Forum Klubu ROVERki.pl :: [ r416 ] HGF K series
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ r416 ] HGF K series
Autor Wiadomość
kacpextreme 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Lip 04, 2012 17:08   [ r416 ] HGF K series
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam. mój roverek zaczął już na tyle rzygać wodą, że trzeba w koncu cos z tym zrobic.
Głowicę więc mam już ściągniętą, i tu zaczynają się moje pytania ;0

Tyle było o procedurach przy hgf i pamiętam, że kiedyś co rusz się o to napotykałem, lecz teraz nigdzie nie mogę znaleźć jak krok po kroku to złożyć, kolejność dokręcania śrub głowicy, ustawienie rozrządu itp. Oślepłem? Jest to gdzieś jeszcze na forum?

w rozrządzie coś dziwnie klekocze, jak swego czasu sprzedawałem auto, każdy zwracał na to uwagę. Skoro już mam to na wierzchu, chciałbym to zrobić. Ktoś wie co to może być? Co poza tym można posprawdzać?

Skąd wziąć dobre uszczelki? na allegro są zestawy po czysta plnów, ale pewnie jakość ich jest porównywalna do cylindrów z simsona za 70 zł (tak jakoś mi się skojarzyło :grin: )

Jak będę wiedział co muszę kupić, podejmę decyzje czy kupić części, silnik, czy ciąć to auto na żyletki ;)

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam ;)
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Lip 04, 2012 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 04, 2012 17:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Lip 04, 2012 18:31   

kacpextreme napisał/a:
Oślepłem? Jest to gdzieś jeszcze na forum?
Jest, jest. :wink: Poszukaj dobrze. Wszystkich odpowiedzi nie znajdziesz w jednym temacie, ale odrobina chęci i w pół godziny będziesz wszystko wiedział.
 
 
 
kacpextreme 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Lip 05, 2012 01:38   

Szukam juz od pewnego czasu ;d
znalazłem odpowiedź dotyczącą tego klekotania i poczyściłem te kasowniki luzów zaworowych. Reszta pytan niestety aktualna...
Jeszcze jedno pytanie, 2 zewnętrzne zawory dolotowe (1 w pierwszym i 1 w czwartym garnku) są koloru czarnego podczas gdy wszystkie inne są kremowe. Normalne?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 05, 2012 07:53   

Kremowy to normalne spalanie, czarny to prawdopodobnie spalony olej. Może to się pojawiać przez np. cieknący uszczelniacz zaworu.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 05, 2012 11:30   

kacpextreme napisał/a:
Tyle było o procedurach przy hgf i pamiętam, że kiedyś co rusz się o to napotykałem, lecz teraz nigdzie nie mogę znaleźć jak krok po kroku to złożyć, kolejność dokręcania śrub głowicy, ustawienie rozrządu itp. Oślepłem? Jest to gdzieś jeszcze na forum?

http://forum.roverki.eu/v...ight=pdf+manual
kacpextreme napisał/a:
Skąd wziąć dobre uszczelki? na allegro są zestawy po czysta plnów, ale pewnie jakość ich jest porównywalna do cylindrów z simsona za 70 zł (tak jakoś mi się skojarzyło :grin: )

Ogólnie z tego co słyszałem to te zestawy są dość kiepsko wykonane. Szukaj części w sklepach motoryzacyjnych, albo tu http://tomateam.pl/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kacpextreme 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Lip 09, 2012 12:59   

Witam, glowica odebrana z planowania, zdarli okolo 0,2mm, mówili że to nie pierwsze jej planowanie a na głowicy dalej są odbite tuleje albo uszczelka cylindrów. Miałem zakładać uszczelkę starego typu, w tym jednak przypadku założę nową (jest grubsza i podobno nie pozwala wbijać się tulejom w głowicę) Teraz takie pytanie: znalazłem info, że seryjna wysokość głowicy 1,8 to 119mm. W 1.6 jest taka sama na 100%?
o ile grubsza jest nowa uszczelka, niż starego typu?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 09, 2012 13:22   

kacpextreme napisał/a:
Teraz takie pytanie: znalazłem info, że seryjna wysokość głowicy 1,8 to 119mm. W 1.6 jest taka sama na 100%?

Głowice podobno są takie same. :wink:
kacpextreme napisał/a:
o ile grubsza jest nowa uszczelka, niż starego typu?

Nowy typ uszczelki ma dodatkowo metalową podkładkę która ma zniwelować planowanie głowicy.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kacpextreme 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Lip 09, 2012 13:29   

tak, ale licząc, że stara uszczelka ma 1 mm, u mnie głowica ma 118, w porywach trochę więcej, to nowa musiałaby mieć 1,8mm aby zachować max 0,2mm planowania głowicy ;/
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 09, 2012 13:41   

kacpextreme, nigdy nie złożysz tak, jak wyszło z fabryki.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 09, 2012 19:44   

0,2mm to jeszcze nic się nie będzie działo. może iść normalna uszczelka.
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lip 10, 2012 06:27   

polofix napisał/a:
0,2mm to jeszcze nic się nie będzie działo. może iść normalna uszczelka.


Ale to nie było pierwsze planowanie.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 10, 2012 12:37   

Ja bym zakładał nowy typ. :wink: W sumie to znam przypadek, gdzie głowica była planowa trzykrotnie i wszystko do kupy złożono na starym typie i Roverek do tej pory śmiga. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kacpextreme 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Lip 10, 2012 12:44   

dobra to gitarra :D o spalanie stukowe sie nie martwie bo to nie jest przeciez nowy silnik i kompresja nie wróci nawet do poziomu fabrycznego tylko żeby zawory w tłok nie ... . ale raczej nikt nie pasował tam luzu na pół mm. W takim razie kupuję nową uszczelkę, pytanie jeszcze o uszczelniacze zaworowe. Jakiej firmy są dobre, mają jakieś wymiary 1,2,3 naprawczy itp? Czy po prostu kupić cokolwiek do k series i bedzie dobre?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [k-series] Zużycie koła pompy wody
jimo1921 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Cze 22, 2011 08:11
jimo1921
Brak nowych postów [R400/R45 K-series] Osłona nadkole/silnik.. jest? nie ma?
MieszAs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Kwi 15, 2010 08:14
MieszAs
Brak nowych postów [R416] Przepustnica do R416
Arek77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Sty 09, 2008 09:11
Arek77
Brak nowych postów [r416] MFU
tombak25 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 27 Pon Sie 13, 2012 10:33
tombak25
Brak nowych postów [R416] K16
telis7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Lut 12, 2012 00:36
Sirk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink