Forum Klubu ROVERki.pl :: [r420] Wymiana wahacza i sworzni
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r420] Wymiana wahacza i sworzni
Autor Wiadomość
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 07, 2012 21:19   [r420] Wymiana wahacza i sworzni
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam. Otóż na wstępie mam pytanie : jakie są objawy uszkodzonego sworznia i wahacza ? Jazda z takim sworzniem jest niebezpieczna ?

Byłem u 3 mechaników i dwóch z nich stwierdziło, że do wymiany są sworznie. Ok, zamówiłem w sklepie, dostarczyłem część i co się okazało, sworznie nie pasują. W sklepie otrzymałem informację, że sworznie (delphiego) w katalogu mają błąd i przysyłana jest inna część. Ok, mechanik sam zaczął szukać i zamawiać sworznie i każdą co zamówił - jak to określił - nie jest taka sama i ma za dużo luzu po założeniu. Podobna sprawa z wahaczem, najpierw ściągnął jakiś zamiennik, później jakiś z japanmoto i żaden nie pasował. Jest takie coś w ogóle możliwe ? Ma ktoś jakąś informację, który zamiennik wahacza i sworznia (tani i dobry), na 100% będzie pasować ? Co może być przyczyną, że nie pasują ? Czyżby to niekompetencja mechaników ?
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 07, 2012 21:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Turc 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 83
Skąd: Sulechów



Wysłany: Sob Lip 07, 2012 21:27   

Miałem podobny problem musisz uważac bo średnica tuleji co wchodzi w wielu sworzniach jest zbyt mała i wtedy będzie luz po założeniu, ja musiałem swoje odsyłać najlepiej zapytaj u siebie w lokalnym sklepie...
_________________
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve."
 
 
 
barszczyk 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 131
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lip 08, 2012 09:12   

Cześć!
Jeśli chodzi Tobie o dolny sworzeń przedniego wahacza to tylko u Tomiego:
http://www.tomateam.pl/sk...ieszenie&c=1275

Tomi wie co sprzedaje, tłumaczenie sprzedawców, że w katalogu jest błąd... jakoś do mnie nie przemawia.
Co może stać się podczas jazdy z niesprawnym swożniem dolnego wahacza?
Sworzeń pęka, całe koło ze zwrotnicą wyjeżdzą poza auto, trzymając się tylko na sworzniu górnego wahacza, urywa się przewód hamulcowy, koło żyje swoim życiem, albo wyląduje poza obrysem auta, albo schowa się pod autem, może dojść do pogięcia błotnika, może półoś wyskoczyć ze skrzyni....nie ciekawie...

Tutaj przykładowe zdjęcia:
http://imageshack.us/phot...zdjecie166.jpg/
http://imageshack.us/phot...zdjecie167.jpg/
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 08, 2012 22:53   

Ok, a podczas jazdy uszkodzony sworzeń da się rozpoznać przez skrzypienie i stukot, ściąganie czy w jaki sposób ? Bo jakbym nie pojechał do mechaników to bym nic nie wymieniał, a na tym co teraz mam zrobiłem z 1500km.
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
Bartek8508 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 139
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Lip 08, 2012 23:03   

Strasznie skrzypi zwłaszcza przy skręcaniu i na "łagodnych" dziurach np. pofalowany asfalt, stuka przy jeździe na wprost. Ogólnie jest to jeden z tych elementów w samochodzie które TRZEBA wymienić ze względu na bezpieczeństwo. Sprawdza się to przez podniesienie samochodu i szarpanie góra/dół wahaczem. Jak stuka/rusza się- wymiana, jak nie to coś innego.
_________________
Nigdy nie kupię auta na "F"... miałem więc Fiata a teraz mam Peugeota :)
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 08, 2012 23:08   

hmmm, podczas jazdy nic takiego nie zaobserwowałem. To jest właśnie ciekawe...
jeden mechanik mówi że oba sworznie są "wyje***ne", drugi że tylko prawy. Je piernicze sami nie wiedzą co jest grane, a jak im mówię że mi nic nie stuka podczas jazdy to się dziwią ;/
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 08, 2012 23:28   

u mnie było takie szarpnięcie przy skręcaniu kierownicą w jednym miejscu, zdarzają się stuki podczas skręcania w miejscu lub opory, a czasem nic nie czuć a sworzeń się sypie...
to nie jest koszt, żeby czekać, aż coś się stanie :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Wymiana wahacza przód góra
Kistek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Gru 04, 2008 10:45
Gość
Brak nowych postów [R420] Sworznie wahacza górnego
niemas28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Cze 11, 2008 17:34
areek
Brak nowych postów [R420] Tuleje wahacza wzdłużnego.
Chodzi o "cukierki" ;)
PretOriaN Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Paź 20, 2008 14:58
thef
Brak nowych postów [R420] Urwana nakrętka wahacza
danielsonicl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Cze 24, 2008 21:24
danielsonicl
Brak nowych postów [R420] Pierścień ABS oraz sworzeń wahacza
gryglas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Wrz 30, 2007 07:44
mcteusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink