował że winny może być czujnik pierwszego wtrysku, który szwankuje i nie daje pełnych informacji o położeniu tłoka do komputera i ten wtryskuje dodatkową ilość paliwa, co objawia się takim falowaniem.

A drugą rzeczą może być nastawnik w pompie wtryskowej.
Po przeanalizowaniu forum, bardziej jestem nastawiony na ten nastawnik.

Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Nie mam pojęcia jakie są koszty czyszczenia tego nastawnika. A jeśli to nie pomoże, to ile kosztuje czujnik pierwszego wtrysku?

Dodam też, że wiązka była sprawdzana setki razy i nic nie zostało znalezione. Czyszczenie wtyczek dawało pozytywne efekty na początku a teraz działa na coraz krótszy czas.

Pozdrawiam i proszę o opinie :P
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 21, 2012 11:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 21, 2012 11:47   

ciężko było wybłyskać sobie błędy że jeździsz po komputerach? ;-)
mariuszlol23 napisał/a:
ile kosztuje czujnik pierwszego wtrysku?

nazywa się to wtrysk sterujący, ceny są różne wystarczy odpalić allegro
nowy http://allegro.pl/land-ro...2418498344.html
używany http://allegro.pl/rover-6...2406049888.html
mariuszlol23 napisał/a:
Czyszczenie wtyczek dawało pozytywne efekty na początku a teraz działa na coraz krótszy czas.

no ale jednak pomaga, więc wyklucza to wtrysk i nastawnik
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Czw Cze 21, 2012 12:03   

Cytat:
ciężko było wybłyskać sobie błędy że jeździsz po komputerach? ;-)

Zawsze sam sprawdzam, tylko jechałem żeby sprawdzić parametry silnika.

Cytat:
ale jednak pomaga, więc wyklucza to wtrysk i nastawnik


To co może być oprócz tego? Najlepsze jest to, że najgorzej jest po wyłączeniu klimatyzacji. Wtedy jest ciekawie, obroty potrafią skakać nawet do 2 tys (ale tak się rzadko dzieje) :P i przeważnie gdy odpalę samochód po jakieś trasie, ale tylko wtedy jak była włączona klima.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 21, 2012 12:11   

jeśli byłby to wtrysk to wątpię żebyś jeździł normalnie samochodem
jeśli chodzi o nastawnik to nie zaszkodzi go wyczyścić, mi czyścił koleś który uszczelniał pompę
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Czw Cze 21, 2012 12:18   

Muszę jeszcze sprawdzić, czy jak będzie falował odpiąć tą pierwszą wtyczkę obok pompy, która idzie do tego wtrysku. Jak ustanie to może to będzie to:P
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
HeadShot 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 6



  Wysłany: Czw Cze 21, 2012 18:48   

Witam.
Miałem bardzo podobny problem w swoim Roverku 600 diesel. U mnie również obroty falowały i szarpało podczas jazdy jak i na postoju. Auto również było podpinane pod komputer i zero błedów. Problem rozwiązał mój czarodziej od mechaniki i powodem tego wszystkiego była kostka elektryczna która jest przy pompie. Nawet nie trzeba było jej wymieniać wystarczyło ja tylko przeczyścić i problem zniknął silniczek pracuje równo obroty nie falują i oczywiście nie szarpie :lol:
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Pią Cze 22, 2012 10:24   

Chyba się też do tego przekonywuje, bo wczoraj oglądałem wiązkę i popsikałem preparatem wtyczki i narazie problem ustał. Tylko na jak długo.

A w jaki sposób on to wyczyścił? Rozebrał i ręcznie, czy użył jakiegoś środka w puszce?
Zastanawiam się, czy problem u mnie nie wraca, przez to że mój preparat do elektroniki jest badziewny:P
Jakiego wy środka do wtyczek używacie??
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Pią Cze 22, 2012 12:32   

preparat o nazwie kontak

[ Dodano: Pią Cze 22, 2012 13:32 ]
kontakt
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Pią Cze 22, 2012 17:13   

O kurczę, tylko który wybrać :P
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
HeadShot 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 6



Wysłany: Pią Cze 22, 2012 21:27   

Wracając do tematu. U mnie niestety problem dzisiaj powrócił ale jutro mam zamiar sam się tym zająć skorzystam z podpowiedzi i zaopatrzę się w ten preparat "Kontakt" i sam ją wyczyszczę. Na ile to wystarczy zobaczymy. Bo nie mam innych pomysłów jak to zrobić aby problem nie powracał. Może wymiana wtyczek...
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Pią Cze 22, 2012 21:44   

najlepiej to wziąść miernik w rękę i sprawdzić oporność każdego z kabli wtedy jest pewność że jest on dobry, a kontaktem firmy boll psika się same połączenia kostek.
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Sob Cze 23, 2012 15:17   

HeadShot napisał/a:
Wracając do tematu. U mnie niestety problem dzisiaj powrócił ale jutro mam zamiar sam się tym zająć skorzystam z podpowiedzi i zaopatrzę się w ten preparat "Kontakt" i sam ją wyczyszczę. Na ile to wystarczy zobaczymy. Bo nie mam innych pomysłów jak to zrobić aby problem nie powracał. Może wymiana wtyczek...


No i tak sobie można czyścić i czyścić, a problem i tak powróci i tak :P
Zaczyna mnie już to męczyć :(
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sob Cze 23, 2012 23:47   

hmmm no ja dzisiaj też się bawiłem z wiążka - wytrzymałą i tak dużo bo 10 tyś zobaczymy ile wytrzyma teraz - sprsykałem wszystkie kostki - przejechałem się auto przy obrotach 1800 nie przerywa więc coś pomogło zobaczymy na jak długo echhh te wiązki.
 
 
HeadShot 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 6



Wysłany: Nie Cze 24, 2012 20:42   

Witam.
U mnie także spryskanie wszystkich kostek narazie pomogło. Zrobiłem to wczoraj i jak narazie nic złego się nie dzieje. Ale zobaczymy na jak długo.
Ps. Pozdrowienia dla fanów Rovera z Giżycka.
 
 
93karol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 64
Skąd: Wrzawy



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 19:48   

Witam, mam podobny problem z autem;/
czasami mi zgaśnie nie chce zapalić, trzeba sie o kręcić trochę;/ szarpie... najdziwniejesze ze nie jest tak zawsze... czasami smiga fajnie zero problemów a teraz mam tak ze czesto mi sie zdarza;(
Co to może być ?
wina tez kostki przy pompie??
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 22:17   

miałem tak kiedys w pierwszym roverze poruszaj kablem od elektrozaworu przy pompie i przy tej dużej okrągłej kostce od strony pompy ( wiązka czarnych kabli lubią się tam łamać chodź pancerzyki idealne )
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pią Cze 29, 2012 13:18   

Co do falujacych obrotow, to gdy poruszam pare razy ta kostka, to problem od razu ustepuje.
Mam szczescie, ze ten problem wystepuje u mnie raz na jakies 200 km,ok 10 sekund po uruchomieniu silnika.Co ciekawe, gdy tylko rusze roverkiem problem takze sie rozwiazuje.
Juz sie do tego przyzwyczailem i wmawiam sobie ze ten typ tak ma :grin:
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Cze 29, 2012 21:19   

Pawkaz napisał/a:
Co do falujacych obrotow, to gdy poruszam pare razy ta kostka, to problem od razu ustepuje.

Czyli jasna sprawa ze do poprawy jest wiązka :cool:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
93karol 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 64
Skąd: Wrzawy



Wysłany: Sob Lip 07, 2012 23:42   

rozwiązałem problem, winna była z parciała uszczelka EGR, tamtędy ssał powietrze. i sie pierniczyło.
Założyłem nową i jest wszytko ok.
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Czw Paź 25, 2012 17:14   

Kupiłem cały zestaw kontaktów:P

Fajnie chodziło, aż do dzisiaj.
Już powoli czuć szarpanie, ale tym razem zaczęło się przy 120 km/h, i teraz już nawet na wolnych zaczyna kaszleć.

Problem powraca przy coraz mniejszych przebiegach, załamuje mnie to i odbiera przyjemność z jazdy.

Już nie wiem co z tych robić :( Czy to wina tych kostek, a może czegoś innego.
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620]Brak ładowania co przyczyną?
win-ex Rover serii 600, Honda Accord 1 Wto Sie 16, 2011 12:01
djvolume
Brak nowych postów [R620 Si+LPG] Jak ma zły humor to się przegrzewa. Przyczyna?
waski336 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Lip 27, 2011 19:49
marthinez
Brak nowych postów [R600] INNA przyczyna hałasującego drążka ?!
Zientas Rover serii 600, Honda Accord 5 Sob Sie 18, 2007 12:56
Brt
Brak nowych postów [R620] Bicie w kierownicy jaka przyczyna??
wlodi1991 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sob Sty 23, 2010 01:13
faecd
Brak nowych postów [R620] Przyczyna stukania w przednim zawieszeniu
zaq Rover serii 600, Honda Accord 11 Sro Cze 27, 2012 17:06
marthinez



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink