Forum Klubu ROVERki.pl :: [620SDi] Objawy "kończącej" się turbosprężarki?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620SDi] Objawy "kończącej" się turbosprężarki?
Autor Wiadomość
lastfish 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 52
Skąd: Konin



Wysłany: Pią Cze 29, 2012 16:47   [620SDi] Objawy "kończącej" się turbosprężarki?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam
Problem który chyba mam dotyczy turbosprężarki. Konkretnie, wczoraj po kilku dniach nie jeźdzenia autem, zauważyłem dziwny odgłos z komory silnika podczas przyśpieszania. Początkowo myślałem że to dziura w wydechu ale niestety na 90% głos dochodiz z turbosprężarki (no z tamtej okolicy silnika) Normalnei przy przyśpiesznaiu był świst jak to w turbinie a wczoraj zostął zagłuszony przez takie jakby chrobotanie. Tak samo po odpaleniu, chwile jest cisza i po 15-20 sekundach znowu chrobot co prawda mniejszy niz przy przyśpiesznaiu ale jest.
I tera zmoje pytanie, jakieog rodzaju uszkodzenie to może być?Auto do teraz normalnei przyśpiesza, nie zauważyłem spadku mocy tylko ten chałas wskazuje że coś jest nie tak.
Tak sie składa że auto jest mi potrzebne bez przerwy i póki co jeźdze do pracy, niewiem tylko jak długo...

[ Dodano: Pią Cze 29, 2012 17:47 ]
byłem u mechanika. tak, kończy się turbina.posprawdzał posłuchał i tyle. koszt sie dowiadywałem z robocizną między 1000-1200...
do admina, można wywalić tego posta tak ja jak wywale to auto chyba...:/
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 29, 2012 16:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Cze 29, 2012 20:41   

lastfish napisał/a:
byłem u mechanika. tak, kończy się turbina.posprawdzał posłuchał i tyle. koszt sie dowiadywałem z robocizną między 1000-1200...
do admina, można wywalić tego posta tak ja jak wywale to auto chyba...:/


Dlaczego masz juz na głowie takie samobójcze mysli? :grin:
Kup używana turbawke za ok 300zł i dalej ciesz sie z przyjemnosci jazdy roverkiem :wink:
Jestem przekonany w 99% ze możliwa używka pochodzi o wiele dłuzej od regenerowanej(pomyl sam za co przy naprawie krzycza tyle kasy ,za wymiane kilku tulejek i uszczelniaczy etc? :lol: za kwate która wymieniłes to masz cały kompletny silnik :twisted: ).Zreszta sam ostatnio kolejny raz przekonalem sie na własnej skórze. :mrgreen:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
magill 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 127
Skąd: Wschowa

Rover 600

Wysłany: Sob Cze 30, 2012 11:14   

Zgadzam się z kolegą kadzaf,
Za 300 pln znajdziesz używkę i będziesz dalej śmigał. Nawet się nie zastanawiaj :)
 
 
 
lastfish 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 52
Skąd: Konin



Wysłany: Pon Lip 02, 2012 13:49   

rozważałem zkaup używanej turbiny ale wg mojej kalkulacji to w momenci egdy suzkalem n aallegro to ceny takich w miare wyglądających zacyznały sie od 500zł gdzie dochodiz ejszcze mechanik i tu jest roznie 200-300zł wyjdzie. czyli mamy ok. 800...
następna sprawa jak to z kupnem uzywanych czesci bywa a zwlaszcza turbin, no jest wysokie moim zdaniem prawdopodbienstwo ze moze za dlugo nie pozyc... a gwarancje o ile to dają rozruchową.
tak czy inaczej ja wybralem sie na regenerację, niestety w połowie drogi moja turbina zaczela puszczac oliwe i miałem chmure dymu za sobą. do warsztatu na lawecie dojechałem, nie chcialem ryzykować dalsza jazdą.
na miejscu wymontowali stara turbinę (z małymi problemami) zdemontowali katalizator (wymyli z oleju), czekała juz na mnie zregenerowana inna turbina, zmaontowali umyli silnik, odpalili itd.
wróciłem bez problemu zostawiając za wszystko 1200 (z lawetą)
portfel boli ale jest chociaż gwarancja 12-miesieczna a facet ktory mi ja regenrowął miał naprawde okazałą aparature w warsztacie takze może troche pojeżdże na niej...
aha w tej kasie jeszcze olej mam nowy.
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Wto Lip 03, 2012 23:17   

czyli tragedii nie ma gdyby nie laweta i olej oraz czyszczenie katalizatora to pewnie było by spokojnie poniżej 1 tyś. Jak dobrze zregenerowana i jak dbać będziesz to spokojnie ok 130 tyś wytrzyma
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sro Lip 04, 2012 23:26   

Balas87 napisał/a:
czyli tragedii nie ma gdyby nie laweta i olej oraz czyszczenie katalizatora to pewnie było by spokojnie poniżej 1 tyś. Jak dobrze zregenerowana i jak dbać będziesz to spokojnie ok 130 tyś wytrzyma

A skąd te "precyzyjne obliczenia", że akurat 130kkm?
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Czw Lip 05, 2012 10:58   

bo kumplowi tyle po regeneracji wytrzymala :D :sad: nie wiem czy duzo czy mało ...
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lip 05, 2012 11:44   

prawda o regeracji jest taka że raz się uda raz nie, pytanie czy w sDi to samo turbo siedzi co w iDT, bo jak tak to ktoś juz na forum kupował nówkę z e-bay'a w tysiaku się zmieścił albo coś około :cool:

[ Dodano: Czw Lip 05, 2012 12:44 ]
Aha i po co czyścić kata? wywalić w cholerę - silnik się odmuli :ok:
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 05, 2012 12:46   

bociannielot napisał/a:
pytanie czy w sDi to samo turbo siedzi co w iDT

to samo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 600, Honda Accord 0 Czw Lis 18, 2010 02:41
kasjopea
Brak nowych postów [R620] "Stuki w kole" i "wycie"
dansky Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Maj 30, 2008 10:57
dansky
Brak nowych postów Zamek "lock" przy dzwigni otwarcia wlewu paliwa
adamo1490 Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Mar 03, 2016 16:25
adamo1490
Brak nowych postów [R620] pompa wody marki "DOLZ" dobra czy badzie
Mazak Rover serii 600, Honda Accord 14 Sob Lis 20, 2010 13:23
Marrkus
Brak nowych postów [R620] Pedał sprzęgła, skok i wysokość "brania"
Regulacja
Phillippe Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Gru 13, 2009 15:00
turus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink