Wysłany: Nie Cze 24, 2012 15:54 [r25] Do czego słuzy ten wtyk-gniazdo?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004
Witam
Z wiązki prowadzącej pod kolektorem ssącym wychodzi około 25cm przewód 3 żyłowy zakończony wtyczką (foto). W pobliżu nie ma gniazda na tą wtyczkę (albo ja nie doszukałem się). Czy to wynika z tego że wiązka jest uniwersalna i ten wtyk w mojej wersji Roverka jest zbędny (nie wykorzystywany)? Silnik i wszystkie układy działają bez zastrzeżeń. Obok tego przewodu wychodzi przewód "masowy" który jest przykręcony do korpusu silnika śrubką.
Pozdrawiam
Krzysztof
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 24, 2012 15:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Gdzie dokładnie jest ta wtyczka? przy silniczku krokowym masz kilka czujników, może któryś się rozłączył? Potem z prawej, bardziej pod nimi zwisa konektor od sondy lambda, może to ten?
Gdzie dokładnie jest ta wtyczka? przy silniczku krokowym masz kilka czujników, może któryś się rozłączył? Potem z prawej, bardziej pod nimi zwisa konektor od sondy lambda, może to ten?
Dokładnie wychodzi (wisi) z wiązki pod kolektorem ssącym (praktycznie w środku pod kolektorem) i ma tak jak napisałem około 25 cm (do zdjęcia wysunąłem spod spodu max nad przepustnicę). Gdyby od sondy lambda albo od silnika krokowego to byłby problem z pracą silnika ale i na wolnych i na wysokich silnik pracuje OK i uruchamia się z jednego przekręcenia kluczyka. Nie ma żadnej sygnalizacji że coś nie działa. Nie widzę (albo nie potrafię zobaczyć wolnego wtyku). Pozdr Krzysztof
Tak, to na pewno wtyka od impulsatora, a u ciebie go nie ma więc wtyka jest bezużyteczna.
W 2003 była zmiana skrzyni, a sygnał do prędkościomierza brany jest z ABS'u, a samo gniazdo impulsatora jest zaślepione.
Tak, to na pewno wtyka od impulsatora, a u ciebie go nie ma więc wtyka jest bezużyteczna.
W 2003 była zmiana skrzyni, a sygnał do prędkościomierza brany jest z ABS'u, a samo gniazdo impulsatora jest zaślepione.
Dzięki za wyjaśnienie. Spokojniej będę patrzył na tą wiszącą wtyczkę. Tak będąc przy temacie skrzyń to dowiedziałem się że mam skrzynię fordowską a nie BMW a to dobrze czy źle? Jeśli masz w tym jakąś wiedzę.
Pozdr Krzysztof
O IB5 nic nie powiem, bo w życiu na żywo jej nie widziałem ale mogę polecić lekturę w celu rozwiania wątpliwości: http://forum.roverki.pl/v...p=654331#654331 a konkretnie 2 ostatnie posty.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Czw Paź 18, 2012 14:18
Skrzynia IB5 to to smo co PG1 tylko bez impulsatora dającego sygnał prędkosci? Pytam bo szukam pomocy w temacie zegarów. Mam auto po zmianie silnika na większy i tym samym skrzyni z R65 na PG1, do niego zegary z vvc (ta sama skrzynia), impulsator sprawny a strzałka prędkościk nie drgnie nawet i nie moge znalezc przyczyny. Co ciekawe dystans się nalicza ale na oko 10cio krotnie wolniej... Nie wiemco czynic z tym faktem... Kombinuje czy może nie jest wiązka/skrzynia od auta które nie liczylo prędkości ze skrzyni a z czujników prędkosci.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum