Wysłany: Pią Lip 13, 2012 16:38 [R220] Olej i filtry
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witajcie. Jak widać jestem tutaj nowy Jakiś miesiąc temu zakupiłem sobie Roverka 220SD i czas przyszedł na wymianę oleju i filtrów. Szczerze powiem- to moje pierwsze auto dlatego postanowiłem poprosić Was o pomoc w wyborze filtrów i oleju. Obecnie autko ma zrobione lekko ponad 200tyś. Poprzedni właściciel lał do niego Castrol Enduron 10w40. Jak sie orientuję, to ten olej jest dośc drogi, dlatego chciałbym wlać coś tańszego. Liczę na Wasza pomoc.
Dzięki
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 13, 2012 16:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
OLEJ - musisz wlać 10W40, marka dowolna, ale nie warto na tym oszczędzać, ponoć najlepsze są Shell i Liqui Moly, Castrol to chyba średnia półka.
Co do filtrów, mi do wersji benzynowej - niech ktoś potwierdzi, czy do kopciucha są takie same - polecono następujące części:
FILTR PALIWA - FILTRON PP 942
FILTR OLEJU - FILTRON OP 580/7
FILTR POWIETRZA - FILTRON AP 138 (lub inny o wym.270x108x57)
FILTR KABINOWY (jeśli jest fabryczna klima) - FILTRON K 1017
Myślę że marka filtru nie jest jakaś strasznie ważna...idź do najbliższego motoryzacyjnego...podaj model swojego samochodu i powiedz "najtańsze filtry proszę" i tak pewnie będą to "Filtrony" .
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 102 Skąd: Radom
Wysłany: Sob Lip 14, 2012 08:53
plemaster napisał/a:
Myślę że marka filtru nie jest jakaś strasznie ważna...idź do najbliższego motoryzacyjnego...podaj model swojego samochodu i powiedz "najtańsze filtry proszę" i tak pewnie będą to "Filtrony" .
Myślę, że jednak ma to znaczenie Nadziałem się kiedyś na Kagera - filtr paliwa do benzynki ma za krótki gwint i nie da się go przykręcić, a filtr powietrza jest jakby za duży i ciężko go wepchnąć na miejsce. Odradzam tą firmę
No to poprzedni właściciel stosował Castrol 10w40 czy 15W40?
Producent zaleca do tego silnika 10W40, ale jeśli ktoś długo stosował 15W40 to przejście ponownie na 10W40 może być nie do końca korzystne.
ale jeśli ktoś długo stosował 15W40 to przejście ponownie na 10W40 może być nie do końca korzystne.
Mit powielany przez "mechaników" i "szwagrów" w 2 autach przesiadłem się o klase wyżej raz z 15W40 na 10w40, drugi raz z 10W40 na 5W40 dodatkowo przy wymianie stosując płukankę do silnika i zero jakichkolwiek negatywnych skutków takiej operacji.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Są tańsze filtry od tych, produkowanych przez Filtrona - jakieś chińskie i koreańskie wymysły. Wbrew pozorom Filtron to znana i ceniona na zachodzie marka Zajmują się stricte produkcją filtrów więc powinni być w tym dobrzy. Ja też od siebie mogę polecić, bo nigdy przykrości z tym koncernem nie miałem. Jest jeszcze firma Mann-Filter bodaj niemiecka, która też jest dobra w produkcji filtrów - filtr oleju Mann-Filter - tak wygląda dedykowany filtr do Twojego Roverka
OLEJ - musisz wlać 10W40, marka dowolna, ale nie warto na tym oszczędzać, ponoć najlepsze są Shell i Liqui Moly, Castrol to chyba średnia półka.
Co do filtrów, mi do wersji benzynowej - niech ktoś potwierdzi, czy do kopciucha są takie same - polecono następujące części:
FILTR PALIWA - FILTRON PP 942
FILTR OLEJU - FILTRON OP 580/7
FILTR POWIETRZA - FILTRON AP 138 (lub inny o wym.270x108x57)
FILTR KABINOWY (jeśli jest fabryczna klima) - FILTRON K 1017
Mam nadzieję, że pomogłem
Do 220 SD filtr oleju to OP 580/2 Filtron
Powietrza AP 187/1
Paliwa to PP 838 Filtron
Kabinowy K 1017 a z klimą K 1082 Filtron
Dzisiaj zmieniałem u siebie wszystkie filtry i oleje tak więc te co Ty podałeś od benzyniaka różnią się.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum