Wysłany: Pią Mar 23, 2012 18:51 [R200SD] turbo czy cos innego?
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam, opisze problem od poczatku:
zima przy duzych mrozach mialem problem z paliwem poniewaz zamarzlo mi zatankowalem do pelna dolalem uszlachetniacza (moze troszke wiecej niz powinienem) i po tym czulem ze silnik nie przyspiesza jak wczesniej. Myslalem ze wina paliwa i uszlachetniacza, teraz wyjezdzam kolejny zbiornik i bez zmian jest. Turbo mialem podkrecone i dawke paliwa tez przy mocniejszym przyspiedszaniou kopcil mi wczesniej a teraz nic nie kopci i co za tym idzie nie ma takiego buta. Padlo turbo? nie mam jak sprawdzic cisnienia doladowania, jest jakis inny sposob na sprawdzenie turbo lub ktos mial juz kiedys podobna sytuacje? ( z gory mowie ze nie jestem czlowiekiem szanujacym turbine).
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 23, 2012 18:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak turbo padnie to nie zawsze kopci. Zdejmij rurę od filtra i zobaczy czy wirnik nie ma luzu. Oczywiście nie śrubokrętem. Albo inaczej, to bedzie najłatwiej. Rura która idzie intercoolera, gumowa, dodaj gazu na 2000rpm i zobacz czy rura jest twarda, jak miękka to może być turbo albo nieszczelny układ.
Osobiście bym zrobił te dwie rzeczy i coś popatrzył przy EGR, chodź chyba rozumiem twój problem bo miałem podobny i go nie rozwiązałem, ale egr-u właśnie nie ruszałem. Wtryski drugie, układ cały umyty do turbo i wiele innych i bez poprawy było. A w 220SD jest przepływka bo może tam też leżeć problem W tym co napisałem to problem będzie gdzies leżeć bo tam nie ma co wiecej się popsuć.
zmieniony w lutym gdzies mialem problemy z zamarzaniem paliwa. ale mysle ze to jakis czujnik padl. narazie przestawilem lekko rozrzad klekot zniknal ale blad dalej sie swieci. jak zrobie aby sie nie swiecil (przestawienie rozrzadu w druga strone) to mam problem z odpaleniem silnika wiec mam polubownie zrobione. Poczekam na przyplyw gotowki i bede szukac co padlo. w sumie nawet nie wiem gdzie i jakie czujniki on ma.
hej powiem tak jakby turbo było uszkodzone albo był jakaś nieszczelność to faktycznie przy dodaniu gazu Kopcił by na czarno i nie ma na to siły , a w SD jest bez iCC tam nie ma duzo rur gumowych jest 1 i ma 5 cm to raczej odpada . możesz na wszelki wypadek sprawdz luzy wirnika w turbinie jak będziesz miał tak 1mm luzu mniej więcej to jest ok ale pod warunkiem ze wirnik nie dotyka scianek ,ja tak mam od 1 roku i smiga autko jak mazenie.
Sprawdz pompę może już niedomaga albo wtryski jak nie kopci na czarno to zmniejszyła sie dawka paliwa coś musisz mieć od tej strony może jakie przewody zatkane bo innej opcji nie mam jeśli chodzi o przepływke to W SD ona jest bezużyteczna ona steruje tylko EGr m
[ Dodano: Sob Kwi 28, 2012 22:53 ]
karol556
czytałem twój poprzedni post urwałęś śrubę od dawki paliwa '] hehe a pózniej oddałeś ją do mechanika i wymienił ci orinki itp moze ty tkwi problem
ta srube urwalem probujac naprawic ten blad, przestawilem pompe minimalnie na rozrzadzie ciezko odpala jak jest zimny ale przy zapaleniu sie check engine nie klekocze juz. Wiec lub pompa padla lub jakis czujnik, moze polozenia walu? nie wiem dokladnie co te czujniki robia wiec strzelam. niestety moj R nie laczy sie po podlaczeniu komputera z silnikiem cos w kostce jest nie tak mechanik doszedl do zniasku ze brak 1 przewodu w kostce z tym ze tam nie ma nawet sladu po nim.
hej powiem tak jakby turbo było uszkodzone albo był jakaś nieszczelność to faktycznie przy dodaniu gazu Kopcił by na czarno i nie ma na to siły , a w SD jest bez iCC tam nie ma duzo rur gumowych jest 1 i ma 5 cm to raczej odpada .
Właśnie przez to, że ta rura jest krótsza to bardziej pracuje i często tam się pojawia nieszczelność przy samej opasce.
Odswierzam bo dalej nie rozwiazalem problemu.
Opisze to:
Odpalam samochod przez chwile pracuje normalnie 1 do 5 minut lub okolo 2 km przejechanych. Po tym czasie zapala mi sie cheack engine i silnik zacczyna klekotac.
EGR mam odlaczany od X czasu wiec mysle ze to nie jego wina pozostaje mi tylko jakis czujnik lub pompa. Probowalem przestawiac pompe na rozrzadzie po przestawieniu przy zapalonym cheack engine juz silnik nie klekocze ale za to mam problem z odpaleniem zimnego wiec napewno zle jest. nakierujcie mnie gdzie tego szukac
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sro Lip 04, 2012 22:27
jesli regulacja na pompie nie pomaga to siedzi czujnik w pompie (czas wtrysku ).
Sprawdz czy kable oraz kostka przy nim nie jest gdzies uszkodzona.
znajduje sie on u dołu pompy ,pozansz po 3 pinowej kostce/
Miałem podobny problem z kontrolka check, która tez się zapalała jak u Ciebie. Okazało się, że było coś z kabelkami przy wtyczce pompy (znajduje się pod wtyczką od 1-wszego wtryskiwacza). Od prawie 1.5 roku spokój.
możliwe też może być iż jak ustawiasz mówisz rozrząd czyli przestawiasz kąt wtrysku i dajesz tak żeby paliło ale wtedy świeci check czyli spadek mocy a jak ustawisz żeby nie świeciło to ciężko pali że jest to wina wtrysku sterującego zły jego stan może takie coś powodować
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum